• Sheltielife

    Prata symtom INNAN bim

    Det kanske finns fler än jag som uppskattar att prata om olika symtom i väntan på bim dagen, för att få tiden att gå och så man kan dagdrömma lite om att de kanske finns ett frö som gror i oss just i denna stund! :)

    Att över analysera symtom gör oss självklart varken mer eller mindre gravida ;) MEN i denna väntan kan de vara ganska kul att prata om sådant här så man fördriver tiden!

    Jag är på äl +5 och försök nummer 1 till syskon och har hitills fått ömma bröstvårtor vilket jag inte brukar ha såhär tidigt i väntan på mens och som jag även hade sist jag blev gravid och då redan på äl+4. Har även fått uppstötningar några gånger vilket jag hade förra gången jag va gravid direkt efter ägglossning så hoppas ju att de betyder något denna gången med! Har även känt mig varm (nästan febrig) och varit rosig om kinderna vilket jag också minns att jag va sist! Även ökad aptit! Spännande och se om symtomen utvecklas, om jag får mer eller om något försvinner! Och för att klargöra så mina symtom jag känner av är helg östrogen och progesteron baserat då de inte hunnit utsöndras hcg såhär tidigt efter ägglossning ;D

    Har bim den 11/1

  • Svar på tråden Prata symtom INNAN bim
  • zanlou
    Keabro skrev 2019-01-08 00:07:57 följande:

    Det kan ju vara positivt också, växtvärk i livmodern.

    Jag har aldrig varit gravid så vet inte hur det ska kännas.. Jag har tvärt emot det som du har. Min molande värk har avtagit! Vet inte heller vad det betyder. Bim på lördag


    Mitt har gått från svag molvärk till kraftig, kraftig mensvärk men idag har jag inte känt någonting och tröttheten är borta... 1 dag kvar

    Av min erfarenhet så känns det när livmodern börjar växa fast olika starkt hos olika människor och beroende på om det är första eller kommande graviditet/er. Så från molande till värk är ett bra tecken men jag tror oxå att man kan känna det i vågor.

    Är riktigt intressant det här, i grunden samma symptom men vi upplever dom ändå olika
  • zanlou
    Missempi skrev 2019-01-07 21:59:03 följande:

    Va nice att va punktlig!, jag är tyvärr inte de, mellan 26-34 dagar har de vart senaste året men oftast 28 dagar.

    Ja verkligen spännande!


    Både nervöst och positivt att vänta då kan jag tänka mig, du får ju liksom en veckas differens då.
  • Moonlight90

    Jag har BIM den 19/1 och har sedan nån dag tillbaka fått kraftig mensvärk i nedre delen av magen, lite svagt illamående då & då under dagen och är extremt trött. Just mensvärken är som tydligast då den pågår hela tiden, blir nästan lite fundersam om det är mensen som är tidig.. Jag har aldrig haft mensvärk såhär långt innan mens, den brukar komma tidigast två dagen innan..

    Jag slutade med mina P-piller för två månader sedan och trodde inte min ägglossning hade kommit igång eftersom jag testade med stickor denna perioden och de visade ingenting men börjar fundera på om det har blivit något fel med stickorna nu när jag har sådan värk som jag aldrig tidigare haft, Men det lär jag få svar på om någon vecka.

  • Keabro
    zanlou skrev 2019-01-08 18:45:10 följande:

    Mitt har gått från svag molvärk till kraftig, kraftig mensvärk men idag har jag inte känt någonting och tröttheten är borta... 1 dag kvar

    Av min erfarenhet så känns det när livmodern börjar växa fast olika starkt hos olika människor och beroende på om det är första eller kommande graviditet/er. Så från molande till värk är ett bra tecken men jag tror oxå att man kan känna det i vågor.

    Är riktigt intressant det här, i grunden samma symptom men vi upplever dom ändå olika


    Ja det är spännande att flera känner samma sak!

    Min värk har "kommit tillbaka", precis som du skriver så känns det lite som i vågor. Nu sitter den molande värken precis i mitten, under naveln ungefär. Så den har flyttat sig men det känns tryggt att fortfarande känns något. Det känns som att det händer något där inne. :)

    Längtar till att testa!
  • idajulia

    Mitt ägglossningstest visar ikväll ett svagt streck. Visade torsdagen den 27/12 ett jättestarkt streck. Är idag i dag nummer 22 i min menscykel. Kan jag vara gravid? Vågar inte ta graviditetstest innan beräknad dag för mens. 

  • idajulia

    Mitt ägglossningstest visar ikväll ett svagt streck. Visade torsdagen den 27/12 ett jättestarkt streck. Är idag i dag nummer 22 i min menscykel. Kan jag vara gravid? Vågar inte ta graviditetstest innan beräknad dag för mens. 

  • idajulia

    Mitt ägglossningstest visar ikväll ett svagt streck. Visade torsdagen den 27/12 ett jättestarkt streck. Är idag i dag nummer 22 i min menscykel. Kan jag vara gravid? Vågar inte ta graviditetstest innan beräknad dag för mens. 

  • Anonym (Hmm)

    Varför ta ett ÄL test om du ändå inte ska ta ett gravtest? ÄL testet kan ge utslag för både mens på g och graviditet.

    Ta ett grav test istället, du gör dig själv en björntjänst genom att ta ett ÄL test för att kolla grav....


    idajulia skrev 2019-01-08 21:03:10 följande:

    Mitt ägglossningstest visar ikväll ett svagt streck. Visade torsdagen den 27/12 ett jättestarkt streck. Är idag i dag nummer 22 i min menscykel. Kan jag vara gravid? Vågar inte ta graviditetstest innan beräknad dag för mens. 


  • idajulia
    Anonym (Hmm) skrev 2019-01-08 21:13:30 följande:

    Varför ta ett ÄL test om du ändå inte ska ta ett gravtest? ÄL testet kan ge utslag för både mens på g och graviditet.

    Ta ett grav test istället, du gör dig själv en björntjänst genom att ta ett ÄL test för att kolla grav....


    Avstår från att ta graviditetstest ännu då det troligen är för tidigt för att visa något? Jag hade som sagt ägglossning den 27/12, kände av det så tydligt och tog därför ett test samma dag vilket visade ett jättestarkt streck. Känslan var kvar konstant i båda ljumskarna fram tills för en vecka sedan exakt då den förändrats till ett molande i nästan hela högersida av magen, vissa stunder sträckt sig enda till ryggen och sedan ca tre dagar sedan flyttat sig till runt och under navelpartiet. Vi har jobbat på att skaffa barn sedan mitten av oktober då jag tog ut min spiral och jag har av vad jag kan minnas inte känt av dessa symtom under de tidigare månaderna. Ångest varje morgon nu för att mensen ska komma :(
Svar på tråden Prata symtom INNAN bim