• Anonym (desperat)

    Lån utan inkomst?

    är det ens möjligt att ta ett lån utan att man har en inkomst? har dessutom haft skulder på kronofogden , dom är dock betalade.

  • Svar på tråden Lån utan inkomst?
  • Anonym (?)

    Hur hade du tänkt betala tillbaka de pengarna? Svaret är att de enda som skulle låna ut är såna som tar extrema räntor och höga förseningsavgifter. Det låter inte riktigt som något di behöver i dagsläget.

    Vad behöver du pengarna till?

  • Anonym (Nja)

    Det tror jag inte, jag har sjukersättning som räknas som en inkomst men årsinkomsten är trots det så låg att jag inte kvalificerar mig för lån. Att låna från exempelvis en släkting och göra upp en betalningsplan så att hen kan vara säker på att få tillbaka sina pengar är nog det enklaste.

  • Anonym (K)

    Om inte skulderna hos kronofogden varit betalda i över tre år är det rätt kört för dig.

  • Anonym (desperat)
    Anonym (?) skrev 2019-01-19 15:26:39 följande:

    Hur hade du tänkt betala tillbaka de pengarna? Svaret är att de enda som skulle låna ut är såna som tar extrema räntor och höga förseningsavgifter. Det låter inte riktigt som något di behöver i dagsläget.

    Vad behöver du pengarna till?


    när jag får jobb. Köpa bostad
  • Anonym (K)
    Anonym (desperat) skrev 2019-01-19 15:44:05 följande:

    när jag får jobb. Köpa bostad


    Bolån kommer du definitivt inte få utan inkomst
  • Anonym (Ebba)

    Men hur ska du betala hyran/avgiften på lånet om du inte har inkomst?

  • Anonym (Anna)

    Varför vill du ta lån när du inte har en inkomst? Står du utan bostad?

  • Anonym (Nej tyvärr)

    Det är ganska omöjligt att få lån utan inkomst. Alla långivare bedömer ju din betalningsförmåga utifrån storleken på låneansökan. Och med 0 i inkomst så har du ju ingen betalningsförmåga.

    Att du haft skulder hos kronofogden är ytterligare ett hinder. Du måste nog först ordna ett jobb och dessutom jobba något år innan din möjlighet att låna ökar. Samt att dina tidigare skulder hos kronofogden försvunnit, vilket tar 3 år .

  • Kjell2
    Anonym (desperat) skrev 2019-01-19 15:22:49 följande:

    är det ens möjligt att ta ett lån utan att man har en inkomst? har dessutom haft skulder på kronofogden , dom är dock betalade.


    Pantbankem, inget krav på inkomst, ingen kreditvärdering
Svar på tråden Lån utan inkomst?