• Amne18

    Gravid med Letrozol

    Hej!

    Fick i förra veckan reda på att jag har PCOS. Väldigt jobbigt då jag endast är 21 och förväntade mig att jag skulle kunna bli gravid hur lätt som helst.
    Men det finns hjälp att få och det är lugnande, igår fick jag letrozol utskrivet. Jag ska börja med enkel dos så fort min mens kommit vilket förhoppningsvis är om max 7 dagar då den är beräknad. Är väldigt förväntansfull på att få ägglossning och försöka bli gravid "påriktigt".

    Ni som blivit gravida med PCOS, hur såg er resa ut? Hur lång tid tog det, med hur många doser krävdes för ett plus, endast letrozole eller några fler hjälpmedel?

    Tack för att ni hjälper mig med min nyfikenhetSkrattande

  • Svar på tråden Gravid med Letrozol
  • Ma18
    ViktoriaLe skrev 2019-02-10 19:25:17 följande:

    Hej! Hoppar inte lite i denna tråd. Jag fick i höstas veta att jag har pcos och har hunnit köra två kurer med letrozol. Första gången enkel dos men fick ingen ägglossning, den här gången har jag kört på dubbel dos och tog ovitrelle cd16 då VUL visade två ägg, 12mm och 17mm.. hade känningar och stockningar i livmodern samma dag innan jag tog sprutan och känningar 2 följande dagar.. dock undrar jag om man alltid har ägglossning efter ovitrelle?? Har ett barn sedan innan som kom till utan att jag ens visste att jag hade pcos.


    Tyvärr är det inte säkert att man ägglossar efter ovitrelle, jag gjorde inte det första gången utan fick en cysta som växte på sig istället. Då hade jag enkeldos letrozol. Nu har jag ätit dubbeldos och ska prova med ovitrelle igen.. håller tummarna för oss!
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 19:07:26 följande:

    Ja jag har haft 9 missfall så orkar inte med ett till :( trycker upp progesteron nu också så hoppas att det hjälper :)


    Nej fy det förstår jag:/

    Pratade med min läkare idag och jag skulle avvakta några dagar och hoppas mensen kommer igång. Har den inte kommit om några dagar och jag får negativa gravtest så ska jag få börja med letrozol ändå. :)
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-11 19:50:31 följande:

    Nej fy det förstår jag:/

    Pratade med min läkare idag och jag skulle avvakta några dagar och hoppas mensen kommer igång. Har den inte kommit om några dagar och jag får negativa gravtest så ska jag få börja med letrozol ändå. :)


    Men det verkar ju som om du är gravid! :) så jag håller tummarna att det är så och att du inte behöver letro :) jag kände ingenting av letro men har läst att andra känner sig nedstämda av det. Så hoppas du slipper!
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 19:57:57 följande:

    Men det verkar ju som om du är gravid! :) så jag håller tummarna att det är så och att du inte behöver letro :) jag kände ingenting av letro men har läst att andra känner sig nedstämda av det. Så hoppas du slipper!


    Första letrokuren kände jag ingen nedstämdhet. Dock känner jag mig väldigt nedstämd och ledsen nu och har gjort några dagar men inte haft någon egentlig anledning till det.. men är jag gravid så är det ju hormoner osv så det är ju inte konstigt i så fall. :) får hoppas det står GRAVID på stickan imorgon. :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 19:57:57 följande:

    Men det verkar ju som om du är gravid! :) så jag håller tummarna att det är så och att du inte behöver letro :) jag kände ingenting av letro men har läst att andra känner sig nedstämda av det. Så hoppas du slipper!


    Första letrokuren kände jag ingen nedstämdhet. Dock känner jag mig väldigt nedstämd och ledsen nu och har gjort några dagar men inte haft någon egentlig anledning till det.. men är jag gravid så är det ju hormoner osv så det är ju inte konstigt i så fall. :) får hoppas det står GRAVID på stickan imorgon. :)
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-11 20:18:11 följande:

    Första letrokuren kände jag ingen nedstämdhet. Dock känner jag mig väldigt nedstämd och ledsen nu och har gjort några dagar men inte haft någon egentlig anledning till det.. men är jag gravid så är det ju hormoner osv så det är ju inte konstigt i så fall. :) får hoppas det står GRAVID på stickan imorgon. :)


    Tror det kommer göra det - stå gravid alltså! Och håller alla tummar så uppdatera när du testat :)
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 20:19:29 följande:

    Tror det kommer göra det - stå gravid alltså! Och håller alla tummar så uppdatera när du testat :)


    Absolut! Det är ju så lockande att sitta och hålla sig nu och testa... men måste vänta tills imorgon för att få ett säkert besked oavsett vad det visar. :) har inte haft några känningar alls i magen idag.
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-11 20:25:24 följande:

    Absolut! Det är ju så lockande att sitta och hålla sig nu och testa... men måste vänta tills imorgon för att få ett säkert besked oavsett vad det visar. :) har inte haft några känningar alls i magen idag.


    Ja allra bäst är hu morgonurin men jag har fasen bäst vid 14 tiden ungefär. Sjukt konstigt!
  • Enmsik
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 20:33:28 följande:

    Ja allra bäst är hu morgonurin men jag har fasen bäst vid 14 tiden ungefär. Sjukt konstigt!


    Ja senast hade jag starkast test på kvällen med testlagret. Sedan plussade jag 2 dagar senare på kvällen med digitalt trots att testlagrets var supersvagt samma morgon.. :)
  • lilagrodautanben
    Enmsik skrev 2019-02-11 21:08:27 följande:

    Ja senast hade jag starkast test på kvällen med testlagret. Sedan plussade jag 2 dagar senare på kvällen med digitalt trots att testlagrets var supersvagt samma morgon.. :)


    Då är du som mig då! Hcg högst på kvällen. Fan vad jag längtar till om typ tre dagar men ska kolla såklart imorgon redan, tänk om jag kan ge maken ett positivt test på alla hjärtans dag! Ska på middag på restaurang med hans mamma och pappa och våra barn då, helhärligt att kasta upp ett gravtest då

    :)
Svar på tråden Gravid med Letrozol