• Svar på tråden Vi som ruvar just nu!
  • AHG
    Edlf skrev 2019-02-12 16:11:30 följande:

    Oj vilken ännu mer underbar nyhet då med tanke på det beskedet!

    Alltså jag vet inte när man räknar att mensen är sen när man gör IVF om jag ska vara ärlig... Sist fick jag mens dagen innan testdag så typ 16 dagar efter äggplock.

    Har köpt ett sånt nu och mannen ska ladda upp med fler. Nervöst nu i hushållet kan jag säga!


    Ja men verkligen :)

    Nej jag vet, det där med sen mens är väldigt svårt att avgöra då man inte vet hur mkt lutinusen påverkar. Är detta ert andra försök? ET eller FET?

    Förstår att ni är nervösa! Men så länge mensen håller sig borta så finns det definitivt hopp! :)
  • Edlf
    AHG skrev 2019-02-13 06:11:55 följande:

    Ja men verkligen :)

    Nej jag vet, det där med sen mens är väldigt svårt att avgöra då man inte vet hur mkt lutinusen påverkar. Är detta ert andra försök? ET eller FET?

    Förstår att ni är nervösa! Men så länge mensen håller sig borta så finns det definitivt hopp! :)


    Nu fick jag Gravid 1-2 veckor så är SÅ glad :) det är andra försöket och vi gjorde ET med 2 dagars.
  • Edlf

    Ni som har plussat innan er testdag, ringde ni till kliniken direkt eller avvaktade ni till testdagen? :)

  • Smillan83

    Testade positivt med eget tes en vecka innan testdag, tog sedan klinikens test på testdagen och ringde då! Tror inte de vill att man ringer innan, de har ju en testdag de satt ut!


    Edlf skrev 2019-02-13 06:58:47 följande:

    Ni som har plussat innan er testdag, ringde ni till kliniken direkt eller avvaktade ni till testdagen? :)


  • Smillan83

    När jag ringde in vårt positiva resultat första gången 2015, sa hon som svarade inte ens grattis! Kan fortfarande känna hur besviken jag blev! Trodde de skulle bli glada för vår skull, vi hade ju ändå gått där några månader, IVF kliniken Umeå!

    Så viktigt att man blir bemött på ett bra sätt!

  • LLW

    Nu har jag ringt till kliniken och meddelat att vårt ET inte tog sig. Har egentligen testdag på fredag men mensen kom med råge igår så det var inget att vänta på. RD 16 idag.

    Jävla skit. Hann få upp hoppet ordenligt när mensen var en vecka sen, men nu vet jag ju att min kropp tydligen reagerar så på lutinus. Då behöver man inte hoppas nästa gång.

    Fick fick tyvärr inte börja om direkt med FET, utan måste vänta en mens emellan. Försökte verkligen få köra direkt men det var tvärnej. De vill ge bästa möjliga förutsättningarna för att det ska gå vägen och då måste man vänta enligt dom. Så det är bara att lyssna och stå ut med ännu mer väntan.

    Vi var på första samtalet på rmc i augusti, och har hunnit med en enda återföring sedan dess. Fy fan vad allt drar ut på tiden. Förstår varför en del försökt i så många år när det är sån väntan mellan försöken :(

  • druvan52
    LLW skrev 2019-02-13 08:44:44 följande:

    Nu har jag ringt till kliniken och meddelat att vårt ET inte tog sig. Har egentligen testdag på fredag men mensen kom med råge igår så det var inget att vänta på. RD 16 idag.

    Jävla skit. Hann få upp hoppet ordenligt när mensen var en vecka sen, men nu vet jag ju att min kropp tydligen reagerar så på lutinus. Då behöver man inte hoppas nästa gång.

    Fick fick tyvärr inte börja om direkt med FET, utan måste vänta en mens emellan. Försökte verkligen få köra direkt men det var tvärnej. De vill ge bästa möjliga förutsättningarna för att det ska gå vägen och då måste man vänta enligt dom. Så det är bara att lyssna och stå ut med ännu mer väntan.

    Vi var på första samtalet på rmc i augusti, och har hunnit med en enda återföring sedan dess. Fy fan vad allt drar ut på tiden. Förstår varför en del försökt i så många år när det är sån väntan mellan försöken :(


    Hm vad konstigt , i Stockholm får man köra nytt FET direkt. Jag vill ju dock optimera mina chanser så kanske skulle höra med dem om de rekommenderar en vanlig mens emellan, undrar vad de har för olika belägg för endera sättet?
  • druvan52
    LLW skrev 2019-02-13 08:44:44 följande:

    Nu har jag ringt till kliniken och meddelat att vårt ET inte tog sig. Har egentligen testdag på fredag men mensen kom med råge igår så det var inget att vänta på. RD 16 idag.

    Jävla skit. Hann få upp hoppet ordenligt när mensen var en vecka sen, men nu vet jag ju att min kropp tydligen reagerar så på lutinus. Då behöver man inte hoppas nästa gång.

    Fick fick tyvärr inte börja om direkt med FET, utan måste vänta en mens emellan. Försökte verkligen få köra direkt men det var tvärnej. De vill ge bästa möjliga förutsättningarna för att det ska gå vägen och då måste man vänta enligt dom. Så det är bara att lyssna och stå ut med ännu mer väntan.

    Vi var på första samtalet på rmc i augusti, och har hunnit med en enda återföring sedan dess. Fy fan vad allt drar ut på tiden. Förstår varför en del försökt i så många år när det är sån väntan mellan försöken :(


    Hm vad konstigt , i Stockholm får man köra nytt FET direkt. Jag vill ju dock optimera mina chanser så kanske skulle höra med dem om de rekommenderar en vanlig mens emellan, undrar vad de har för olika belägg för endera sättet?
  • LLW
    druvan52 skrev 2019-02-13 15:15:00 följande:

    Hm vad konstigt , i Stockholm får man köra nytt FET direkt. Jag vill ju dock optimera mina chanser så kanske skulle höra med dem om de rekommenderar en vanlig mens emellan, undrar vad de har för olika belägg för endera sättet?


    Jag undrar verkligen också. Så konstigt att det kan skilja så mellan klinikerna. Här fanns liksom ingen möjlighet att börja direkt.. klart man vill ha bästa möjliga chans men fan för denna väntan :(
  • Pigilin

    Hej! Hoppas de är okej att jag kommer in här hos er. Fick tillbaka ett blasto i måndags, det är det sista jag har i frysen så nu hoppas jag att det vill fästa. Nu inför insättningen för mitt sista i frysen så har jag börjat med akupunktur, gjorde även LEI inför den här gången. Har testdag 27/2 ???? det är första gången jag inte använder lutinus, och jag har haft molnande sedan fet men jag vet inte om det ska vara så eftersom jag inte gjort utan lutinus förut. Nägon som gjort fet utan lutinus ?

Svar på tråden Vi som ruvar just nu!