• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Anx123456
    Önskar bli mamma skrev 2019-01-22 19:58:35 följande:

    Hej,

    Jag hoppar in här också :) Plussade i lördags, dagen efter BIM och börjar på vecka 6 imorgon. Vi har försökt väldigt länge för att bli gravida med en första bebis och nu är jag superglad men har så svårt att förstå det och är supernojig för missfall.

    Jag har nästan inga symptom alls förutom att brösten är lite ömma men vågar inte hurra för det för jag förstår att det kommer bli värre.

    Någon mer som har ungefär samma datum och inte har så många symptom än?


    Är i vecka 5 och har inga tydliga symtom jag heller! Trodde först jag inte att jag var gravid utan tog ett test mer för att se ett negativt test så jag kunde började fokusera på nästa ägglossning. Mitt ända symtom är att jag blir lätt kissnödig! 


     

  • Jojjans
    Önskar bli mamma skrev 2019-01-22 19:58:35 följande:

    Hej,

    Jag hoppar in här också :) Plussade i lördags, dagen efter BIM och börjar på vecka 6 imorgon. Vi har försökt väldigt länge för att bli gravida med en första bebis och nu är jag superglad men har så svårt att förstå det och är supernojig för missfall.

    Jag har nästan inga symptom alls förutom att brösten är lite ömma men vågar inte hurra för det för jag förstår att det kommer bli värre.

    Någon mer som har ungefär samma datum och inte har så många symptom än?


    Hej, vi ör precis lika långt gånga, 5+0 imorgon :)

    Jag har en del symptom, men inte så himla starka. Är väldigt trött, men annars bara lite ömma bröst, spänner/molar/drar lite svagt i livmodern ibland, och ovanligt hungrig och uppsvälld i magen. Men inget illamående eller kraftig molvärk.
  • Jojjans

    Godmorgon. Nu kommer min utlovade stegringsrapport. Även om det kanske inte är så intressant flr andra så tycker jag om att se dom bredvid varandra för att kunna jämföra, så nu kör vi :)



    Blir så lättad av att se att det blir starkare, och skönt att ha ett litet delmål var tredje dag. Ska fortsätta tills vecka 6 är slut tänkte jag.

  • Karma91
    Jojjans skrev 2019-01-23 05:43:02 följande:

    Godmorgon. Nu kommer min utlovade stegringsrapport. Även om det kanske inte är så intressant flr andra så tycker jag om att se dom bredvid varandra för att kunna jämföra, så nu kör vi :)

    Blir så lättad av att se att det blir starkare, och skönt att ha ett litet delmål var tredje dag. Ska fortsätta tills vecka 6 är slut tänkte jag.


    Skönt med en så tydlig stegring! Vilket märke använder du?
  • Jojjans
    Karma91 skrev 2019-01-23 07:26:45 följande:

    Skönt med en så tydlig stegring! Vilket märke använder du?


    Det här är RFSUs vanliga (ej tidiga) test. Går att köpa 14-pack så blir riktigt billigt per sticka. Vet att många hävdat att dom fått spöksträck med dessa, men för mig har dom alltid visat rätt.
  • Jojjans
    Jojjans skrev 2019-01-23 07:36:01 följande:

    Det här är RFSUs vanliga (ej tidiga) test. Går att köpa 14-pack så blir riktigt billigt per sticka. Vet att många hävdat att dom fått spöksträck med dessa, men för mig har dom alltid visat rätt.


    8 var det visst per förpackning...
  • Karma91
    Jojjans skrev 2019-01-23 07:37:59 följande:

    8 var det visst per förpackning...


    Jag kör samma, funkar toppen för mig med! Blir lite orolig för egen del när jag ser andras rfsu stickor, mitt var så extremt starkt bara en dag efter BIM, har inte testat efter det. Vet inte hur jag ställer mig till potentiella tvillingar haha
  • Önskar bli mamma

    Kul med starkare streck för varje gång :)

    Borde man ta mer än ett test? Jag tog bara ett i lördags, dagen efter bim. Mensen har ju inte kommit heller men heller inga ordentliga symptom än.

  • Jojjans
    Önskar bli mamma skrev 2019-01-23 09:09:17 följande:

    Kul med starkare streck för varje gång :)

    Borde man ta mer än ett test? Jag tog bara ett i lördags, dagen efter bim. Mensen har ju inte kommit heller men heller inga ordentliga symptom än.


    Jag tror inte att man borde ta mer än ett test, för mig har det nog snarare blivit lite av en fix idé efter mina missfall.

    Förra månaden tog jag bara ett svagt test på äl+11 och därefter inget alls, och när jag började blöda på 5+3 så var testet lika svagt som det första. Önskar att jag hade tagit några däremellan för att se om det alls stegrade från första början. Det här blir ett sätt att hålla koll och kartlägga min hormonkurva då har jag ett tydligt referensbibliotek för framtiden iallafall :) så det är därför jag fortsätter till 5+3 iallafall
  • Jojjans
    Karma91 skrev 2019-01-23 08:57:54 följande:

    Jag kör samma, funkar toppen för mig med! Blir lite orolig för egen del när jag ser andras rfsu stickor, mitt var så extremt starkt bara en dag efter BIM, har inte testat efter det. Vet inte hur jag ställer mig till potentiella tvillingar haha


    Oj vad spännande! Jag drömmer i smyg om att få tvillingar någon gång i mitt liv. Vill gärna få 3 barn eller fler, men är 33 och tycker det vore såå häftigt om det kom två samtidigt. Men tänker sig på riskerna och ångrar mig lite. Gärna inte första barnet(/n) iallafall! :)

    Men hur lång lutealfas har du? Jag tror det såklart handlar om koncentrationen med. Dom flesta av mina tester är ragna på morgonen, men jag är alltid uppe ich kissar på natten så ofta inte mer än 4 timmar urin.
Svar på tråden Bf September 2019