• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Daphodil

    KUB idag! Världens finaste bäbis (nu vågar jag kalla den det) och största presenten för oss som fick förhöjd risk förra gången: risk 1/20 000 för alla kromosomavvikelser! Jag är VÄLDIGT lycklig!!

  • Jojjans
    Anonym (chockad!) skrev 2019-03-18 16:13:32 följande:

    Ingen som vet nån app som är mer exakt när det gäller uträknandet av veckor och dagar?

    Tycker ALLA appar ger olika även om man ger samma BF datum?!? :o JÄttekonstigt!

    Använder ni nån app, isf vilken?


    Jag är också väldigt förvirrad över det där. Jag vet exakt vilken vecka jag är i (vet dag för äl och fick graviditetslängden bekräftad på tidigt vul). Jag har 3 olika appar och har i alla ställt in att jag är i 12+6 idag, men trots det får jag olika BF. Detsamma med olika hemsidor. Varför har olika hemsidor och appar olika sätt att räkna förlossningslängd? Finns det inget standardiserat sätt att räkna?
  • Solrosvind

    Igår när jag skulle sova så putade magen som en hård liten boll åt höger. Det enda jag kunde tänkta mig att det kan ha berott på måste vara att bebisen låg ditåt på något sätt. Idag var det mer som vanligt igen, fram till nu vid lunch tyckte jag att det putade på samma sätt fast åt vänster, men bara en kort stund. Vad är detta? Är detta något som sker?

    Inne i vecka 17 idag! :)

  • Anonym (chockad!)

    Har sjukt lågt blodtryck och kroppen kompenserar det med hjärtklappning och nästan svimningar.

    Får illamående och svettningar i samband med detta!! Blir tokig. Står jag stilla mer än 2 min håller jag på att svimma.

    Jag har ju ett bf men apparna visar ändå skillnad på uppåt 3 dagar.

  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-19 09:48:31 följande:

    KUB idag! Världens finaste bäbis (nu vågar jag kalla den det) och största presenten för oss som fick förhöjd risk förra gången: risk 1/20 000 för alla kromosomavvikelser! Jag är VÄLDIGT lycklig!!


    Härligt att Det gick så bra :) då kan man pusta ut lite :)
  • Daphodil
    September89 skrev 2019-03-19 16:53:13 följande:

    Härligt att Det gick så bra :) då kan man pusta ut lite :)


    Ja, jag har inte vågat tänka att det är på riktigt förrän nu. Det känns fantastiskt!
  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-19 17:31:37 följande:

    Ja, jag har inte vågat tänka att det är på riktigt förrän nu. Det känns fantastiskt!


    Kände likadant, efter kub blev det liksom på riktigt :)
  • Daphodil

    På tal om veckoräkningar... Vad har ni för BF? Det skiljer sig ju en del i gruppen, jag är tex en av de kortast gångna. Kul att se vilka man är nära i tid!

    Jag har BF 28 september.

  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-19 19:01:15 följande:

    På tal om veckoräkningar... Vad har ni för BF? Det skiljer sig ju en del i gruppen, jag är tex en av de kortast gångna. Kul att se vilka man är nära i tid!

    Jag har BF 28 september.


    Jag blev flyttad till augusti, så en månad innan dig, 28 augusti
  • Elcca
    Daphodil skrev 2019-03-19 19:01:15 följande:

    På tal om veckoräkningar... Vad har ni för BF? Det skiljer sig ju en del i gruppen, jag är tex en av de kortast gångna. Kul att se vilka man är nära i tid!

    Jag har BF 28 september.


    Du och jag ligger väldigt lika! Jag har bf 27/9. Är satt från start iom att jag gjort ivf. :)

    Jag ska göra KUB imorrn. Är nervöööös men också förväntansfull! Ska bli underbart att se det lilla livet igen. Senast va det en väldigt livlig liten en. :)
Svar på tråden Bf September 2019