• Anonym (Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!)

    Den har förstört hela lägenheten. Allt är trasigt!

    Passar en hund(Rottweiler), min systers, den har förstört hela lägenheten på mindre än 4 timmar! Allt är förstört!  
    Mina dyra skinnsoffor är helt sönderslitna, min 52 tums tv ligger på golvet och hela skärmen är sprucken, sängen är sönderbiten på sidan, krukor är kastade i golvet och det är jord över hela golvet, en dyr porslin vas från Kina är kastad i golvet och helt sönder, en tavla är sönderbiten, allt är en stor jävla röra. 
    Den har förstört hela lägenheten!!! Jävla hund! Min jävla syster har åkt till Thailand med sina jävla kille och nu står jag här med hela lägenheten förstörd efter mindre än 4 timmar. Jag lämnade hunden hemma i typ 3 timmar och nu detta! 

     

  • Svar på tråden Den har förstört hela lägenheten. Allt är trasigt!
  • Anonym (tjej med hund)
    Anonym (Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!) skrev 2019-01-14 13:35:42 följande:
    Det var inga problem att ha den hemma så länge det var under 5 timmar, i "absoluta nödfall" kunde den vara hemma i 7 timmar själv sa de!
    En hund ska aldrig vara ensam så länge. 
  • Anonym (p)

    Oj ts, inte bra. Kan någon hjälpa dig med hunden? Du har noll koll. Skaffa hjälp, innan vi får läsa i aftonbladet att rottweilern tuggat på ett barn.

  • Glinda från Oz
    Anonym (p) skrev 2019-01-15 14:34:00 följande:

    Oj ts, inte bra. Kan någon hjälpa dig med hunden? Du har noll koll. Skaffa hjälp, innan vi får läsa i aftonbladet att rottweilern tuggat på ett barn.


    Det är hunden som inte är uppfostrad, det är massor av människor som har hund och inte förstör de hela lägenheten.
  • Anonym (Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!)
    Anonym (p) skrev 2019-01-15 14:34:00 följande:

    Oj ts, inte bra. Kan någon hjälpa dig med hunden? Du har noll koll. Skaffa hjälp, innan vi får läsa i aftonbladet att rottweilern tuggat på ett barn.


    Varför hoppar du på mig i allt detta?
    Jag har ju bara ställt upp att hjälpa till med hunden helt utan betalning eller något alls.

    Den har skött sig bra förutom den här händelsen. Den går alltid kopplad dessutom, men jag är ju extra försiktig nu efter detta.  
  • LFF
    Glinda från Oz skrev 2019-01-15 14:38:43 följande:

    Det är hunden som inte är uppfostrad, det är massor av människor som har hund och inte förstör de hela lägenheten.


    En hund som lämnas bort kan få separationsångest oavsett hur väluppfostrad den är i huvudhemmet.
  • Anonym (H)
    Anonym (tjej med hund) skrev 2019-01-15 12:42:58 följande:

    En hund ska aldrig vara ensam så länge. 


    En hund får visst vara ensam i fem jävla timmar!! Lägg ner.
  • Anonym (Himla)
    LFF skrev 2019-01-15 19:40:26 följande:

    En hund som lämnas bort kan få separationsångest oavsett hur väluppfostrad den är i huvudhemmet.


    Jag tänker också det. Den kan heller inte få några svar på hur länge de ska vara borta och börjar bli riktigt orolig, många människor skulle få spel i den situationen.
  • Anonym (p)
    Anonym (Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!) skrev 2019-01-15 15:12:07 följande:
    Varför hoppar du på mig i allt detta?
    Jag har ju bara ställt upp att hjälpa till med hunden helt utan betalning eller något alls.

    Den har skött sig bra förutom den här händelsen. Den går alltid kopplad dessutom, men jag är ju extra försiktig nu efter detta.  
    Jag är uppriktigt orolig. Ta hjälp av någon istället för att tycka synd om dig själv.
  • Anonym (Eeep!)
    Anonym (Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan!) skrev 2019-01-14 13:35:42 följande:
    Det var inga problem att ha den hemma så länge det var under 5 timmar, i "absoluta nödfall" kunde den vara hemma i 7 timmar själv sa de!
    Anonym (tjej med hund) skrev 2019-01-15 12:42:58 följande:
    En hund ska aldrig vara ensam så länge.
    Anonym (H) skrev 2019-01-15 19:47:55 följande:
    En hund får visst vara ensam i fem jävla timmar!! Lägg ner.
    Anonym (H), du tycker inte att du ska följa konversationen ordentligt? Hundens ägare påstår att man får lämna hunden i sju timmar, vilket inte sammanfaller med de regler som gäller svensk djurhållning. Anonym (tjej med hund) påpekar att hunden inte får lov att lämnas så länge. Sedan börjar du gorma om fem timmar på ett ganska aggressivt och frånstötande sätt.
  • Anonym (KARMA)

    Så nu har vi en hund som ska vara med en människa som är både förbannad och nu kommer vara riktigt stram i sitt handlande. 


    Ts bör se om det finns någon annan som kan rycka in o ta hunden. Resten anmäler du till försäkringsbolaget och ni delar på självrisken. 


    Sen ta detta som en läxa ts, att när man tar på sig ett ansvar att ta hand om en hund, så lämna inte hunden i 3 av 4 timmar! Personligen så hade jag fått veta om att hundvakten har tänkt lämna hunden i 3 h det första den gör i princip så hade jag sett mig om efter en mer passande, som någon som faktiskt gillar hundar! 


    Lek inte god bara för att du "ställde" upp när du visade 75% ointresse. Du ställde upp för din systers skull, o inte för hundens!
    Spelar ingen roll att en hund får vara ensam 4 - 6 h. Man lämnar inte en hund det första man gör om man ska vara hundvakt ! 
     
    Känner mera en oro för hunden nu. Kommer den straffas, med att få vara instängd hela tiden inomhus i 1 rum? Hur länge är systern borta? Kommer den få mat eller blir den svulten som straff ?


    "Den brukar vara lös men ska nu få vara kopplad" 


    Förstår inte denna kommentar överhuvudtaget !? Ska den vara kopplad inomhus nu ? Eller menar du utomhus ? Ts du verkar ha noll förståelse för hundar.


    Brukar den vara lös med dig ts ? Eller är det när den är med din systers familj?
    Normalt så ska inte hundvakter ha hunden lös då hunden ofta ger sin genuina kärlek till 1 människa eller till sin "flock" människor / hundar (familj).

    Ts Ring och prata med din syster. Bråka inte, utan hunden måste bo hos någon som vill ge mer av sin tid tills din syster kommer hem igen. Det är det viktiga. Resten får ni lösa när din syster har kommit hem.


     

  • EmberEyes

    Det är väl inget straff att begränsa hundens tillgång till hemmet. Min hund får bara vara i det rummet jag befinner mig i. Dels för att det fortfarande är en valp och valpar ställer till med bus, dels för att jag måste ha koll så det inte blir någon situation med katterna. Och nej, katterna har heller inte tillgång till hela huset obevakade, men de har tillgång till fler rum än hunden.

  • Anonym (H)
    Anonym (Eeep!) skrev 2019-01-15 22:03:42 följande:

    Anonym (H), du tycker inte att du ska följa konversationen ordentligt? Hundens ägare påstår att man får lämna hunden i sju timmar, vilket inte sammanfaller med de regler som gäller svensk djurhållning. Anonym (tjej med hund) påpekar att hunden inte får lov att lämnas så länge. Sedan börjar du gorma om fem timmar på ett ganska aggressivt och frånstötande sätt.


    Men gå och lägg dig ....!
  • Anonym (Eeep!)
    Anonym (H) skrev 2019-01-16 06:18:45 följande:
    Men gå och lägg dig ....!
    Varför då? Du har ju fel, och det vet du om, även om du inte kan erkänna det.
Svar på tråden Den har förstört hela lägenheten. Allt är trasigt!