• FAntonsson

    Män lika kräsna?

    Jag undrar vad som skulle hända om män skulle bli lika kräsna i sitt val av partner som kvinnor?

  • Svar på tråden Män lika kräsna?
  • FAntonsson
    Anonym (R) skrev 2019-01-28 11:31:56 följande:

    Ja, vad skulle hända menar du?

    Män är väl ganska kräsna när det gäller val av relationspartner. När det gäller bara sex så duger näst intill vad som helst ibland.


    Att män är mer kräsna vid val av relationspartner säger ganska lite med tanke på hur låga krav de har på en sexpartner?
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 11:41:13 följande:
    Är inte många tjejer väldigt okräsna. Läs bara här på FL om tjejer  som lever med skitstövlar men ände inte gör slut. En del tjejer verkat acceptera vilken skit som helst för att vara ihop med någon.

    Väldigt ofta kan de berätta om tidiga varningsignaler men ända var de tillräckligt desperata för att inleda en relation.

    "Jag viste att han missbrukade men......."
    "Han hade inget jobb och bodde hemma men...."
    "Han var gift men valde mig ändå efter vi pippat som kaniner under två år. Nu är han otrogen...."
    "Han slog mig men jag trode det skulle gå över om vi fick barn...."
    Det finns en mindre grupp kvinnor som är okräsna och män som är kräsna.
  • FAntonsson
    Tecum skrev 2019-01-28 11:50:16 följande:
    Kvinnor är tydligen tvärtom, kräsna vid val av sexpartner men till relationspartner tycks vilket stolpskott som helst duga bara han är bra i sängen. Se #2 här i tråden...
    Det är ju en intressant infallsvinkel :)
  • FAntonsson
    Fjäril kär skrev 2019-01-28 12:10:49 följande:

    Tycker det är precis tvärtom. De män som ser ut som Quasimodo kräver minst en 10+-poängare annars får det vara..

    Det är väl dessa män som skulle må bra av att sänka kraven


    De har väl fått höra lögnen att det är insidan som räknas sedan de var små.
  • FAntonsson
    Anonym (Agneta) skrev 2019-01-28 12:12:41 följande:
    Det kräver först och främst att många män klarar av att ha självinsikt. Det är där det brister.
    Precis, många män har tyvärr väldigt dåligt självförtroende och underskattar sitt "marknadsvärde" p ga att de "blivit över". Om de bara jobbade lite på utsidan så de fick chansen att visa insidan skulle både de och kvinnan bli lyckliga.
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:30:40 följande:
    Du som verkar ha koll, vilken är fördelningen och vad har du för belägg för det. Ditt egna upplevelse från nätdating? "Oooo stackars kränkta mig. Ingen skriver till mig! Tjejerna måste ändra på sig! Någon måste förbarma sig över mig!"

    Frö mig fungerade nätdejting utmärkt då jag haft tur i genlotteriet och är van att sälja in mig då jag jobbar som säljare. Jag är gift med en av de jag dejtade.


    Hade jag lagt samma energi på att sälja som att dejta så hade jag nog åkt helikopter till jobbet.


    Konkurrensen om de få kvinnor som finns kvar är mördande. Vore intressant att veta hur många som blivit knäckta och tagit livet av sig?

  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:33:30 följande:
    Vad då FICK chansen????? Chanser får man inte, chanser ordnar man.

    Chanser får man. Förutsättningar för att få chansen ordnar man.


    För att få chansen krävs tur, timing och talang.

  • FAntonsson
    Anonym (R) skrev 2019-01-28 12:38:45 följande:
    Alla har chansen. Vissa väljer att inte ta den.
    Varför väljer de att inte ta den är en intressant fråga?
  • FAntonsson
    Anonym (R) skrev 2019-01-28 12:37:00 följande:
    Och ändå så många män som gnäller att de aldrig får sex.
    Vilket förklaras av att kvinnor har höga krav på sexpartner men tydligen låga krav när de vill ha en relation.
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:52:24 följande:
    För att de inte kan, vill eller ens förstår vad som krävs. Enklare då att klaga.
    Du verkar vara en "Var och en är sin egen lyckas smed" person.

    Korrekt?
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 12:52:24 följande:
    För att de inte kan, vill eller ens förstår vad som krävs. Enklare då att klaga.
    Eller också inser de att de aldrig kommer kunna leva upp till de krav som ställs.
  • FAntonsson
    Kjell2 skrev 2019-01-28 13:01:21 följande:
    Men vad är kraven? Vilka krav ställs för att ha möjligheten till en relation? När man ser på en del som lever i en relation verkar de inte speciellt höga.

    Uppenbarligen olika höga beroende på var man bor. Jag bor i en större universitetsstad och där räcker det inte med trevlig, hel och ren, bra välbetalt jobb etc. som brukar anges som krav från kvinnor. En kvinna i en liten bortglömd bruksort kan inte vara kräsen.


    Jag tror att kvinnor ställer oerhört höga krav på sig själva som sedan de också kräver att mannen skall leva upp till. Antalet kvinnor som "brakar ihop"  ökar och särskilt bland de mellan 25-35. 

  • FAntonsson
    Anonym (R) skrev 2019-01-28 13:24:50 följande:
    Förmodligen för att de är oförmögna att ta initiativ. Lata, bortskämda, okunniga, vad vet jag.
    ...eller så är det som erbjuds inte tillräckligt lockande?
  • FAntonsson
    AndreaBD skrev 2019-01-28 13:35:39 följande:

    Det kanske kommer som en överraskning till dig - men de ÄR det. Det handlar bara om att man har fokus på olika saker. Lustigt att många människor nuförtiden inte kan föreställa sig att det kan se ganska lik ut ifrån andra sidan. Försök se saker från kvinnornas sida ibland också, så börjar du kanske förstå att man bara får se den ena sidan, om man inte speciellt gör ansträngningar för att få reda på hur det ser ut ifrån andra sidan.


    Jag är man och ser som en konsekvens av detta allt ur ett manligt perspektiv.
  • FAntonsson
    AndreaBD skrev 2019-01-28 13:38:02 följande:
    Precis. Ganska många tjejer har dåligt självförtroende och står ut med alldeles för mycket. Vissa läser så selektivt....
    Och det gäller förstås bara tjejer apropå att bara se ur ett perspektiv? 
  • FAntonsson
    AndreaBD skrev 2019-01-28 13:53:55 följande:
    Generellt kan det förstås gälla män också. Och jag känner med dem också och försöker ge dem råd. Men just HÄR har jag knappt sett såna inlägg ifrån män. Kan hända att det inte är så många män här.
    Eller så kan det hända att män är uppfostrade att inte "gnälla" särskilt inte på fiendeterritorium där man inte känner sig välkommen.

    Jag är här som tidsfördriv men jag skulle aldrig själv eller rekommendera någon annan man att ta upp privata saker här. Då är det bättre att gå till vårdcentralen. 
  • FAntonsson
    AndreaBD skrev 2019-01-28 13:59:59 följande:
    Jag nätdejtade i två år och gav sedan upp den vägen. Och jag är kvinna. Jag var visserligen drygt 40 då men såg yngre ut. Och jag hade visserligen gått på ett hundratal dejter men det blev inget mer av det. Och oftast inte för att jag skulle ha valt bort dem, utan der verkade som om många män inte kunde bestämma sig.

    Så det är inte självklart att kvinnorna är upptagna snabbt. Många är kvar i flera år. Och sedan kanske de inte har hittat någon utan gett upp att söka den vägen.

    Det är inte att det tar tid som är problemet. Det är den totala tystnaden och upplevda ointresset från kvinnor att ens nosa på varandra. 


    Jag kommer ihåg att jag t om felanmälde till teknisk support innan någon på Flashback sa att det är helt normalt.  

  • FAntonsson
    AndreaBD skrev 2019-01-28 14:06:39 följande:
    Hänger på: Det är jag också väldigt nyfiken på, då jag har samma intryck som du. Vad är det för krav?

    Jag skulle snarare säga vad som inte räcker i mitt "upptagningsområde":
    snygg, lång (190cm), mörkhårig, snäll, trevlig, omtänksam. ansvarsfull, välutbildad, jämställd, humoristisk, självsäker, aktiv och drivande,


    Många kvinnor skriver att de "kräver" att män skall kunna uttrycka sig i skrift. Problemet är att de skriver så illa att man knappt kan utläsa "kravet". 

Svar på tråden Män lika kräsna?