• Anonym (Sexköp i tidigare liv)

    Killen har köpt sex. Vad gör du?

    Din kille/man sedan tio år tillbaka har köpt sex innan ni inledde ert förhållande.

    Av  en slump fick du reda på uppgiften på en fest när en kille pratade mer än vad han kanske borde ha gjort.

    Din man köpte 5-6 gånger och utomlands innan ni träffade?

    Tid mellan första och sista sexköp är okänd.

    Hur gör du?

  • Svar på tråden Killen har köpt sex. Vad gör du?
  • Bananböjaren
    Mimosa86 skrev 2019-01-19 17:45:59 följande:
    Eller så får männen steppa upp och bli bättre människor helt enkelt. För jag, alla mina väninnor i och kollegor skulle sannerligen ha lämnat våra män om vi fick veta att de gjort sådana saker. Att köpa sex är ett BROTT. Vem vill vara gift med en brottsling?
    Så roligt inlägg. Precis som att du skulle ha en manSkrattande Jag har läst dina hatinlägg, jag skulle inte tro det.
    Ifall du hade en man hade du nog gjort precis som han sa gissar jag. FemHENizter brukar inte vara vidare starka och självständiga individer. liksom. Allt är liksom samhällets oh patriarkatets fel, inget eget ansvar.
  • Anonym (sök hjälp)

    Herregud vad många det här som ser sig själva som moraliskt överlägsna. Givetvis är majoriteten kvinnor också, de kvinnor inte har en BLEKASTE aning om hur det är att vara man i dagens #metoo samhälle, där allting räknas som trakasserier. Alla män är (tyvärr) inte alfahanar som har lätt att få brudar, och det kan ni tacka b.l.a feminism för som har gjort män till fjollor. Med det i åtanke är det väl nästan glasklart varför många män väljer den betydligt enklare och snabbare vägen, d.v.s att betala för sex och/eller diverse tjänster.


    Jag ska använda mig själv som exempel. Jag ser väldigt bra ut, något jag hört hela mitt liv, och är inte någon fjolla, men inte är jag någon alfahane heller. P.g.a osäkerheter, ett talhandikapp och dålig självkänsla har jag 'bara' legat med 2 stycken i hela mitt liv, och jag är 27 år. Nu, ni kan ljuga för er själva hur mycket ni vill, men innerst inne vet ni att ni, tjejer/kvinnor, INTE har samma problem. Ser ni bra ut - oavsett utstrålning, charm, självförtroende m.m - KOMMER det komma fram killar till er, med minimal ansträngning från er sida. Säg, varför skulle ni NÅGONSIN ens lite känna behovet att köpa sex när dom FLESTA av er kan få sex med minimal ansträngning? Fullkomligt onödigt och ologiskt. Visst, är man inte särskilt attraktiv kanske man inte kommer ha det lika enkelt som om man såg bra ut, men något som är utan minsta lilla tvivel är att oattraktiva tjejer har det 10000 gånger lättare att få ligga än likvärdiga oattraktiva killar.


     


    Jag undrar, alla ni som tycker ni är så moraliskt överlägsna dom som köpt sex: Äter ni kött? Köper ni animaliska produkter? Handlar ni ofta på stora klädkedjor (HM, Kappahl m.m)? Köper ni mat som produceras i tredje världsländer där producenterna i princip är slavar och jobbar för 20-30 kr i timmen? Min gissning är att de flesta av er gör det mesta av dessa, om inte allt, och då borde ni verkligen ta en titt på er själva i spegeln innan ni dömer andra.


    Med det sagt är jag någon som tar avstånd som ALLA former av utnyttjande, vare sig det är mot människor eller (andra) djur. Det är utan något endaste tvivel fel att utnyttja någon i en utsatt position, som t.ex. prostituerade i framförallt tredjevärldsländer. MEN om ingen blir utnyttjad, och båda gör det av FRI vilja, varför inte? Vart exakt ligger felet i det? Båda parter utnyttjar varandra lika mycket, enda skillnaden är att den ena får betalt i pengar, och den andre får betalt i sex, alltså är det inget mer eller mindre än att utbyte av tjänster.


    Har länkat dessa artiklar två gånger redan i denna tråd, men bra läsning, så tredje gången gillt:


    www.expressen.se/debatt/se-sex-som-vilket-jobb-som-helst/


    magasinetneo.se/artiklar/man-behover-inte-ta-skada-av-att-salja-sex/


    www.aftonbladet.se/relationer/a/3jqWWA/linnea-56-jag-saljer-sex


    Fortsatt trevlig kväll på er alla

  • Anonym (Goodbye)
    Anonym (Maria) skrev 2019-01-19 19:25:13 följande:

    Jag var tillsammans med en läkare som köpte sex i Thailand. Och hans gamla kursare köpte sex i Sydafrika. De satt och pratade om det helt ogenerat vid ett tillfälle.

    Det var därför jag dumpade mitt ex, jag blev äcklad.

    Vet du om det är vanligare bland läkare? Fråga din nuvarande om det. Jag vet nämligen en läkare till som har köpt sex utomlands.

    Och så vet jag ett par andra. Men eftersom jag bara känner ett fåtal läkare så är de överrepresenterade.


    Nej det finns inga sådana kopplingar mellan läkare och sexköp. Män som köper sex har en viss personlighet, de går igång på att ha makten över en annan människa, att vara ?behövda? och känna bekräftelse att de får knulla med någon som utseendemässigt spelar i en högre liga än dem. Således finns torskarna i alla samhällsklasser men gemensamt är deras självcentrerade inställning till sex och vad de tycker är deras ?rättighet? till andra kvinnors kroppar. Narcissistiska drag är väldigt vanligt bland män som köper sex.
  • Anonym (Vidrigt)

    Alltså nej. Jag skulle aldrig någonsin ta i en "man" som köpt sex.

    Så moraliskt förkastligt.

  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2019-01-19 22:51:42 följande:

    Alltså nej. Jag skulle aldrig någonsin ta i en "man" som köpt sex.

    Så moraliskt förkastligt.


    Om det var av frivilja, hade det fortfarande varit omoraliskt? I sådana fall, hur exakt?
  • Anonym (Fel men.....)

    Det är givetvis fel att köpa sex. Men herregud det här var innan ni träffades och ni har varit tillsammans minst 10 år. Om han inte är skum på något vis nu glöm det bara. Det dom hänt har hänt. Nu är nu.

  • Anonym (Inga problem)
    Anonym (Maria) skrev 2019-01-19 19:25:13 följande:
    Jag var tillsammans med en läkare som köpte sex i Thailand. Och hans gamla kursare köpte sex i Sydafrika. De satt och pratade om det helt ogenerat vid ett tillfälle.

    Det var därför jag dumpade mitt ex, jag blev äcklad.

    Vet du om det är vanligare bland läkare? Fråga din nuvarande om det. Jag vet nämligen en läkare till som har köpt sex utomlands.

    Och så vet jag ett par andra. Men eftersom jag bara känner ett fåtal läkare så är de överrepresenterade.
    Jag vet inte specifikt om läkare köper sex mer än andra. Men enligt undersökningen "Sex i Sverige" som genomfördes 1995-1996 så var det mycket vanligare att män i socialgrupp 1, dit ju läkare räknas, hade köpt sex.

    En eskorttjej som jag känner hävdade att hon i princip hade knullat hela Stockholms överklass.

    Läkare och andra i socialgrupp 1 har ju vanligtvis mer pengar och därmed bättre råd att köpa sex. Dessutom reser väl många i arbetet vilket också ger tillfällen.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Goodbye) skrev 2019-01-19 22:38:52 följande:
    Nej det finns inga sådana kopplingar mellan läkare och sexköp. Män som köper sex har en viss personlighet, de går igång på att ha makten över en annan människa, att vara ?behövda? och känna bekräftelse att de får knulla med någon som utseendemässigt spelar i en högre liga än dem. Således finns torskarna i alla samhällsklasser men gemensamt är deras självcentrerade inställning till sex och vad de tycker är deras ?rättighet? till andra kvinnors kroppar. Narcissistiska drag är väldigt vanligt bland män som köper sex.
    Narcissistiska drag är vanligare bland människor med hög status, exempelvis chefer, läkare, politiker med mera... Psykopati också.

    Så kanske ändå att det finns en koppling? Fast den har inte med yrkesvalet att göra utan med den personlighet som gör att människor väljer yrken med högre status, dsv samma personlighet som gör att en människa utnyttjar fattiga, unga prostituerade kvinnor på en utlandssemester... De vill ha makt, pengar, ära, bekräftelse...

    Mitt ex hade definitivt narcissistiska drag och var ganska hänsynslös samt i behov av bekräftelse hela tiden. Fick han kritik (som ofta var befogad) så kunde han säga att den personen var korkad, värdelös, skräp, inte borde få leva etc. Hela hans världsbild föll om han inte kände sig upphöjd. Jag märkte det inte i början men det kröp fram efter ett tag. Usch! Jag hoppas han är och förblir singel, ingenting en kvinna ska satsa på om hon vill ha ett bra liv...

    Vem som helst går inte till en prostituerad. Och egenskaper som gör att en man kan göra det gör att man bör hålla sig undan.
  • Anonym (Maria)
    Anonym (Inga problem) skrev 2019-01-19 23:06:44 följande:
    Jag vet inte specifikt om läkare köper sex mer än andra. Men enligt undersökningen "Sex i Sverige" som genomfördes 1995-1996 så var det mycket vanligare att män i socialgrupp 1, dit ju läkare räknas, hade köpt sex.

    En eskorttjej som jag känner hävdade att hon i princip hade knullat hela Stockholms överklass.

    Läkare och andra i socialgrupp 1 har ju vanligtvis mer pengar och därmed bättre råd att köpa sex. Dessutom reser väl många i arbetet vilket också ger tillfällen.
    Socialgrupp 1 innehåller oftare människor med dåliga karaktärsdrag. Precis som den lägsta socialgruppen där finns det andra problem. Det är inte klasstillhörigheten som gör att de väljer att köpa sex utan de drag som gör att de har hamnat i den socialgruppen från början gör att de behandlar andra hänsynslöst.

    Idag är jag tillsammans med en helt vanlig Svensson, fin man som sköter saker bra och gör lagom stora anspråk i livet. Snygg, vänlig, väluppfostrad, omtänksam och med strävan efter jämlikhet, kärlek och att det ska vara bra för familjen. Inte många ytliga vänner, pengar, våldsamt sex och bekräftelse.

    Som man bäddar får man ligga. Man ska välja partner med omsorg. Jag skulle dumpa den man som går till prostituerade även om det är längesen. En normal man utnyttjar inte prostituerade, det finns inte på hans karta!
  • Anonym (Goodbye)
    Anonym (Maria) skrev 2019-01-20 09:19:15 följande:
    Narcissistiska drag är vanligare bland människor med hög status, exempelvis chefer, läkare, politiker med mera... Psykopati också. Så kanske ändå att det finns en koppling? Fast den har inte med yrkesvalet att göra utan med den personlighet som gör att människor väljer yrken med högre status, dsv samma personlighet som gör att en människa utnyttjar fattiga, unga prostituerade kvinnor på en utlandssemester... De vill ha makt, pengar, ära, bekräftelse... Mitt ex hade definitivt narcissistiska drag och var ganska hänsynslös samt i behov av bekräftelse hela tiden. Fick han kritik (som ofta var befogad) så kunde han säga att den personen var korkad, värdelös, skräp, inte borde få leva etc. Hela hans världsbild föll om han inte kände sig upphöjd. Jag märkte det inte i början men det kröp fram efter ett tag. Usch! Jag hoppas han är och förblir singel, ingenting en kvinna ska satsa på om hon vill ha ett bra liv... Vem som helst går inte till en prostituerad. Och egenskaper som gör att en man kan göra det gör att man bör hålla sig undan.

    Du har helt rätt, vem som helst köper inte sex. Sedan tror jag att narcissistiska drag märks mer hos högutbildade/personer med hög status då de har större möjligheter att leva ut sina egoistiska fantasier och behov av att bli upphöjda. Långtradare-Classe kanske köper sex av en rumänska i en stugby i Sundsvall medan Advokat-Claes åker på finsemester utomlands och betalar för lapdance med extra allt. I slutändan spelar det ju ingen roll, deras beteende är lika oacceptabelt oavsett.
  • Anonym (Vidro)
    Anonym (sök hjälp) skrev 2019-01-19 22:31:34 följande:

    Herregud vad många det här som ser sig själva som moraliskt överlägsna. Givetvis är majoriteten kvinnor också, de kvinnor inte har en BLEKASTE aning om hur det är att vara man i dagens #metoo samhälle, där allting räknas som trakasserier. Alla män är (tyvärr) inte alfahanar som har lätt att få brudar, och det kan ni tacka b.l.a feminism för som har gjort män till fjollor. Med det i åtanke är det väl nästan glasklart varför många män väljer den betydligt enklare och snabbare vägen, d.v.s att betala för sex och/eller diverse tjänster.

    Jag ska använda mig själv som exempel. Jag ser väldigt bra ut, något jag hört hela mitt liv, och är inte någon fjolla, men inte är jag någon alfahane heller. P.g.a osäkerheter, ett talhandikapp och dålig självkänsla har jag 'bara' legat med 2 stycken i hela mitt liv, och jag är 27 år. Nu, ni kan ljuga för er själva hur mycket ni vill, men innerst inne vet ni att ni, tjejer/kvinnor, INTE har samma problem. Ser ni bra ut - oavsett utstrålning, charm, självförtroende m.m - KOMMER det komma fram killar till er, med minimal ansträngning från er sida. Säg, varför skulle ni NÅGONSIN ens lite känna behovet att köpa sex när dom FLESTA av er kan få sex med minimal ansträngning? Fullkomligt onödigt och ologiskt. Visst, är man inte särskilt attraktiv kanske man inte kommer ha det lika enkelt som om man såg bra ut, men något som är utan minsta lilla tvivel är att oattraktiva tjejer har det 10000 gånger lättare att få ligga än likvärdiga oattraktiva killar.

     

    Jag undrar, alla ni som tycker ni är så moraliskt överlägsna dom som köpt sex: Äter ni kött? Köper ni animaliska produkter? Handlar ni ofta på stora klädkedjor (HM, Kappahl m.m)? Köper ni mat som produceras i tredje världsländer där producenterna i princip är slavar och jobbar för 20-30 kr i timmen? Min gissning är att de flesta av er gör det mesta av dessa, om inte allt, och då borde ni verkligen ta en titt på er själva i spegeln innan ni dömer andra.

    Med det sagt är jag någon som tar avstånd som ALLA former av utnyttjande, vare sig det är mot människor eller (andra) djur. Det är utan något endaste tvivel fel att utnyttja någon i en utsatt position, som t.ex. prostituerade i framförallt tredjevärldsländer. MEN om ingen blir utnyttjad, och båda gör det av FRI vilja, varför inte? Vart exakt ligger felet i det? Båda parter utnyttjar varandra lika mycket, enda skillnaden är att den ena får betalt i pengar, och den andre får betalt i sex, alltså är det inget mer eller mindre än att utbyte av tjänster.

    Har länkat dessa artiklar två gånger redan i denna tråd, men bra läsning, så tredje gången gillt:

    www.expressen.se/debatt/se-sex-som-vilket-jobb-som-helst/

    magasinetneo.se/artiklar/man-behover-inte-ta-skada-av-att-salja-sex/

    www.aftonbladet.se/relationer/a/3jqWWA/linnea-56-jag-saljer-sex

    Fortsatt trevlig kväll på er alla


    Men du måste väl ändå inse att chansen att stöta på just en sån säljare är 1 på 10 0000?

    Jag har hört så många idioter som hävdar att just den tjejen DE betalade för sex gjorde det helt frivilligt. Sen att hon var östeuropeisk, jätteung, det hela skedde i en trea med igenspikade fönster lägger de ingen vikt vid. Hon var ju sååå glad och trevlig. Klart som fan hon var det, vet du vad som händer med henne om hon inte spelar tiptop?

    Ditt inlägg är så otroligt naivt. Även om det finns de som säljer frivilligt och inte tar skada av det så är de försvinnande få och kan knappast användas för att rättfärdiga det hela.

    Jag kontrar med några länkar som visar den betydligt vanligare situationen för "sexarbetare".

    www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/utrikes/anna-15-saldes-till-flera-man

    www.metro.se/artikel/de-är-offer-för-den-okända-barnsexhandeln-xr

    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/qnJx7L/salde-ung-flicka-till-gruppsexmoten
  • Anonym (Sexköp i tidigare liv)
    Anonym (Vidro) skrev 2019-01-20 09:54:43 följande:
    Men du måste väl ändå inse att chansen att stöta på just en sån säljare är 1 på 10 0000?

    Jag har hört så många idioter som hävdar att just den tjejen DE betalade för sex gjorde det helt frivilligt. Sen att hon var östeuropeisk, jätteung, det hela skedde i en trea med igenspikade fönster lägger de ingen vikt vid. Hon var ju sååå glad och trevlig. Klart som fan hon var det, vet du vad som händer med henne om hon inte spelar tiptop?

    Ditt inlägg är så otroligt naivt. Även om det finns de som säljer frivilligt och inte tar skada av det så är de försvinnande få och kan knappast användas för att rättfärdiga det hela.

    Jag kontrar med några länkar som visar den betydligt vanligare situationen för "sexarbetare".

    www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/utrikes/anna-15-saldes-till-flera-man

    www.metro.se/artikel/de-är-offer-för-den-okända-barnsexhandeln-xr

    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/qnJx7L/salde-ung-flicka-till-gruppsexmoten
    Nej, den är inte så liten. Det är vanligt och handlar om flera procent. Exempelvis skötsamma studenter som säljer när e behöver pengar och inte arbeta med något de upplever som meningslöst.

    ALLA som säljer sex är inte svårt utsatta människor som lever med trauman och missbruk, MEN de flesta är det.
  • Anonym (Sven)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2019-01-19 22:51:42 följande:


    Alltså nej. Jag skulle aldrig någonsin ta i en "man" som köpt sex.


    Så moraliskt förkastligt.


    Skulle du någonsin ta i en man som är oskuld då? Om han nått medelåldern?
  • Anonym (Vidrigt)
    Anonym (Sven) skrev 2019-01-20 15:23:09 följande:

    Skulle du någonsin ta i en man som är oskuld då? Om han nått medelåldern?


    Vad har det med saken att göra? Det är ju en helt annan frågeställning som är OT här.
  • Anonym (ano)

    Finns det barn hade jag behållit mannen, om inte hade jag dragit. Dealbreaker för mig. Skulle aldrig fastna för en så egoistisk och vårdslös man om jag visste bakgrund. Normal omtanke om andra är liksom en självklarhet.

  • Anonym (ano)
    Anonym (ano) skrev 2019-01-20 16:12:09 följande:
    Finns det barn hade jag behållit mannen, om inte hade jag dragit. Dealbreaker för mig. Skulle aldrig fastna för en så egoistisk och vårdslös man om jag visste bakgrund. Normal omtanke om andra är liksom en självklarhet.
    Detta ffa för att jag inte hade velat ha en skilsmässa med resultat delad vårdnad, där en sådan man skulle haft så stor omvårdnadsdel ensam. Inte med den personligheten och bristande empatiska förmågan.
  • felicityporter

    Jag hade inte tyckt att det var superfräscht, men hade haft betydligt lättare att komma över det än om han legat med massor av "gratishoror" då det i mitt tycke är både ärligare och känns renare att vara en riktig hora som tar betalt.

  • Anonym (Torsk)
    Anonym (Vidrigt) skrev 2019-01-19 22:51:42 följande:

    Alltså nej. Jag skulle aldrig någonsin ta i en "man" som köpt sex.

    Så moraliskt förkastligt.


    Anonym (Lilly) skrev 2019-01-19 19:58:21 följande:

    Jag tror inte jag hade kunnat tända på honom mer efter det och jag vill inte vara med en man jag inte finner sexuellt attraktiv.


    Lovisan99 skrev 2019-01-19 20:11:27 följande:

    Jag hade definitivt gjort slut. Fy fan vad äckligt, att betala för sex är riktigt vidrigt och om han hade gjort det bakom ryggen på en är det bara ännu värre. En person som frivilligt har köpt sex är väl knappast någon man skulle vilja ha i sitt liv. Sunkigt.


    Anonym (Maria) skrev 2019-01-19 19:22:11 följande:
    Jag skulle fet-dumpa!

    Tur då att vi inte berättar för er om våra äventyr. Har ni haft 7-8 sexpartners har garanterat minst en av dem köpt sex. 
  • Anonym (sök hjälp)
    Anonym (Vidro) skrev 2019-01-20 09:54:43 följande:
    Men du måste väl ändå inse att chansen att stöta på just en sån säljare är 1 på 10 0000?

    Jag har hört så många idioter som hävdar att just den tjejen DE betalade för sex gjorde det helt frivilligt. Sen att hon var östeuropeisk, jätteung, det hela skedde i en trea med igenspikade fönster lägger de ingen vikt vid. Hon var ju sååå glad och trevlig. Klart som fan hon var det, vet du vad som händer med henne om hon inte spelar tiptop?

    Ditt inlägg är så otroligt naivt. Även om det finns de som säljer frivilligt och inte tar skada av det så är de försvinnande få och kan knappast användas för att rättfärdiga det hela.

    Jag kontrar med några länkar som visar den betydligt vanligare situationen för "sexarbetare".

    www.google.com/amp/s/amp.svt.se/nyheter/utrikes/anna-15-saldes-till-flera-man

    www.metro.se/artikel/de-är-offer-för-den-okända-barnsexhandeln-xr

    www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/a/qnJx7L/salde-ung-flicka-till-gruppsexmoten

    "1 på 10 0000". Jo, visst. Det är uppenbart att du snackar om något du inte har någon som helst insyn i. Läste du ens artiklarna jag länkande till? Bara där har du tre FRIA människor som VÄLJER att sälja sex, och dessa är knappast de enda i hela Sverige. Allt fler studenter - killar och tjejer - VÄLJER att sälja sex. Mammor, äldre kvinnor etc, VÄLJER att sälja sex. Nu, VARFÖR de väljer att sälja sex är irrelevant i detta fall. Det är DERAS liv, och dom gör som dom vill. Om det nu är något som förstör för dessa fria människor så är det folk som dig och andra som dömer dessa för deras livsval. Prostitution är ett tusenårs gammalt yrke, hade det fortfarande varit lagligt hade det absolut INTE varit en lika mörk och tabubelagd industri som det är idag. Inga hallickar eller andra kriminella som hade styrt, utan staten.


    Undrar vem det är som är naiv. Du snackar om Östeuropéer som blir tvingade till det när jag SPECIFIKT skrev "om eskorten ifråga gör det av FRI vilja, vad är då felet?", vilket du uppenbarligen inte hade något bra svar på. Både säljaren och köparen utnyttjar varandra PRECIS lika mycket, därav är ingen av de offer. Ser inte det omoraliska.


    För övrigt behöver varken jag eller någon annan rättfärdiga någonting för varken dig eller någon annan här som sitter på sina höga hästar. Ni har era moraliskt överlägsna åsikter och vi har våra. Varje människa, så länge den är fri, får göra PRECIS vad den vill i sitt liv, så länge denne inte skadar någon annan.


    Nu, gå och njut av den färska oxfilén du har i ugnen, och drick din färska, ekologiska mjölk till den, och fortsätt vara de svagas förkämpe.

Svar på tråden Killen har köpt sex. Vad gör du?