• Jagerika

    Nya BIM januari 2019

    Jag gjorde fel på förra bimlistan men här kan alla vara med , även anonyma!

    Som sagt så blir detta vårat 1-års försök! Önskar er alla många plus! :D

    BIM-LISTA

    1/1-Jagerika

  • Svar på tråden Nya BIM januari 2019
  • Jojjans
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

    Hej!

    Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

    27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

    Håller tummarna på många plus i januari!! 


    Glömde säga jag är 32, 33 om ett par veckor, och sambon 25.
  • Längtarefterbarn83
    Jagerika skrev 2018-12-21 05:35:51 följande:

    Jag testade med ÄL tester i några månader för att förstå kroppen och när jag fattade så slutade jag :) detta blir vårat 12 månaders försök då jag slutade med p-pillren i december förra året! Och inte minsta plus, så det är verkligen efterlängtat nu!! Haha Ja det går inte vänta tills Bim Hahaha jag försöker varje månad men trillar likt förbannat dit i förväg!! XD hur länge har ni försökt?


    Vi är på försök nummer 10 nu utan en tillstymmelse till plus så jag håller alla tummar och tår. Vi längtar så mycket!

    Jag kanske ändrar taktik, om jag inte har turen på min sida och får plus nu, till att bara gå efter kroppen :)

    Haha ja det är helt omöjligt att låta bli att testa. Förra månaden lyckades jag nästan haha
  • mangon
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

    Hej!

    Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

    27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

    Håller tummarna på många plus i januari!! 


    Ja ju hoppas vi på plus!

    Jag testar ej med äl stickor just nu. Men enligt egna uträkningar bim 4/1 enligt flo 5/1. Äl antingen 20 eller 21. Hade kraftig äl värk igår 20 & lite mindre idag 21. Så ja...antingen igår eller idag.

    Haft sex 19 och idag 21. Så hoppas chanserna finns.

    Detta blir vårt 5e försök.

    Jag är 27 & sambon 32.

    Har ni barn sen innan?
  • Mezzy
    EliMil skrev 2018-12-21 14:42:32 följande:

    Känner igen mig och förstår din känsla. Min sambo blir inte sugen om jag tar initiativ längre då han känner det som att jag bara vill vara med honom för att bli gravid. Hjälper inte att jag säger att det inte stämmer eller att jag förklarar att det ändå inte finns nån chans att man blir gravid tex precis efter mensen är slut. Jag själv då tappar ju lusten att ta initiativ vilket nog då får honom att känna sig uppskattad så nu vill han oftast inte heller ta initiativ. En ond cirkel vi är i :( men jag tänker att lite ledighet nu vid jul och kvalitetstid med varandra kan få oss att bryta denna cirkel.


    holocene skrev 2018-12-21 20:31:05 följande:

    Känner igen mig, min kille tyckte denna omgång av produktionssex var rätt tuff i slutet. Även om jag inte alls var sugen sista dagarna var min kropp ändå redo, men på honom märktes det (såklart). Han har också varit väldigt svår att få ut info av när det är nån sko som klämmer, har fått lirka rätt mycket tidigare men nu kunde han säga att det satte sig i skallen att vi låg "bara för att vi måste". Men det var sista dagarna, innan har vi kunnat skratta åt det knäppa i situationen. 

    Kan förstå att din man känner sig som ett verktyg för att få barn, som du skrev till nån annan kan vi tjejer ignorera den känslan (och är dessutom fysiskt mer redo för sex precis tiden runt ÄL också). Det kanske handlar om en kombo av att han vill ta kontroll över en situation själv, och att hans psyke/kropp inte samarbetar..? Har inga konkreta råd mer än att han måste förstå att ni är på samma sida, du är lika mycket i bebisfabriken som honom :)

    Tråkigt att du känner dig uppgiven, jag hoppas han vänder om och iaf öppnar upp sig för dig snart! All kärlek <3


    Tänk att så mycket av sexet sitter i huvudet!

    Jag tror min man har känt sig lite som ett verktyg och att jag bara vill va med honom för att försöka bli gravid.

    Men nu ikväll nämnde jag inget om att ha sex eller liknande och då va det han som tog initiativet. Kändes väldigt skönt att jag inte förstört det helt! :)

    Nu efter så låg vi kvar i sängen och pratade igenom allt. Han berättade nu hur han helst skulle vilja fortsätta och det käns så skönt!

    Han vill inte veta när jag har ägglossning då pressen blir för stor och så ska vi försöka få till det mer regelbundet under hela månaden (har inte varit så rikigt på senaste med en lite galen 3 åring) annars märker han direkt när jag har ÄL ändå då jag är mer på! :)

    Tack snälla för fina orden och peppen! <3
  • Mezzy
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

    Hej!

    Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

    27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

    Håller tummarna på många plus i januari!! 


    Hej och välkommen! :D

    Detta blir vårt 6e försök för andra barnet.

    Vi är 30 och 35 år gamla och har en dotter tillsammans sen innan.

    Hoppas också att många av oss får starta året med ett underbart plus!
  • Mezzy

    Flyttar min bim från 7/1 till 5/1 då jag fick positivt äl test idag.

    BIM-lista

    1/1 Sångfågeln87, Kstadtjej87, Jsv17, holocene

    2/1- Canary

    3/1 Jagerika, Längtarefterbarn83

    4/1 mangon

    5/1 Mezzy

    6/1 Myline

    7/1 Livethänder, Siri88,

    8/1 Milka21

    9/1 MissKelli

    10/1 FruEA

    11/1 Rosarosorochtee

    12/1 EliMil

    13/1 Jojjans MammsenS

    16/1 Snickesnack, Miichaella

    18/1 Nicciz, HejEllie

    19/1 Clemmentina

  • Jsv17
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

    Hej!

    Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

    27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

    Håller tummarna på många plus i januari!! 


    Jobbar på syskon till vår son som är 1år, är inne på andra försöket efter ett tidigt missfall, 5:e totalt. Jag är 35 och min man är 37, bim 1/1
    Pojke 9-12-17
  • holocene
    Mezzy skrev 2018-12-21 22:25:21 följande:

    Tänk att så mycket av sexet sitter i huvudet!

    Jag tror min man har känt sig lite som ett verktyg och att jag bara vill va med honom för att försöka bli gravid.

    Men nu ikväll nämnde jag inget om att ha sex eller liknande och då va det han som tog initiativet. Kändes väldigt skönt att jag inte förstört det helt! :)

    Nu efter så låg vi kvar i sängen och pratade igenom allt. Han berättade nu hur han helst skulle vilja fortsätta och det käns så skönt!

    Han vill inte veta när jag har ägglossning då pressen blir för stor och så ska vi försöka få till det mer regelbundet under hela månaden (har inte varit så rikigt på senaste med en lite galen 3 åring) annars märker han direkt när jag har ÄL ändå då jag är mer på! :)

    Tack snälla för fina orden och peppen! <3


    Men vad härligt, både att ni fick till det men ffa att ni fick pratat ut! :) Det låter som en bra plan. Barnmorskor rekommenderar ju eg precis så, sex 2-3 ggr i veckan så ska man inte behöva hålla koll på cykeln. Håller tummarna för det blir ett fint plus snart, utan stress o press :)
  • mangon
    Jojjans skrev 2018-12-21 10:22:55 följande:

    Mina appar säger lite olika men tror äl 1/1 :) jag tempar och tänker använda äl-test för att veta säkert eftersom det säkert blir lite rubbat nu efter mf.

    Jag har inga barn sen tidigare. Vi började försöka i våras och blev gravida snabbt men i september fick vi ett sent missfall i vecka 16. Dec tog det sig igen, men fick istället ett tidigt missfall. Är så himla uppgiven och ledsen på livet just nu, men går ju inte att ge upp. Bara att fortsätta försöka.


    Hoppas det tar sig fort för er igen! Att förlora i vecka 16 måste tagit hårt. Plus ett till direkt efter. Fy.

    Men som du skriver, att inte ge upp.

    Snart är det er tur!

    Hoppas på januari! Känner att 2019 blir ert bra år.
  • Snickesnack
    Emmissss skrev 2018-12-21 10:42:43 följande:

    Hej!

    Hoppar in här hos er, BIM 13 januari, blir vårt 4e försök.

    27 och 33år gamla. Hur länge har ni andra försökt?

    Håller tummarna på många plus i januari!! 


    Hejsan!

    Vi är 28 och 29 och har inga barn sedan innan.

    Vi kör första försöket denna omgång (BIM preliminärt 16/1) och än så länge känns allt mest spännande och lite otåligt :)
Svar på tråden Nya BIM januari 2019