• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Kissekatten2014

    Gjorde cb's äl test nu på på morgonen och fick en smiley, se hur det blir med detta då sambon ligger och har ont i ryggen och jag ligger i hög feber och ont i halsen. Se om vi kan få till nåt ikväll

  • Birdiz
    Kissekatten2014 skrev 2019-01-21 09:24:39 följande:

    Gjorde cb's äl test nu på på morgonen och fick en smiley, se hur det blir med detta då sambon ligger och har ont i ryggen och jag ligger i hög feber och ont i halsen. Se om vi kan få till nåt ikväll


    Jag har vad jag tror är äl-flytningar idag! Fastän det bara är cykeldag 8.. hm, får nog börja med äl-stickorna redan idag tror jag!
  • bibimbap

    Hej!

    Hoppar in här från januaritråden, hoppas på minst lika många plus här! =) Vi kör nu andra försöket på andra barnet. BIM 18/2.

    BIM-lista 

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika 

    1/2 Editb, Mezzy

    2/2 Livethänder 

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia 

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil 

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy 

    10/2 Nr2år2019 

    11/2 Emmissss, FruEA

    13/2 Mia86a 

    14/2 Mickiisen, glitterhitta 

    16/2 Amendah 

    18/2 else1989, bibimbap

    22/2 Nicciz 

    Pluslista:

  • Kissekatten2014
    Birdiz skrev 2019-01-21 09:26:32 följande:

    Jag har vad jag tror är äl-flytningar idag! Fastän det bara är cykeldag 8.. hm, får nog börja med äl-stickorna redan idag tror jag!


    Jag är på cykeldag 12 idag och fick fast smiley. Har inte kört så länge utan prevemtivmedel heller så har dålig koll på min cykel, det var därför jag testa med äl tester efter min mens för och få lite koll. Men ta ett äl test så har du lite koll om det är dags
  • FruEA
    EliMil skrev 2019-01-20 22:04:50 följande:

    Låter tufft för dig men skönt att ni hittat nått som passar er :)

    Vi kämpar på, så här trodde man verkligen inte det skulle var när man började försöka. Jag tror att Jag får ventilera på en istället så kommer nog mycket press på damkol släppa:)


    Det är ju som det är. Men nä det var ju verkligen inte såhär man föreställde det sig!

    Tur det finns rum att prata på här! Hoppas det går vägen för er nu så ni kommer vidare!
  • Anonym (Malmö)

    Hej

    Jag har BIM 10 Februari. Det bli vårt andra försök :)

  • Anonym (Malmö)

    Skriver in mig i listan också. Blir vårt andra försök :)

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy

    2/2 Livethänder

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö)

    11/2 Emmissss, FruEA

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah

    18/2 else1989, bibimbap

    22/2 Nicciz

    Pluslista:

  • Anonym (Julia)

    Hej, hoppar in här. Tredje försöket nu, är på CD5 och längtar till ägglossning. Bim 12/2, känns lite extra viktigt för mig att bli gravid den här gången, sambon och jag firar 10 år ihop i februari, hade varit så fantastiskt om jag fick vara gravid då. *hoppashoppas*

    BIM-lista

    28/1 Kstadtjej87, Dreamof4

    30/1 Jagerika

    1/2 Editb, Mezzy

    2/2 Livethänder

    5/2 bligravid123, MissKelli, Kissekatten2014, Agda186, idajulia

    4/2 Norrpreg

    6/2 EliMil

    8/2 Bamsetosse, Birdiz, pixpoxy

    10/2 Nr2år2019, Anonym (Malmö)

    11/2 Emmissss, FruEA

    12/2 anonym (Julia)

    13/2 Mia86a

    14/2 Mickiisen, glitterhitta

    16/2 Amendah

    18/2 else1989, bibimbap

    22/2 Nicciz

    Pluslista:

  • Editb

    Nu är min ägglossning över och det är bara att invänta BIM och se om det blivit något resultat eller inte. Är mitt och sambons första försök så jag ska väl inte ha allt för stora förhoppningar även om hoppet lever! Tiden kunde dock få gått lite snabbare.. Någon som har något tips på för att få all väntan att gå lite snabbare?

  • norrpreg

    Hade ju glad gubbe lördag och söndag ihelgen och imorse så var det ingenting. Men jag har inte haft några andra symtom på ÄL, bara fått lite menssmärtor men läser ju överallt att man typ ?måste? ha vattninga flytningar som ett tecken för ÄL, är de så eller är de någon annan som inte får dom symtomen och vet att man fått ägglossning ändå? Blir ju lite nojig nu att de ingen blev någon ÄL med brist på mina symtom.. (vet att dom flesta inte känner av ÄL men att man oftast ändå har små symtom)

Svar på tråden BIM februari 2019