• Snowflingan

    Bf September 2019

    Jag har letat ett tag efter en tråd om bf i september och inte hittat någon så tänker jag att jag skapar en!

    Här kan vi samlas, välkomna!

    Lite om mig: 24åring som bor med min sambo i Stockholm, väntar första barnet efter ha försökt i 25 månader och ett missfall. Plussade rejält tidigt redan äl+7 på kvällen och har bf 2 september :D

  • Svar på tråden Bf September 2019
  • Daphodil
    sandaler88 skrev 2019-03-28 09:30:34 följande:

    Hej :) Hoppas ingen har något emot att jag hoppar in här. Är egentligen beräknad till slutet på augusti, men kan lika gärna bli i september. Men (hoppas ingen i augustitråden läser här) den gruppen händer det inte så mycket i, inte så många som är så aktiva som ni är :) Är inne och läser här ofta iallafall. Jag är nu i 18+4 och har precis gjort RUL där allt såg bra ut! 


    Välkommen! Ja, här skrivs det regelbundet vilket är jättekul. Vad skönt att rul var bra.
  • Anonym (Seppebebbe)
    Daphodil skrev 2019-03-27 20:11:25 följande:

    Du ska inte känna dig löjlig, dumt av bm att bara avfärda dig. Jobbar som läkare och om en uvi-behandlad patient inte blir bra är ny urinodling det första jag beställer.


    Tack, du har helt rätt. Jag ska lämna en ny utbildning imorgon bitti så får vi se sen
  • Anonym (Seppebebbe)
    Mickaela_med_ck skrev 2019-03-28 06:56:09 följande:

    När har alla RUL? Jag har den 15 April, är då I v 20+3. Känns inte det lite sent? Eller är det bara Jag som är otålig kanske..


    Jag har rul 9/4 och är då i v 19+0. Längtar så efter att få se hur allt står till därinne.
  • Solrosvind

    En liten uppdatering: Är nu i mitten av vecka 18. Nu har den första riktiga magen kommit! Och små förnimmelser av rörelser börjar sakta bli mer tydliga rörelser och ibland små buffar. Jag har också börjat må bättre med mindre illamående och var på stan och åt en glass igår, vilket var ett stort steg för mig. Började känna sammandragningar (inte smärtsamma) några gånger om dagen sedan två veckor vilket enligt BM är ovanligt tidigt för en förstföderska, så jag hoppas att det inte är något som orsakar det.

    Rul 8/4 på 19+0! :)

  • September89
    Daphodil skrev 2019-03-28 09:29:26 följande:

    Surrealistiskt att folk i tråden börjar göra RUL tycker jag! Då är det ju verkligen på riktigt.


    Eller hur! Nu börjar vi bli gravida på allvar här haha!
  • September89
    sandaler88 skrev 2019-03-28 09:30:34 följande:

    Hej :) Hoppas ingen har något emot att jag hoppar in här. Är egentligen beräknad till slutet på augusti, men kan lika gärna bli i september. Men (hoppas ingen i augustitråden läser här) den gruppen händer det inte så mycket i, inte så många som är så aktiva som ni är :) Är inne och läser här ofta iallafall. Jag är nu i 18+4 och har precis gjort RUL där allt såg bra ut! 


    Jag är också beräknad i slutet av augusti, trodde att jag skulle föda i början på september men blev flyttad till 28/8 på kub :)
  • Tigerkvinna
    Mickaela_med_ck skrev 2019-03-28 06:56:09 följande:

    När har alla RUL? Jag har den 15 April, är då I v 20+3. Känns inte det lite sent? Eller är det bara Jag som är otålig kanske..


    Har RUL 7 maj i 18+4 =) Lyckades få det flyttat skulle först ha haft i 21+2 vilket kändes extremt sent...
  • Tigerkvinna
    September89 skrev 2019-03-28 12:40:56 följande:
    Eller hur! Nu börjar vi bli gravida på allvar här haha!
    Känns som man börjat bli lite mer gravid på allvar när man liksom kommit förbi den första fosterdiagnostiken. Tror de flesta här i gruppen nu är väl färdiga med KUB/NIPT och vet om att det finns en växande bebis där inne =) 
  • Tigerkvinna
    sandaler88 skrev 2019-03-28 09:30:34 följande:

    Hej :) Hoppas ingen har något emot att jag hoppar in här. Är egentligen beräknad till slutet på augusti, men kan lika gärna bli i september. Men (hoppas ingen i augustitråden läser här) den gruppen händer det inte så mycket i, inte så många som är så aktiva som ni är :) Är inne och läser här ofta iallafall. Jag är nu i 18+4 och har precis gjort RUL där allt såg bra ut! 


    Jag är en sladdis åt andra hållet ska egentligen ha precis i början på oktober men tycker den tråden är lite inaktiv och där är dom flesta som är med inte så lågnt gågna så känner mig rätt utanför där. Dom har precis börjat boka  KUB och några få har tid om nån vecka eller två medans jag är färdig med den första fosterdiagnostiken :P
  • September89
    Tigerkvinna skrev 2019-03-28 12:45:18 följande:

    Känns som man börjat bli lite mer gravid på allvar när man liksom kommit förbi den första fosterdiagnostiken. Tror de flesta här i gruppen nu är väl färdiga med KUB/NIPT och vet om att det finns en växande bebis där inne =) 


    Haha jaa precis, nu vet man att det finns något där inne, det är inte bara ett plus på en sticka :) känns nästan obegripligt att jag gått igenom två graviditeter tidigare utan att få göra något ultraljud förrän rul. Hur klarade mitt psyke ens det?! Haha
Svar på tråden Bf September 2019