• EliMil

    BIM februari 2019

    Hejsan.

    Skapar en tråd för alla oss som försöker skaffa barn och har bim i Februari.

    Hoppas på mycket pepp och positivitet gentemot varandra här och att vi får se många fina plus :)

    Lite kort om mig/oss. 27år, sambo 34år. Två barn sen innan, 3 och 12. Vi går nu in på 6e försöker för syskon, slutade med minipiller i början av augusti och känner åt cykeln nu är stabil. 28 dagar och tydlig äl. Så jag känner mig hoppfull.

    BIM-lista

    6/2 EliMil

  • Svar på tråden BIM februari 2019
  • Sepril

    Hej allihopa! Jag hoppar in här i tråden då jag misstänker att jag kan vara gravid. Jag och min man har två barn sedan tidigare men har inte varit överens om huruvida vi ska skaffa en tredje (yngsta är 3,5). Vi har diskuterat detta i ca 2 år av och till och han har varit totalt orubblig i frågan. Jag ville och han ville inte. Till slut gav jag upp tanken på att han skulle ändra sig och sade att han får skaffa preventivmedel eller sterilisera sig vilket han inte hade några problem med. Han hade redan börjat undersöka sterliseringsalternativet. Men... Helt plötsligt i januari så får han "feeling" och blir superromantisk och vill komma i mig när vi har sex. Är på BIM +6 nu men är för rädd att testa mig! Hur kommer han att reagera på detta?! Känns som att jag har lurat honom fast jag inte har gjort det. Hur ska jag berätta för honom? Jag vill ju inte att detta ska bli något negativt :(

  • Nathaliejj

    Hallå han vet konsekvenser av att komma i dig, han vet väl om att spermier befruktar? Och om du inte äter preventivmedel och han vet om det ja då vet han nog risken med att ha sex och komma i dig :) du har inte lurat honom alls.


    Sepril skrev 2019-02-20 23:09:53 följande:

    Hej allihopa! Jag hoppar in här i tråden då jag misstänker att jag kan vara gravid. Jag och min man har två barn sedan tidigare men har inte varit överens om huruvida vi ska skaffa en tredje (yngsta är 3,5). Vi har diskuterat detta i ca 2 år av och till och han har varit totalt orubblig i frågan. Jag ville och han ville inte. Till slut gav jag upp tanken på att han skulle ändra sig och sade att han får skaffa preventivmedel eller sterilisera sig vilket han inte hade några problem med. Han hade redan börjat undersöka sterliseringsalternativet. Men... Helt plötsligt i januari så får han "feeling" och blir superromantisk och vill komma i mig när vi har sex. Är på BIM +6 nu men är för rädd att testa mig! Hur kommer han att reagera på detta?! Känns som att jag har lurat honom fast jag inte har gjort det. Hur ska jag berätta för honom? Jag vill ju inte att detta ska bli något negativt :(


  • Minishamrock

    Hej,

    Skrev i tråden igår om ett cb digitalt test. Är det fler som varit med om att få negativt på ett sådant men plus på stickor? Testat både babyplans och RFSU, ett testa tidigt och två vanliga - de har ungefär alla lika synliga plus.

    Kände mig gravid den här månaden men har börjat få bruna flytningar och är rädd för att det inte ska hålla i sig. Fick missfall i dec och då började det likadant. Någon annan som haft spottings som varit brunt och inte rosa?

    Ska testa ett par dagar i rad för att se om plusset blir starkare eller svagare, eller om mensen kommer i helgen.

    Grattis till alla plus!

  • Linneaalice14

    Imorgon skall gyn ringa mig, O hoppas vi kommer fram om något bra, Usch för att inte fått någon mens alls sen dessa ppiller i december, O ingen ägglossning heller verkar de som. :/ Aja . Grattis till alla plus, :D Även käkat klart på onsdag rosenrot två kartor, o folsyra, men inget som händer eller tecken på ägglossning eller graviditet


    Nicole
  • Tiolina

    Hej! Nu är jag på CD 36, Bim+4, ingen mens och negativa test fortfarande:/ har testat med testlagrets, men dom kan väl inte visa fel så här sent? har fortfarande hög temp, men har idag börjat få strålande värk i ländryggen.. någon som haft liknande och varit gravid? Jag har aldrig haft så här sen mens och inte varit gravid, så fattar inte vad min kropp håller på med :(

  • Lydia19877

    Jag tycker att man ser något om man tittar noga-du kanske visar bildne med dåligt ljus? för antydan finns till streck =) Hoppas på ett pluss för dig =) Har bim på lördag själv


    Nathaliejj skrev 2019-02-21 09:41:26 följande:

    Bim-5, någon? 


  • Lydia19877
    Anonym (Sandra) skrev 2019-02-20 22:42:36 följande:

    Jag som var så lycklig för vårat plus, idag började jag störtblöda med klumpar i så Vi fick tyvärr inte behålla våran glädje speciellt länge..:(


    Hej sandra va tråkigt att höra! Plussade först och fick neg på test lr? för det kan ju vara så att det bara är nidblödning, vilket gravida brukar få.
  • bibimbap
    Anonym (Sandra) skrev 2019-02-20 22:42:36 följande:

    Jag som var så lycklig för vårat plus, idag började jag störtblöda med klumpar i så Vi fick tyvärr inte behålla våran glädje speciellt länge..:(


    Så otroligt tråkigt att höra. Skickar många kramar!
Svar på tråden BIM februari 2019