• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Kstadtjej87
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-15 22:22:48 följande:

    Åhh spännande, håller tummarna nu för dig ????????. Använde du tester eller tempar du eller bara kör på?


    Använde mig av clearblue advanced ägglossningstest. Vilka ska du testa?
  • Jagerika
    Kstadtjej87 skrev 2019-01-16 08:22:31 följande:

    De första månaderna testade kag redan på äl+9 men ska hålla mig till bim-1 denna gången. Blir så besviken när de är negativt. När ska du testa?


    Jag brukar ta ett vid ÄL+10 och sedan ett på Bim! Har sett i januari tråden att dom flesta plussar ÄL+10-11 :) jag är såå otålig haha
  • Kstadtjej87
    Jagerika skrev 2019-01-16 08:34:25 följande:

    Jag brukar ta ett vid ÄL+10 och sedan ett på Bim! Har sett i januari tråden att dom flesta plussar ÄL+10-11 :) jag är såå otålig haha


    Blir äl+11 kanske för mig för de är nästa helg. Roligare och inte behöva stressa med testet en vardag. Så länge dit känns de som. Hihi
  • Anonym (Frusyrlig)
    Jagerika skrev 2019-01-16 08:20:34 följande:

    Är det någon ni känner som gör detta för er? Ja klinik är väl svindyrt? Inte billigt att skaffa barn medans vissa som är arbetslösa, knarkar och knappt tar hand om sig själva blir gravida och ibland får behålla barnet. Livet är orättvist! Tänker på när man kollar på unga mödrar så är det alltid nått par som är så sunkiga och lever i en etta med två barn som får sova i vardagsrummet. Medans dom som har stadig inkomst, hus, bil och ett bra levene får kämpa med en graviditet! Nu säger inte jag att dom inte är värda ett barn ( lät nästan så xD) men det finns ju andra mer passande föräldrar än dom som medverkar där liksom haha


    Ja det är någon vi känner. Vi vill att barnet ska kunna träffa sin pappa när barnet själv vill. Det viktigt för oss att det blir så bra för barnet som möjligt och att han eller hon inte får någon form av personlighets krasch när den blir äldre och förstår att två mammor inte kan vara mina biologiska föräldrar.

    och det stämmer det du skriver om att vissa människor inte (Ursäkta hårt ord men förtjänar att bli föräldrar) man kan ju tycka att människor borde ta någon form av barnkörkort.

    vissa ska verkligen inte ha barn (historien visar tydligt och klart på det)
  • Jagerika
    Kstadtjej87 skrev 2019-01-16 08:52:16 följande:

    Blir äl+11 kanske för mig för de är nästa helg. Roligare och inte behöva stressa med testet en vardag. Så länge dit känns de som. Hihi


    Jag tänkte också testa nästa helg :) vi kan väl testa damma dag! :D
  • Jagerika
    Anonym (Frusyrlig) skrev 2019-01-16 09:27:16 följande:

    Ja det är någon vi känner. Vi vill att barnet ska kunna träffa sin pappa när barnet själv vill. Det viktigt för oss att det blir så bra för barnet som möjligt och att han eller hon inte får någon form av personlighets krasch när den blir äldre och förstår att två mammor inte kan vara mina biologiska föräldrar.

    och det stämmer det du skriver om att vissa människor inte (Ursäkta hårt ord men förtjänar att bli föräldrar) man kan ju tycka att människor borde ta någon form av barnkörkort.

    vissa ska verkligen inte ha barn (historien visar tydligt och klart på det)


    Tycker det låter som ett väldigt moget beslut! :) men pappan kommer inte vara direkt involverad i uppväxten då? Eller hur blir det med själva föräldraskapspapper och sånt, kommer han stå som pappa? Ursäkta alla frågor men jag tycker sånt här är intressant! Har en bekant som gjorde ett könsbyte från kvinna till man och var lika frågvis då! Haha
  • Kstadtjej87
    Jagerika skrev 2019-01-16 10:02:08 följande:

    Jag tänkte också testa nästa helg :) vi kan väl testa damma dag! :D


    Absolut. Tänkte testa lördagen på morgon. :)
  • Birdiz
    Kstadtjej87 skrev 2019-01-16 08:52:16 följande:
    Blir äl+11 kanske för mig för de är nästa helg. Roligare och inte behöva stressa med testet en vardag. Så länge dit känns de som. Hihi
    Ja visst är det långt mellan ÄL och bim? :O längsta två veckorna !
    Jag har bim 8 februari och tänkte testa på ÄL+10 tänkte jag.. har nedräkning i mobilen, bara 19 dagar kvar nu! haha
  • nathalieejj

    Yes! Imorse 4 blinkande gubbe på clearblue, klockan 10 idag några timmar senare FAST gubbe och hala flytningar, äl imorgon då :D spännande!

  • Birdiz
    nathalieejj skrev 2019-01-16 10:21:53 följande:

    Yes! Imorse 4 blinkande gubbe på clearblue, klockan 10 idag några timmar senare FAST gubbe och hala flytningar, äl imorgon då :D spännande!


    Åh vad spännande :D Lycka till!!
Svar på tråden BIM februari 2019