• FAntonsson

    Män lika kräsna?

    Jag undrar vad som skulle hända om män skulle bli lika kräsna i sitt val av partner som kvinnor?

  • Svar på tråden Män lika kräsna?
  • FAntonsson
    Fjäril kär skrev 2019-01-28 12:10:49 följande:

    Tycker det är precis tvärtom. De män som ser ut som Quasimodo kräver minst en 10+-poängare annars får det vara..

    Det är väl dessa män som skulle må bra av att sänka kraven


    De har väl fått höra lögnen att det är insidan som räknas sedan de var små.
  • FAntonsson
    Anonym (Agneta) skrev 2019-01-28 12:12:41 följande:
    Det kräver först och främst att många män klarar av att ha självinsikt. Det är där det brister.
    Precis, många män har tyvärr väldigt dåligt självförtroende och underskattar sitt "marknadsvärde" p ga att de "blivit över". Om de bara jobbade lite på utsidan så de fick chansen att visa insidan skulle både de och kvinnan bli lyckliga.
  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 11:50:25 följande:
    Det finns en mindre grupp kvinnor som är okräsna och män som är kräsna.
    Du som verkar ha koll, vilken är fördelningen och vad har du för belägg för det. Ditt egna upplevelse från nätdating? "Oooo stackars kränkta mig. Ingen skriver till mig! Tjejerna måste ändra på sig! Någon måste förbarma sig över mig!"


  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:22:29 följande:
    Precis, många män har tyvärr väldigt dåligt självförtroende och underskattar sitt "marknadsvärde" p ga att de "blivit över". Om de bara jobbade lite på utsidan så de fick chansen att visa insidan skulle både de och kvinnan bli lyckliga.
    Vad då FICK chansen????? Chanser får man inte, chanser ordnar man.


  • Anonym (R)
    FAntonsson skrev 2019-01-28 11:44:51 följande:

    Att män är mer kräsna vid val av relationspartner säger ganska lite med tanke på hur låga krav de har på en sexpartner?


    Och ändå så många män som gnäller att de aldrig får sex.
  • Anonym (R)
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:22:29 följande:

    Precis, många män har tyvärr väldigt dåligt självförtroende och underskattar sitt "marknadsvärde" p ga att de "blivit över". Om de bara jobbade lite på utsidan så de fick chansen att visa insidan skulle både de och kvinnan bli lyckliga.


    Alla har chansen. Vissa väljer att inte ta den.
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:30:40 följande:
    Du som verkar ha koll, vilken är fördelningen och vad har du för belägg för det. Ditt egna upplevelse från nätdating? "Oooo stackars kränkta mig. Ingen skriver till mig! Tjejerna måste ändra på sig! Någon måste förbarma sig över mig!"

    Frö mig fungerade nätdejting utmärkt då jag haft tur i genlotteriet och är van att sälja in mig då jag jobbar som säljare. Jag är gift med en av de jag dejtade.


    Hade jag lagt samma energi på att sälja som att dejta så hade jag nog åkt helikopter till jobbet.


    Konkurrensen om de få kvinnor som finns kvar är mördande. Vore intressant att veta hur många som blivit knäckta och tagit livet av sig?

  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:33:30 följande:
    Vad då FICK chansen????? Chanser får man inte, chanser ordnar man.

    Chanser får man. Förutsättningar för att få chansen ordnar man.


    För att få chansen krävs tur, timing och talang.

  • FAntonsson
    Anonym (R) skrev 2019-01-28 12:38:45 följande:
    Alla har chansen. Vissa väljer att inte ta den.
    Varför väljer de att inte ta den är en intressant fråga?
  • Kjell2
    FAntonsson skrev 2019-01-28 12:48:12 följande:

    Frö mig fungerade nätdejting utmärkt då jag haft tur i genlotteriet och är van att sälja in mig då jag jobbar som säljare. Jag är gift med en av de jag dejtade.


    Hade jag lagt samma energi på att sälja som att dejta så hade jag nog åkt helikopter till jobbet.


    Konkurrensen om de få kvinnor som finns kvar är mördande. Vore intressant att veta hur många som blivit knäckta och tagit livet av sig?


    Det finns ungefär lika många tjejer som killar kvar.

    Men ja, allt för många män tar livet av sig. En del säkert pga ensamhet , ofta i kombination med arbetslöshet, sepration och droger.


Svar på tråden Män lika kräsna?