• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Tigerkvinna
    norrsken91 skrev 2019-03-07 19:15:43 följande:

    Vi har fått våra NIPT-svar, skulle tagit 10 arbetsdagar men tog bara 5. Inga kromosomavvikelser och vi väntar en liten tjej! :)

    De kunde se på ultraljudet att min moderkaka låg på ett sånt sätt att jag förmodligen inte kommer känna fosterrörelser så tidigt. Skönt att bli informerad om sådant, hon sa att när apparna börjar skriva om rörelserna skulle jag inte oroa mig då moderkakan ligger lite ?ivägen?


    Åh så roligt för er =) Vi ska på vårt NIPT och ultraljud om snart en vecka. Tycker verkligen tiden sniglar sig fram. Har även denna veckan börjat få en oro över ultraljudet att det inte ska gå bra..så jobbigt att inte veta på något sätt.
  • Daphodil
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-07 21:28:01 följande:

    I min vecka står det att bebisen är ca 8 cm så den borde ju gå att känna nu...


    Absolut! Själv är jag bara i vecka 11
  • Daphodil
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-07 21:28:01 följande:

    I min vecka står det att bebisen är ca 8 cm så den borde ju gå att känna nu...


    Absolut! Själv är jag bara i vecka 11
  • Daphodil

    V 12 imorgon. Det känns som en vinst att snart vara där, även om jag inte kommer kunna slappna av förrän KUB. Tja, helt avslappnad blir jag nog inte, men efter det ska jag berätta för vänner vilket känns stort.

    Ska på bakteriell vaginos-koll också på måndag. Varit mer uppmärksam på flytningar efter Jojjans inlägg, och min fantastiska BM tyckte vi skulle utesluta det. Känns skönt!

  • September89
    Miichaella skrev 2019-03-07 22:06:09 följande:

    Hur tror du ni kommer göra? :) Man får ju reda på det till slut iaf, haha.


    Om han inte ångrar sig så tar vi nog reda på det på rul om det går att se då. Jag har ju ändå gjort det här förut och för honom är ju allt första gången så jag låter honom få som han vill haha!
  • September89
    Jojjans skrev 2019-03-08 06:56:30 följande:

    Kag känner mig så lyckligt lottad som klarat mig undan förkylningar under grav. Men dom första 6 veckorna efter plus så var jag hemma och arbetslös så det förklarar nog saken. Men nu har jag jobbat på en förskola i 2 veckor och inte heller känt av nåt, så hoppas att jag slipper!


    Jaa hoppas du klarar dig!
  • Miichaella
    September89 skrev 2019-03-08 12:33:28 följande:

    Om han inte ångrar sig så tar vi nog reda på det på rul om det går att se då. Jag har ju ändå gjort det här förut och för honom är ju allt första gången så jag låter honom få som han vill haha!


    Ah okej :) Jag lutar mer och mer åt att göra som sambon vill, att inte ta reda på det. Jag får ju uppleva graviditeten så känner att jag skulle kunna ge honom det :) Vi pratade lite om det igår.
  • Jojjans
    Daphodil skrev 2019-03-08 11:46:45 följande:

    V 12 imorgon. Det känns som en vinst att snart vara där, även om jag inte kommer kunna slappna av förrän KUB. Tja, helt avslappnad blir jag nog inte, men efter det ska jag berätta för vänner vilket känns stort.

    Ska på bakteriell vaginos-koll också på måndag. Varit mer uppmärksam på flytningar efter Jojjans inlägg, och min fantastiska BM tyckte vi skulle utesluta det. Känns skönt!


    Bra att du kollar tycler jag! Även om det inte alltid innebär en risk så är det ju ändå obehagligt att få så lika bra att kolla upp om det finns misstanke.
  • Tigerkvinna

    HUr har v.10/11 varit för er andra? Jag har lite smått börjat bli orolig och nojja igen att det lilla pyret dött därinne. 


    Är fortfarande enormt trött, brösten är sprängstora, illamåendet är kvar även om det känns som det kanske blivit lite bättre den här veckan. Det enormt skarpa luktsinnet är kvar. Men är ändå nojjig på något sätt att det inte finns något levande därinne =/

  • Elcca
    Tigerkvinna skrev 2019-03-09 08:20:17 följande:

    HUr har v.10/11 varit för er andra? Jag har lite smått börjat bli orolig och nojja igen att det lilla pyret dött därinne. 

    Är fortfarande enormt trött, brösten är sprängstora, illamåendet är kvar även om det känns som det kanske blivit lite bättre den här veckan. Det enormt skarpa luktsinnet är kvar. Men är ändå nojjig på något sätt att det inte finns något levande därinne =/


    Den där nojan känner jag igen! Är nojig att det ska ha hänt något hela tiden. Tror det kommer följa med en hela tiden fram tills vi har vår lilla bebis hos oss, och sen kommer man börja noja för andra saker. Dock längtar jag tills man kan känna sparkar och rörelser. Då har man iaf något att gå efter. Nu är det helt ovisst!
Svar på tråden Bf September 2019