• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Daphodil
    Jojjans skrev 2019-02-11 08:26:16 följande:

    Jag inser verkligen hur otroligt lyckligt lottad jag är som slipper illamåendet nästan helt. Jag mår illa på morgonen innan jag fått i mig frukost, men aldrig så att jag får kväljningar eller hulkar. Resten av dagen är det nästan alltid lugnt, om jag inte blir för hungrig. Hade det inte varit likadant förra gången jag var gravid så hade jag nog blivit orolig, men nu verkar det som att det är såhär det funkar för mig.


    Skönt! Jag var tvungen att vara sjukskriven 25% i 2 v förra gången, och denna gång har jag en slags utbildningsbaserad anställning där sjukskrivning leder till förlängning, så jag håller tummarna att det inte blir värre.
  • Karma91

    Inbokat KUB ultraljud på torsdag nästa vecka! Så nervös och förväntansfull! Drömde om det inatt, första gången jag drömt på ett positivt sätt, barnet levde och var friskt, fick dessutom ett tidigare bf så den perfekta drömmen haha, hoppas den slår in

  • Jojjans
    Daphodil skrev 2019-02-11 08:55:35 följande:

    Skönt! Jag var tvungen att vara sjukskriven 25% i 2 v förra gången, och denna gång har jag en slags utbildningsbaserad anställning där sjukskrivning leder till förlängning, så jag håller tummarna att det inte blir värre.


    Jag är arbetslös sen en månad tillbaka, så jag har iofs svårt att veta hur mycket av mitt välmående som är tack vare att jag är hemma och kan äta och vila direkt när jag behöver. Hoppas du slipper vara sjukskriven!
  • Jojjans
    Jojjans skrev 2019-02-11 08:26:16 följande:

    Jag inser verkligen hur otroligt lyckligt lottad jag är som slipper illamåendet nästan helt. Jag mår illa på morgonen innan jag fått i mig frukost, men aldrig så att jag får kväljningar eller hulkar. Resten av dagen är det nästan alltid lugnt, om jag inte blir för hungrig. Hade det inte varit likadant förra gången jag var gravid så hade jag nog blivit orolig, men nu verkar det som att det är såhär det funkar för mig.


    Usch, bara för att jag skrev och skröt om mitt illamåendebefriade liv så mående jag nu illa fortfarande, efter frukost! Så kan det gå...
  • Anonym (chockad!)

    Nu skickat anmälan om kub. Men kommer ju ta 4 v tills dess eftersom jag bara är i v 9+1 idag!

    Känns som en hel evighet till nästa ul!! Tror inte på att graviditeten fortlöper som den ska :/ fattar inte hur orolig man kan vara!

  • Tigerkvinna

    Längtar ihjäl mig till VUL på fredag..Men har lite smått börjat fundera på om jag inte är lite längre gången än vad apparna och BM från inskrivningen påstår. Hur räknar dom egentligen? Jag vet att man räknar från mensens första dag, men innebär det att enligt "modellen" så infaller ägglossning 14 dagar efter mens då? 

    För både apparna och BM tycker att jag är v.6(5+5). 


    Nu vet ju jag att ägget var 14mm den 9:e januari. Fick LH peakutslag med clearblue den 13 och 14:e januari. Ägget var borta och läkaren trodde hon såg en corpus luteum den 15:e januari. 


    Vilket gör att jag tänker att jag ju faktiskt skulle kunna vara typ snart i mitten på vecka 7 istället. 


    Anledningen till att jag börjat fundera är föratt jag tycker jag har och har haft rätt mycket symptom senaste 1½-2 veckorna vilket känns väldigt tidigt isåfall. Den här veckan har jag massa symptom som känns lite för häftiga för v.6..

  • Daphodil
    Tigerkvinna skrev 2019-02-11 12:07:28 följande:

    Längtar ihjäl mig till VUL på fredag..Men har lite smått börjat fundera på om jag inte är lite längre gången än vad apparna och BM från inskrivningen påstår. Hur räknar dom egentligen? Jag vet att man räknar från mensens första dag, men innebär det att enligt "modellen" så infaller ägglossning 14 dagar efter mens då? 

    För både apparna och BM tycker att jag är v.6(5+5). 

    Nu vet ju jag att ägget var 14mm den 9:e januari. Fick LH peakutslag med clearblue den 13 och 14:e januari. Ägget var borta och läkaren trodde hon såg en corpus luteum den 15:e januari. 

    Vilket gör att jag tänker att jag ju faktiskt skulle kunna vara typ snart i mitten på vecka 7 istället. 

    Anledningen till att jag börjat fundera är föratt jag tycker jag har och har haft rätt mycket symptom senaste 1½-2 veckorna vilket känns väldigt tidigt isåfall. Den här veckan har jag massa symptom som känns lite för häftiga för v.6..


    Precis så är det, apparna (och BM) räknar med att man har en 28 dagars menscykel. Blir fel för typ mig som har 35 dagar. På den här sidan får man fylla i cykellängd också:

    www.babyhjalp.se/gravid-forlossningsdatum/

    Där blir det rätt för mig.
  • Februari16

    Här är en till som är nervös för vul...!

    8+0 idag och imorgon ska vi få se våra små igen. Önskar så att båda mår bra och växer som dom ska där inne...!

  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-02-11 09:33:59 följande:

    Nu skickat anmälan om kub. Men kommer ju ta 4 v tills dess eftersom jag bara är i v 9+1 idag!

    Känns som en hel evighet till nästa ul!! Tror inte på att graviditeten fortlöper som den ska :/ fattar inte hur orolig man kan vara!


    För mig la dom in KUB i vecka 12, alltså 11+4, så behöver inte alls ta 4 veckor :)
  • Jojjans
    Tigerkvinna skrev 2019-02-11 12:07:28 följande:

    Längtar ihjäl mig till VUL på fredag..Men har lite smått börjat fundera på om jag inte är lite längre gången än vad apparna och BM från inskrivningen påstår. Hur räknar dom egentligen? Jag vet att man räknar från mensens första dag, men innebär det att enligt "modellen" så infaller ägglossning 14 dagar efter mens då? 

    För både apparna och BM tycker att jag är v.6(5+5). 

    Nu vet ju jag att ägget var 14mm den 9:e januari. Fick LH peakutslag med clearblue den 13 och 14:e januari. Ägget var borta och läkaren trodde hon såg en corpus luteum den 15:e januari. 

    Vilket gör att jag tänker att jag ju faktiskt skulle kunna vara typ snart i mitten på vecka 7 istället. 

    Anledningen till att jag börjat fundera är föratt jag tycker jag har och har haft rätt mycket symptom senaste 1½-2 veckorna vilket känns väldigt tidigt isåfall. Den här veckan har jag massa symptom som känns lite för häftiga för v.6..


    Ja så som dom räknar så kommer ägglossning 14 dagar efter senaste blödning. Har man då längre follikulärfas än 14 dagar, eller av andra anledningar senare äl, så stämmer det ju inte.

    Min senaste blödning var ett missfall, och trots det så räknar dom på samma sätt. Det stämmer inte alls för även om jag har 28 dagar cykel så har jag äl på dag 16 i vanliga fall, och efter missfallet kom äl 2 dagar senare. Så min och bm beräkning skiljer 4 dagar. Får se på torsdag vem som haft rätt :)
Svar på tråden Bf September 2019