• Anonym (Villmenfårinte)

    Jag vill ligga med min kollega, är gift

    Jag är gift och har två barn, varit tillsammans i 14 år. Lycklig med min man, vill leva resten av mitt liv med honom. Har inte överhuvudtaget funderat på otrohet innan. MEN. Jag bytte jobb för 1 år sen, och jobbar där med en man där något vuxit fram som jag snart inte kan kontrollera. Vi märkte att vi hade rätt kul ihop, skämtar och skrattar mycket. Men plötsligt övergick det i känslor, som jag kämpar för att trycka undan. Det har gått ett halvår nu. Vi skriver mkt med varann på skype på jobbet, hänger så snart vi får chansen m gemensamma projekt (vi jobbar på olika avd så det känns som att vi hittar ursäkter att ses, ta en kaffe) och tonen i skype-samtalen är skämtsam, men övergått till skämtsam, flirtig. Vi skrev häromdagen att vi balanserar på gränsen, och det gör vi - utan att skriva eller säga något rakt ut. Stämningen är elektrisk. Jag vet eg inte vad han känner eller tänker, för vi har inte sagt nåt rakt ut. Jag kan inte sluta tänka på honom, och det äter upp mig snart. Och jag vill verkligen INTE förstöra hans familj (också gift), och inte min heller. Jag vill inte att han lämnar henne för mig. Jag vill bara så innerligt gärna kyssa honom, ligga med honom och få det ur systemet.

    Jag VET att jag borde undvika honom. Och JO jag älskar min man. Jag VILL inte känna såhär. Det här har bara slagit ner som en blixt och fastnat i mig. Nästan alla trådar jag hittar om liknande så har man det dåligt i sitt nuvarande, jag har inte det. Jag bara vill så jävla starkt bara ligga med honom. Men jag är rädd att jag inte kommer kunna leva med det, det borde jag inte, för då är jag ett jävla svin. Såna jag hatar själv.

    Vill rådfråga:

    1. Har du någon gång känt lika (haft det bra o älskat din nuvarande men blivit kåt/förälskad i en annan samtidigt) och faktiskt gjort det, fått det ur systemet och sen levt vidare? Eller slutar det alltid i kaos (fan, jag vet ju svaret, men finns NÅN som inte ångrat sig?)

    2. Borde jag fråga hur han känner / vad han tänker? Möjlighet: att jag inbillar mig och då är detta ur världen, alternativt. Risk: att han känner samma och det blir ännu jobbigare.

    Tacksam för konstruktiva tankar (att jag bör lämna min man innan jag gör nåt förstår jag att flera av er kommer säga, men det är inte aktuellt).

    Tack!

  • Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (felix) skrev 2019-04-11 22:07:16 följande:

    Ni har ju varit rätt så asociala i lång tid, genom att konsekvent bryta mot sociala normer. Det blir nog svårt att göra om på det intryck som andra har fått av er. Men du kan ju börja med att observera ert kroppspråk när ni hänger. Vill du själv sätta dig ned vid ert bord och hänga med er om du gick förbi.


    Nej, vi inbjuder inte direkt till att andra ska vilja sätta sig med oss. Det är det jag måste börja göra annorlunda.
  • Anonym (Ingen kul jul igen)

    Suck. Sololunch nedtrappning??? Hur har resten av veckan varit. Onödiga häng?

    Trevlig helg!

  • Anonym (Avdramatisera)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-04-11 23:13:51 följande:

    Nej, vi inbjuder inte direkt till att andra ska vilja sätta sig med oss. Det är det jag måste börja göra annorlunda.


    Jag vet att jag har nämnt detta tidigare men förmodligen i ett skede då du och kollegans relation trappades upp...Men skulle det inte gå att introducera ytterligare en eller två personer i din och kollegans projekt? Då skulle hängen bli mer kollegiala och diatanstagandet lättare... Eller tror du insta och skypandet skulle öka i stället?
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-04-11 21:28:53 följande:
    Jag håller ju med dig, därav skrev jag att lunchen idag nog var lite dum /onödig även om en lunch i sig inte är nåt konstigt. Och varför bjuder vi inte med några andra? Vi är alltid bara han och jag, ingen av oss VILL att nån annan hänger med oss - den biten måste jag försöka ändra för att än mer gör allt som vanliga kollegor. Be nån sätta sig ner som går förbi när vi fikar. Ang lunch - Hos oss går man oftast ut ett gäng och äter ihop om man går ut. Så bara vi själva, onödigt som sagt.
    Det känns lite som att mina förutsägelser stämmer ganska bra. Jag hade hoppats på att jag hade fel, och trodde faktiskt det ett tag, men trots en tillbakagång från det stegrande förloppet under några månader, har ts tagit ännu ett steg, och till en ny nivå.
    Alla ingredienser finns i ts text ovan...dum/onödig, bjuder inte med någon annan, Alltid bara han och jag, ingen av oss VILL att någon hänger med oss.

    Jaja, jag säger då det... 
  • Anonym (man)
    Anonym (FYI) skrev 2019-04-12 12:44:52 följande:
    Det känns lite som att mina förutsägelser stämmer ganska bra. Jag hade hoppats på att jag hade fel, och trodde faktiskt det ett tag, men trots en tillbakagång från det stegrande förloppet under några månader, har ts tagit ännu ett steg, och till en ny nivå.
    Alla ingredienser finns i ts text ovan...dum/onödig, bjuder inte med någon annan, Alltid bara han och jag, ingen av oss VILL att någon hänger med oss.

    Jaja, jag säger då det... 
    Inte så konstigt, hon har ju hitta den perfekta ursäkten för att trappa upp och ner som hon känner för...."vi är ju bara vänner"
  • Anonym (Agera)

    Byt jobb eller byt man. Det är den enda lösningen. Helt ärligt. Du kan inte både ha kakan och äta den. Detta kommer aldrig lägga sig om inte du agerar åt ena eller andra hållet.

    Jag tycker att du ska dra dig undan lite och verkligen fundera på vad du vill. Hur bra ä r erat äktenskap egentligen? Var du lycklig för 1,5 år sedan? Förskönar du erat äktenskap nu för att du är rädd att mista det? Vad är det du ser framför dig med den andra mannen? Vad drömmer du om? Vad tror du du skulle bli lycklig av?

    Har egen erfarenhet av ämnet och kan berätta att både jag och mannen valde att ta steget ut. Ur det gamla och in i något nytt tillsammans. Nu är vi gifta och jag har tillsammans med honom skapat precis det livet jag önskade mig.:)

    Du lever bara en gång så se till att vara helt ärlig mot dig själv nu. Du förtjänar det!

  • Pope Joan II
    Anonym (man) skrev 2019-04-12 13:21:36 följande:
    Inte så konstigt, hon har ju hitta den perfekta ursäkten för att trappa upp och ner som hon känner för...."vi är ju bara vänner"
    En omskrivning för förspel. 
  • Anonym (Beslut)

    Av det jag läst så anser jag att TS är otrogen och har ett förhållande med sin arbetskamrat, något hon inte vill avsluta. Det finns bara två alternativ, skilj dig och fortsätt som du gör nu, eller byt jobb och ägna dig åt sin man.

  • Anonym (felix)
    Anonym (Villmenfårinte) skrev 2019-04-11 19:24:17 följande:
    Skulle säga i stort sett ingen flirtigt alls i våra skype-konversationer nu, från någon av oss. 
    Så är ju frågan, varför har ni (nästan) slutat med att flirta på skype?

    Ar det för att ni båda vill trappa ned något som gått för långt och därför också har trappat ned ?

    Eller är det för att ni i själva verket trappat upp, genom att erkänna att ni har haft ett dolt förhållande till varann och reelt övervägt att vara otrogna. Och att ni därför inte längre kan flirta som förr, eftersom ni inte längre kan låtsas att det bara är en del av er skämtsamma jargong.
  • Anonym (Villmenfårinte)
    Anonym (FYI) skrev 2019-04-12 12:44:52 följande:

    Det känns lite som att mina förutsägelser stämmer ganska bra. Jag hade hoppats på att jag hade fel, och trodde faktiskt det ett tag, men trots en tillbakagång från det stegrande förloppet under några månader, har ts tagit ännu ett steg, och till en ny nivå.

    Alla ingredienser finns i ts text ovan...dum/onödig, bjuder inte med någon annan, Alltid bara han och jag, ingen av oss VILL att någon hänger med oss.

    Jaja, jag säger då det... 


    ?Till en ny nivå? är nog lite att ta i? Vi har mindre kontakt nu än innan. Att det slltid varit bara hanp och jag är knappast något nytt, så har det ju varit sen ett år tillbaka?
Svar på tråden Jag vill ligga med min kollega, är gift