• Anonym (Elin)

    Narcissist silent treatment?

    Hur får man en narcissist som kör silent treatment att kommunicera med en igen? Tyvärr måste jag göra detta. Men svaren är bara väldigt korta alt att hen inte alls svarar. Hur kan jag göra? Vad funkar?

  • Svar på tråden Narcissist silent treatment?
  • Anonym (Nassen)
    Anonym (Anna) skrev 2019-01-18 16:07:42 följande:

    För att få ett mer vettigt svar, kanske?

    Men vill du inte, så vill du inte. Och han vill inte svara dig, varför skulle han?

    Ni är ganska lika, tycker jag...


    Håller med lika bångstyriga båda två.. lycka till med det där :) haha
  • Anonym (Elin)
    Anonym (Anna) skrev 2019-01-18 16:07:42 följande:

    För att få ett mer vettigt svar, kanske?

    Men vill du inte, så vill du inte. Och han vill inte svara dig, varför skulle han?

    Ni är ganska lika, tycker jag...


    Frågan är redan ställd, med een info som behövs för att kunna svara. Man svarar liksom inte bättre på en rak fråga för att man inte får hela storyn. Förutom du då som blir såpass bitter att du inte fick nåt att grotta ner dig i så du skriver hur många inlägg som helst som inte ger något öht eller har med saken att göra
  • Anonym (Stina)
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-18 16:12:04 följande:

    Frågan är redan ställd, med een info som behövs för att kunna svara. Man svarar liksom inte bättre på en rak fråga för att man inte får hela storyn. Förutom du då som blir såpass bitter att du inte fick nåt att grotta ner dig i så du skriver hur många inlägg som helst som inte ger något öht eller har med saken att göra


    Har du vid fler tillfällen i livet hamnat i denna situation där folk inte vill prata med dig och du inte vet hur du ska nå fram?
  • Anonym (anonymm)
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-18 15:42:14 följande:

    Tyvärr måste hen göra det. Varför skulle jag berätta det? Var ju liksom inte alla det som var frågan eller det som var problemet


    För det skulle hjälpa oss förstå .
  • Anonym (anonymm)
    Anonym (Elin) skrev 2019-01-18 16:12:04 följande:

    Frågan är redan ställd, med een info som behövs för att kunna svara. Man svarar liksom inte bättre på en rak fråga för att man inte får hela storyn. Förutom du då som blir såpass bitter att du inte fick nåt att grotta ner dig i så du skriver hur många inlägg som helst som inte ger något öht eller har med saken att göra


    Men det handlar inte om att vi är nyfikna. Vilken snedvriden syn du har på saker och ting. Jag tex är inte ens sån som person. Men du har påstått det om mig med att jag är nyfiken om andra. Jag är ingen som sitter och tisslar och tasslar om massa skit som många andra på kaffe rasterna. Jag snackar direkt till personen. Inte bakom ryggen på den. Och i detta fallet vill jag hjälpa dig. Jag är inte ett skit nyfiken. Jag respekterar att du inte vill berätta. Men jag tror inte du är tvungen att ha kontakt med någon direkt. Och som andra med frågat, varför söker du inte hjälp då hos någon? Något skumt är det ju.
  • Anonym (anonymm)

    Personen kanske bara skiter i dig helt enkelt. Som jag sagt tidigare. Om inte du velat prata med någon så tror jag Du hade velat bli respekterad med det också. Eller vill du folk ska tvinga sig på dig?

  • Anonym (Narco)

    Jag orkade inte läsa svaren du fått så möjligtvis blir jag bara ännu en dryg jävel.

    Men jag har faktiskt levt med en narcissist i många år och vet precis hur det är ts. Och hur ännu jövligare det blir när man äntligen kommer bort från jäveln.

    Men sim du säkert redan vet så har en narc aldrig fel. Aldrig!!! De har heller inga riktiga känslor, ingen empati, inget stopp. Att behlva ha kontakt med en sådan är fruktansvärt.

    Om du har någon stark person i din närhet som kan följa med när ni ses så ta alltid med denne. Spela in samtal. Och smickra, smickra, smickra!!! Hur jobbigt det än är så funkar alltid beröm och smicker. Men gränsen är hårfin. Man får akta sig så det inte blir för mycket beröm. Då vänder han det mot dig på ett eller annat sätt senare.

    Kortfattat och vänligt.

    Typ:

    -du som är så duktig på kläder kan säkert hitta en snygg vinterjacka till Calle.

    Inte

    -jag är så kass på kläder så jag undrar om du kan hjälpa till att hitta en vinterjacka till Calle

    Den sista meningen kimmer bara föda hans ego och bara bekräfta att du är lika dålig som han säger att du är..

    Förstår du hur jag tänker ts? Eller du är kanske inte kvar i tråden mer?

  • Anonym (Elin)
    Anonym (Narco) skrev 2019-01-18 18:43:24 följande:

    Jag orkade inte läsa svaren du fått så möjligtvis blir jag bara ännu en dryg jävel.

    Men jag har faktiskt levt med en narcissist i många år och vet precis hur det är ts. Och hur ännu jövligare det blir när man äntligen kommer bort från jäveln.

    Men sim du säkert redan vet så har en narc aldrig fel. Aldrig!!! De har heller inga riktiga känslor, ingen empati, inget stopp. Att behlva ha kontakt med en sådan är fruktansvärt.

    Om du har någon stark person i din närhet som kan följa med när ni ses så ta alltid med denne. Spela in samtal. Och smickra, smickra, smickra!!! Hur jobbigt det än är så funkar alltid beröm och smicker. Men gränsen är hårfin. Man får akta sig så det inte blir för mycket beröm. Då vänder han det mot dig på ett eller annat sätt senare.

    Kortfattat och vänligt.

    Typ:

    -du som är så duktig på kläder kan säkert hitta en snygg vinterjacka till Calle.

    Inte

    -jag är så kass på kläder så jag undrar om du kan hjälpa till att hitta en vinterjacka till Calle

    Den sista meningen kimmer bara föda hans ego och bara bekräfta att du är lika dålig som han säger att du är..

    Förstår du hur jag tänker ts? Eller du är kanske inte kvar i tråden mer?


    Tack snälla för riktigt bra tips. Du är en av få dessutom som förstod frågan utan att avkräva hela historien bakom. Återigen stort tack
  • Anonym (Elin)
    Anonym (anonymm) skrev 2019-01-18 17:15:08 följande:

    För det skulle hjälpa oss förstå .


    Finns inget mer att förstå förutom just denna biten. Resten är ovidkommande för att kunna svara på det.
  • Anonym (Elin)
    Anonym (anonymm) skrev 2019-01-18 17:40:03 följande:

    Personen kanske bara skiter i dig helt enkelt. Som jag sagt tidigare. Om inte du velat prata med någon så tror jag Du hade velat bli respekterad med det också. Eller vill du folk ska tvinga sig på dig?


    Personen ifråga har aldrig sagt att denne inte vill prata/kommunicera. Det är något du hittat på.

    Om jag inte velat prata med någon hade jag tvärtemot denna person sagt det och stått fast vid det. Inte ena dagen inte ens hälsat och drygat, andra dagen svarat nåt kort på messenger, nästa dag inte ens öppna det jag skrev på messenger för att tredje dagen gå på med full charm... men det är ju jag det. Du kanske gör annorlunda?
Svar på tråden Narcissist silent treatment?