• Ava44

    Äggdonation S:t Petersburg 2019

    Hej,
    undrar om det finns någon som skall göra ÄD i Ryssland nu snart som vill följas åt?
    Är nyss fyllda 45 och är Såå exalterad! Om allt går enl plan åker vi i mitten av februari. Vi har misslyckade ivf och ett misslyckat ÄD (inte i Ryssland) bakom oss.

  • Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019
  • R84
    UndrandeSökare skrev 2019-08-16 08:02:07 följande:

    Grattis till naturlig graviditet !


    Tack! Känns helt sjukt efter alla år av kämpande! Nu hoppas jag bara att kotten stannar därinne till i april!
  • Sjuttiosjuan

    Någon som har koll på statistiken med BB blastos? Vi har ju två såna i frysen men tänker att om vårt AA inte tog sig nu är väl inte chansen jättestor för dom heller? Nån som fått sätta in två? Vill verkligen inte ha tvillingar men tänker att jag vill gå vidare med dom vi har så snart som möjligt då vi nästan bestämt oss för att sätts stopp här. OM inte vår donator fortfarande donerar. Vet att det låter löjligt i sammanhanget men vill att hon ska få ett helsyskon. Alternativet är ju isåfall och köra en vända till med henne och göra färskförsök istället för att ta dom sämre äggen i frysen? Ska ha samtal m Elena i veckan, får se vad hon säger!

    Kram på er!

  • Limarie

    Jag letar just nu efter en lämplig äggdonationsklinik och Olgakliniken var högst på listan. Jag har ett konto på instagram och följer där Olgakliniken. Jag fått tidigare ett sånt bra intryck efter allt ni berättade men efter detta här blev jag lite tveksam.

    Igår fått jag av henne (i alla fall är det hennes namn) ett meddelande via instragram med realtiv dålig engelska.

    Hon skriver "If your IVF look like you say 33 - come to us.

    Jag skrev bara att jag jämför kliniker.

    Hon: " Most importantly get 2 babies before 36. When you are 33 and 35 AMH 0.1 also be good enough." "Dont think need eggdonation".

    Jag tycker detta är lite ett oprofessionellt sätt att kontakta en and leta så efter sina kunder. Dessutom kan hon inte veta nåt mer om mitt fall och man kan inte uttala sig om att äggdonation inte är aktuellt, bara på grund av min ålder. Hon behöver ha så mycket mer info av mig.

    Jag är lite rädd dessutom att de har det som ett standard att försöka med vanlig IVF först igen på yngre patienter innan man övergår till donation. Jag förstår deras argument med att man stimulerar för högt i andra delar av världen men samtidigt känns det konstigt att alla andra kliniker behandlar så fel. De har ju också ett eget intresse att öka sin statistik.

    Det är visst bara maybebaby som idag får sitt barn här med sina egna ägg trots tidigare ÄD på andra kliniker? Känner ni till andra personer där det blev samma fall?

    I vårt fall är det ju så att vi aldrig haft ett enda befruktad ägg. Detta händer mycket sällan och de flesta har i alla fall haft nåt som blev befruktad men inte klarade sig vidare.

    Intressant att läsa vad ni tycker kring mejlen respektive nedanstående funderingar.


    1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - ?
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-19 09:22:34 följande:

    Någon som har koll på statistiken med BB blastos? Vi har ju två såna i frysen men tänker att om vårt AA inte tog sig nu är väl inte chansen jättestor för dom heller? Nån som fått sätta in två? Vill verkligen inte ha tvillingar men tänker att jag vill gå vidare med dom vi har så snart som möjligt då vi nästan bestämt oss för att sätts stopp här. OM inte vår donator fortfarande donerar. Vet att det låter löjligt i sammanhanget men vill att hon ska få ett helsyskon. Alternativet är ju isåfall och köra en vända till med henne och göra färskförsök istället för att ta dom sämre äggen i frysen? Ska ha samtal m Elena i veckan, får se vad hon säger!

    Kram på er!


    Det är svårt att svara på innan du pratat med dom om vad det var som gjorde att det inte fungerade. Du kan ha tex ärr i livmodern efter förra graviditeten och behöva göra hysto för att rensa. Det kan vara att du behöver ha mer/andra mediciner nu. Det jag försöker säga är att det kan bero på massa olika saker och inte embryot. Ha samtalet med dom innan ni bestämmer något, förhoppningsvis har dom en bra plan inför nästa insättning. Kram
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-19 13:56:20 följande:

    Det är svårt att svara på innan du pratat med dom om vad det var som gjorde att det inte fungerade. Du kan ha tex ärr i livmodern efter förra graviditeten och behöva göra hysto för att rensa. Det kan vara att du behöver ha mer/andra mediciner nu. Det jag försöker säga är att det kan bero på massa olika saker och inte embryot. Ha samtalet med dom innan ni bestämmer något, förhoppningsvis har dom en bra plan inför nästa insättning. Kram


    Suck, hoppas inte.. orkar inte lägga mer väntetid på det här nu. Hon sa att ärret såg fint ut men vem vet vad allt beror på. Ja, hoppas på bra svar och en ny plan fort!
  • UndrandeSökare
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-19 14:20:08 följande:

    Suck, hoppas inte.. orkar inte lägga mer väntetid på det här nu. Hon sa att ärret såg fint ut men vem vet vad allt beror på. Ja, hoppas på bra svar och en ny plan fort!


    Det finns gott om kvinnor som kommit till Atentråden med ett barn och ej kunnat få syskon. Men efter att de gjort Serums Mensblodtest och hysto och immunutredning via Life clinic så har de sen lyckats få fler barn. Så dessa 3 åtgärder kan vara det som får det hela att fungera. En kvinnas immunsystem kan tagga upp efter första barnet och då behövs mer mediciner nästa gång för att kunna lyckas.

    Googla på ivfserum infection screening för mer info om Mensblodtestet. Man gör det hemifrån och skickar med post till labbet i Aten. Det kostar 300euro och då ingår receptskrivning om baciller hittas. Både mannen ich kvinnan måste äta varsin antibiotikakur.
  • PeeWee44
    Sjuttiosjuan skrev 2019-08-19 14:20:08 följande:

    Suck, hoppas inte.. orkar inte lägga mer väntetid på det här nu. Hon sa att ärret såg fint ut men vem vet vad allt beror på. Ja, hoppas på bra svar och en ny plan fort!


    Ärr kan det vara i livmodern efter graviditet. Elena är ju som sagt bästa läkaren så hon har säkert bra förslag och en plan för att göra dig gravid igen. Stressa inte! Vet inte vad du tog för mediciner denna gång, du kommer säkert få en massa andra mediciner denna gång som gör att det lyckas. Jag tog på eget bevåg amoxillin (antibiotika) i 10 dagar innan insättning och 40 mg kortison vid insättning som jag nu har trappat ut helt. Min gyn i Sverige skrev ut medicinen.V 16+6 idag så det fortsätter gå bra. Har inte kännt bebis än.
  • Sjuttiosjuan
    PeeWee44 skrev 2019-08-19 16:17:35 följande:

    Ärr kan det vara i livmodern efter graviditet. Elena är ju som sagt bästa läkaren så hon har säkert bra förslag och en plan för att göra dig gravid igen. Stressa inte! Vet inte vad du tog för mediciner denna gång, du kommer säkert få en massa andra mediciner denna gång som gör att det lyckas. Jag tog på eget bevåg amoxillin (antibiotika) i 10 dagar innan insättning och 40 mg kortison vid insättning som jag nu har trappat ut helt. Min gyn i Sverige skrev ut medicinen.V 16+6 idag så det fortsätter gå bra. Har inte kännt bebis än.


    Jag är dålig på att vänta och det här barnfixandet har pågått för länge för mig, antingen blir vi gravida nu och annars lägger vi ner. Vet att det låter stört i allt det här men mitt tålamod är inte min bästa egenskap:) Jag kände henne först i v 22:) Kul att du kommit så långt!!!
  • PeeWee44

    Var på rul igår och fick se en liten kille! Allt såg bra ut, så skönt!

    Tack OLGA fertility för allt ni gjort för oss, utan er hade vi blivit barnlösa. Nu är vi snart halvvägs, vecka 18+1 idag.

  • Limarie

    Vi ska idag på Olgas seminarium i Göteborg. Det blir spännande att höra lite mer. Och så många frågor man har

    Ni som har varit i behandling där. Vilket paket valde ni? Eller tog ni "single" försök?


    1 IVF - lågt AMH-värde - 5 ägg - 0 befruktades -- IVF 2: 4 ägg - ICSI - ?
Svar på tråden Äggdonation S:t Petersburg 2019