• Doftljuset

    Vi som längtar efter en liten 2019 bebis

    Hej alla,

    Jag är helt ny här på familjeliv så om jag skriver i  fel tråd,så hoppas jag ni kan ha överseende med det.

    Jag och min sambo försöker skaffa vårat första barn :) Är inne på 3 försöker nu

    Ska ha BIM i slutet och hade positivt Äl - test i tisdags ( 11/12). Vi har gosat hela veckan så hoppas verkligen det tar sig denna gång.  Vore så himla kul!

    Trots längtan så är jag osäker på detta test om det verkligen va positivt. För detta var enda jag fick som visade någorlunda positivt och sen sjönk det dagen efter för sen bli obefintligt, medans dagarna innan så syntes båda strecken lite mer. Samt att tempen höjdes efter ev ägglossningsdag.



    Vad tror ni? Kul utbytta lite och peppa varandra här.
    För vi har inte gått ut med att vi försöker. Just för minimera utomstående stress. Kan man dela med varandra här lite istället.


    Vi som försöker få barn
  • Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis
  • Doftljuset
    oshark skrev 2019-02-11 14:22:11 följande:
    Haha, är olika för alla. Men har för mig att östrogenet börjar öka ca en vecka innan ÄL. Så iaf några dagar.

    Förlåt, som att du är vår egna gynekolog.  Däremot ska du få mycket creed för allt du kan och gärna delar med dig av :) Tack!

  • lilagrodautanben

    Är detta ens möjligt? Hade äl någon gång mellan måndag och fredag. Tog inga test för dom gör mig stressade. Så jag vet inte riktig när den inträffade. Älflyt från måndag till torsdag och smärtan kom torsdag. Vad tror ni? Kan man plussa nu?

  • Doftljuset
    lilagrodautanben skrev 2019-02-11 18:47:46 följande:

    Är detta ens möjligt? Hade äl någon gång mellan måndag och fredag. Tog inga test för dom gör mig stressade. Så jag vet inte riktig när den inträffade. Älflyt från måndag till torsdag och smärtan kom torsdag. Vad tror ni? Kan man plussa nu?


    Är det inte lite tidigt för att få ett resultat?
    Oh nej jag vet inte...
  • lilagrodautanben
    Doftljuset skrev 2019-02-11 19:58:33 följande:

    Är det inte lite tidigt för att få ett resultat?

    Oh nej jag vet inte...


    Jo jag tycker ju det därav chocken! Men är jag på äl+7 och hade äl i måndags så är det rimligt, tidigt men rimligt. Förra månaden plussade jag på +7 å... så himla mysko!
  • oshark
    Doftljuset skrev 2019-02-11 17:18:37 följande:

    Förlåt, som att du är vår egna gynekolog.  Däremot ska du få mycket creed för allt du kan och gärna delar med dig av :) Tack!


    Om jag någon gång i livet vill skola om mig vet jag vad jag ska skola om mig till
  • jamåduleva

    Åhåhåhhåhåhphåjhåhpjåjå. Mensen är inte här, det går inte se nåt streck överhuvudtaget på testen hur mycket jag än glor. Nada, inget, zero, nä. Åh. Har inte alls den där värken jag alltid känner av innan mensen kommer, har googlat runt hela dagen på folk som plussat flera dagar efter bim, jag hoppas att jag är en av dem.

    Men mest troligt är det väl att cykeln är längre den här månaden, hade väl varit en liten dröm om den redan blivit så regelbunden att det gick att ställa klockan efter. Liten tempdipp imorse med, hoppas den ökat tills imorgon, men oddsen är nog emot mig.

    Annars? Ja, jag har gråtit för att min katt har jamat på mig för mycket idag, varit ständigt hungrig och enormt sugen på choklad - äter aldrig det. Kan ju ha blivit galen, inte helt otroligt :) men nu jävlar ska jag inte testa förrän på fredag!

    Med vänlig hälsning, hon som kommer testa innan fredag.

  • Doftljuset
    oshark skrev 2019-02-11 21:53:32 följande:

    Om jag någon gång i livet vill skola om mig vet jag vad jag ska skola om mig till


    Absolut :) Haha
  • Doftljuset
    jamåduleva skrev 2019-02-11 23:43:13 följande:

    Åhåhåhhåhåhphåjhåhpjåjå. Mensen är inte här, det går inte se nåt streck överhuvudtaget på testen hur mycket jag än glor. Nada, inget, zero, nä. Åh. Har inte alls den där värken jag alltid känner av innan mensen kommer, har googlat runt hela dagen på folk som plussat flera dagar efter bim, jag hoppas att jag är en av dem.

    Men mest troligt är det väl att cykeln är längre den här månaden, hade väl varit en liten dröm om den redan blivit så regelbunden att det gick att ställa klockan efter. Liten tempdipp imorse med, hoppas den ökat tills imorgon, men oddsen är nog emot mig.

    Annars? Ja, jag har gråtit för att min katt har jamat på mig för mycket idag, varit ständigt hungrig och enormt sugen på choklad - äter aldrig det. Kan ju ha blivit galen, inte helt otroligt :) men nu jävlar ska jag inte testa förrän på fredag!

    Med vänlig hälsning, hon som kommer testa innan fredag.


    Vi får vänta och se! Man vet ju aldrig, Alla är ju verkligen olika, vilket man ibland har svårt förstå. Kanske kanske.

    Jag tror typ gyn ska göra mig gravid i veckan. Så lättad i sinne för jag ska få en undersökning och prata. Mina ÄL ger en rund ring och vi ligger varannan dag o inte legat varje dag i två veckor haha, hoppas gyn ska se lite ägg där i veckan..

  • Kullan90
    oshark skrev 2019-02-11 09:55:10 följande:

    Vattniga flytningar kommer innan äggviteflytningar. De skapas av östrogenhöjningen, så om du hade haft de andra testen hade du kanske sett en blinkande gubbe

    Läkaren sa bara att allt var normalt och att de flesta symptom också var symptom på depression och vill jag prata med någon. Nej, jag vill ha en normal menscykel, jag vill inte frysa hela tiden, inte alltid vara trött. Hon skrev inte ens ner alla symptom på sin lista - troligtvis för att hon inte vet att de är symptom (jag hittade en väldigt specifik lista hos sköldkörtelförbundet). Men nytt prov om två veckor så blickar dit. Lär väl inte bli nån skillnad iaf dock.


    Men va? Skojar du?! Känns ju väldigt oseriöst! Finns det möjlighet att byta läkare kanske? Annars får du försöka stå på dig? Tycker det är din tur nu! Din tur att få må bra och ha flyt. Din tur att få en liten knodd <3
  • Doftljuset
    Kullan90 skrev 2019-02-12 22:17:53 följande:
    Men va? Skojar du?! Känns ju väldigt oseriöst! Finns det möjlighet att byta läkare kanske? Annars får du försöka stå på dig? Tycker det är din tur nu! Din tur att få må bra och ha flyt. Din tur att få en liten knodd <3
    Instämmer verkligen <3
Svar på tråden Vi som längtar efter en liten 2019 bebis