• stjärnasomärdin

    BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se

    Hej!

    Så tråkigt att tillhöra en BF-grupp där merparten hänger i FB-grupp, som startats utifrån tråden, när man själv inte har FB men ändå tycker det vore kul att vara några som följs åt! Så, vem har BF i April 2019 och vill hänga kvar på Familjeliv?

  • Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se
  • stjärnasomärdin
    gammelpysen skrev 2018-10-26 22:04:04 följande:

    Åååh vad mysigt med sparkar.. När har du bf? Jag försöker gå på pass igen. Baspass på Friskis är ju grymt bra, enkla raka rörelser som känns bra.


    Har BF 20/4. Hade jag inte varit gravid tidigare hade jag inte reflekterat över det jag känt under veckan men när det är ju inte ovanligt att man känner det tidigare när man vet hur det känns. Ja visst är det bra med pass? Hoppas det funkar att köra länge :)
  • gammelpysen

    Hoppas jag får känna snart med. Har en tonåring hemma sen tidigare så det är länge sedan jag var gravid. Är sånglada åt att vi fick se minipysen i måndags och att allt såg bra ut. Skulle kunna gå på ultraljud varje dag att känna att det rör sig blir liksom ett kvitto på att det är bra än...

  • Idapou
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-26 17:32:03 följande:

    Haha vad roligt att det blev precis tvärt om hur ni tänkte! Kanske börjar han berätta när det landat lite hos honom? Vi har inte sagt något än eftersom vi gärna vill dea lite på att andra vet men planerar att berätta de närmaste veckorna.


    Ja, det blir inte alltid som man tänkt sig. Nu har han (och vi) iaf berättat för närmsta familjen. Känns skönt att inte behöva dölja magen och sluta låtsas diskutera vem som ska köra varje gång vi är på middag :) Konstigt att ingen på jobbet gissat än, jag tycker det syns jättemycket, men har ju iofs oftast en sjal hängande och arbetsrocken över det... V 17 nu och jag känner tydliga rörelser och "pet-sparkar", främst på kvällarna. Väldigt lugnande att känna bebis, då känns det som att allt är som det ska. Har haft två missfall i år, så är lite extra nojjig nu.
  • Thorax

    Hänger gärna här också. Bf 22/4

    V16 nu och inte berättat nåt än, tänkte vänta till julaftonen. Om ingen kommer på oss då min mage redan är rejält stor haha


    Behind every legend, lies an impossible dream
  • gammelpysen

    Kan inte fatta att era magar inte syns mer. Jag har iofs lyckats dölja med än så länge, har kört med lössittande skjortor och klänningar.

    Idapou, menar du att du är i vecka 16+något eller 17+något? Är i vecka 14+0 idag. Längtar också efter buffar

  • Idapou
    gammelpysen skrev 2018-10-29 21:49:32 följande:

    Kan inte fatta att era magar inte syns mer. Jag har iofs lyckats dölja med än så länge, har kört med lössittande skjortor och klänningar.

    Idapou, menar du att du är i vecka 16+något eller 17+något? Är i vecka 14+0 idag. Längtar också efter buffar


    Jag är i 16+4 idag. Har känt sedan en vecka ungefär.

    Har också lyckats dölja, men fattar inte hur. Fast folk kanske inte vågar fråga :)
  • stjärnasomärdin
    gammelpysen skrev 2018-10-29 21:49:32 följande:

    Kan inte fatta att era magar inte syns mer. Jag har iofs lyckats dölja med än så länge, har kört med lössittande skjortor och klänningar.

    Idapou, menar du att du är i vecka 16+något eller 17+något? Är i vecka 14+0 idag. Längtar också efter buffar


    Jag är rätt så övertygad om att det finns de som vet men men de säger ju inget eftersom jag inte outat det ;)
  • stjärnasomärdin
    Thorax skrev 2018-10-29 20:41:43 följande:

    Hänger gärna här också. Bf 22/4

    V16 nu och inte berättat nåt än, tänkte vänta till julaftonen. Om ingen kommer på oss då min mage redan är rejält stor haha


    Oj jäklar haha! Coolt om ni klarar av att undanhålla det så länge. Vi berättade i vecka 21 i förra graviditeten och då började det bli knivigt för oss :p men kanske hade gått några veckor till!
  • Thorax
    stjärnasomärdin skrev 2018-10-30 06:30:44 följande:

    Oj jäklar haha! Coolt om ni klarar av att undanhålla det så länge. Vi berättade i vecka 21 i förra graviditeten och då började det bli knivigt för oss :p men kanske hade gått några veckor till!


    Fördelen när man träffar familjen rätt sällan sånna gånger :D . Bor en bra bit ifrån alla tyvärr, men kommer vara i v24 på julaftonen. Mest jobbigt att inte auta det själv :D vill ju skrika ut det helst. Haha men v21 äe ju bra kämpat ändå att hålla ut till :)
    Behind every legend, lies an impossible dream
  • Idapou
    Thorax skrev 2018-10-31 12:32:05 följande:

    Fördelen när man träffar familjen rätt sällan sånna gånger :D . Bor en bra bit ifrån alla tyvärr, men kommer vara i v24 på julaftonen. Mest jobbigt att inte auta det själv :D vill ju skrika ut det helst. Haha men v21 äe ju bra kämpat ändå att hålla ut till :)


    Hoppas ni kan dölja till julafton, blir ju världens bästa julklapp isåfall :)

    Känner igen känslan att vilja skrika ut det till alla man möter. Men det är lättare nu när familjen vet, vi träffas ofta och det känns så dumt att sitta o ljuga. Dock gör jag ett experiment på jobbet, ska se hur långt jag kan gå innan nån vågar fråga. ;)
Svar på tråden BF April 2019 och stannar på Familjeliv.se