• Villjusågärna

    Bim 28 Jan-3 feb

    Hej allihopa

    Tänkte jag startar en tråd för oss som har bim mellan 28 Jan - 3 feb.

    Jag fick min mens idag så bim för mig blir 30 Jan

  • Svar på tråden Bim 28 Jan-3 feb
  • Villjusågärna
    Ereya skrev 2019-01-07 21:43:27 följande:

    Jag har just köpt 21 st haha. Ska testa för första gången nu så om jag slopar de 9 månader vi kört på "händer det då händer det"-metoden så är detta första månaden av riktiga försök.Eller hur haha. Kanske för att vi var så många som fick mens så det räckte inte till för oss alla... Hahaha.


    Wow 21 st, då e du redo :) jag köpte hem igår. Tror jag kommer ha ÄL nästa ons typ men e inte säker
  • Ereya
    liranlaran skrev 2019-01-07 21:57:08 följande:

    Haha, oj! Vilka?

    Ja jag har blivit lätt med den metoden förut och trodde (så korkad) att det skulle gå lika lätt och smidigt nu. Så nu är jag beredd att testa nästan allt. Hur kom du fram till just 21? :)


    Paketpris haha. Köpte på gravidkollen. 179 kostade det tror jag.
    Villjusågärna skrev 2019-01-08 07:40:31 följande:

    Wow 21 st, då e du redo :) jag köpte hem igår. Tror jag kommer ha ÄL nästa ons typ men e inte säker


    Ja man får ju hoppas det haha! Åh då är vi nära varandra, jag har på måndag enligt Flo och Ovia.
  • bligravid123

    Hej jag fick min första mens nu den 5 januari ( efter graviditet och förlossning i juni)...har väl BIM i början på februari men tänkte hänga på i den här guppen om det är okej.
    Jag har ju ingen aning om hur min cykel ser ut men planerar ( låtsas) att den är som innan graviditeten
    (NI som har flera barn...har eran menscykel ändrats efter grav?)

    Jag kan inte bli gravid på naturlig väg så kommer att göra en insemination fredag den 18´de. Hoppas förstås att det tar sig.
    Lycka till alla tappra kvinnor ( och män förstås)

  • Villjusågärna
    bligravid123 skrev 2019-01-09 10:54:29 följande:

    Hej jag fick min första mens nu den 5 januari ( efter graviditet och förlossning i juni)...har väl BIM i början på februari men tänkte hänga på i den här guppen om det är okej.

    Jag har ju ingen aning om hur min cykel ser ut men planerar ( låtsas) att den är som innan graviditeten

    (NI som har flera barn...har eran menscykel ändrats efter grav?)

    Jag kan inte bli gravid på naturlig väg så kommer att göra en insemination fredag den 18´de. Hoppas förstås att det tar sig.

    Lycka till alla tappra kvinnor ( och män förstås)


    Vad spännande! Hoppas det går vägen för dig ???? och roligt med tätt mellan barnen
  • Ereya
    liranlaran skrev 2019-01-07 09:24:46 följande:

    Ja, jag har kört det i omgångar. Nu har jag rätt stor koll på ägglossningstecken i övrigt också men det är så skönt att få det lite mer bekräftat att det antagligen är på gång.

    Är det någon som käkar rosenrot eller nån annan vitamin?


    Jag tar:

    Flytande D-vitamin, 3500 IE/dag

    Rosenrot, 1-2 tabletter/dag

    OmniVegan, 1 tablett/dag (innehåller allt möjligt inklusive folsyra)

    Omega 3, 1-3 tabletter/dag

    Mjölksyrabakterier, 1 tablett/dag

    Äter även spirulina och maca-smoothie med avokado och kokosolja varje morgon. Sägs boosta fertiliteten så jag kör!
  • liranlaran

    Åh vad spännande med alla vitaminer och grejer! Jag har bara lyckats snappa upp rosenrot, så jag börjar väl med det och kör på mer nästa månad om det inte fungerar denna :)

    Börjat tempa också för att ev se om det lugnar mig lite att jag verkligen haft ägglossning. Jag blir så stressad om jag tar fel på testerna.

  • bligravid123
    Villjusågärna skrev 2019-01-09 20:35:28 följande:

    Vad spännande! Hoppas det går vägen för dig ???? och roligt med tätt mellan barnen


    Ja verkligen! Hoppas det går inom ett år ...Jag är kronisk sjuk och måste börja med cellgifter annars...därför kan jag inte vänta Hur länge som helst.

    känner mig grymt peppad på det här nu och försöker tänka positivt!!

    När har du BIM Hur många försök Har du haft eller är det ditt första?
  • bligravid123

    Är det bara jag som ALDRIG gått utslag på äl.stickorna??

    Inte ens när jag blev gravid fick jag det...kan det vara så att vissa inte får så mycket ägglossningshormon att det ger utslag???

  • liranlaran

    Jag har precis tvärtom...alltid utslag och den enda gången det är positivt är när testtrecket är betydligt starkare :)

    Har du testat att byta testtid? Har hört att vissa brukar få bättre utslag på testet då.

  • bligravid123

    Hejsan! Jag testade två ggr om dagen en månad men fick aldrig utslag. .testade även den dagen jag Kände ägglossningen men negativt.... Bytt stickor oxå så vet inte vad som är galet.

    Tillslut struntade jag i dem o kände efter istället o då blev sonen till

Svar på tråden Bim 28 Jan-3 feb