• Jsv17

    Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet

    Jag har precis fått mitt andra MA konstaterat, hade även ett tidigt missfall i November och det andra MAt var innan jag fick min son.

    Jag tänker dock inte ge upp då vi verkligen längtar efter ett syskon, men skulle vara kul att få följas åt med andra som delar de upplevelserna då bebisverkstaden och ett ev. plus känns på ett helt annats sätt när man vet hur det kan bli....

    Vi måste nu vänta 10 dagar på uppföljnings-ul men jag vet att det är kört då det bara var en hinnsäck och man kunde inte se fostret, och jag borde varit 8+2, och jag plussade på äl+10/11 så inte riktigt rimligt att det var senare heller....


    Pojke 9-12-17
  • Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2019-05-08 11:50:56 följande:

    Alltså ibland är vården ett skämt... de nya moderna graviditetstesten är väldigt bra och har det visat gravid så var du det, och nåt tidigt missfall kommer inte ut med nån flytning?! Vad var det för utspel...?!

    [quote=79616581][quote-nick]Smlan skrev 2019-05-10 08:08:25 följande:[/quote-nick]Missfallet verkar ha kommit igång idag. Hade lite rött på pappret igår och idag kom syndafloden och smärtan. Tänkte ändå ringa MVC idag och kolla läget. Vill ju få missfallet ?registrerat? så jag slipper diskussioner ifall det blir tredje gången nästa gång :(

    Hur går det för dig @Jilo? Minns att du sa att du kanske är för gammal. Hur gammal är du?


    Tack för era ord! <3

    Nej, det är klart båda hade fel. Två predictor early och två digitala var positiva. Sedan blev det digitala negativt och PE svagare, så det var ju tveklöst missfall. Inte så roligt att höra att man nog visst är gravid...Eller som för dig Jsv17, grattis du är gravid när man vet att det måste vara ett x, fy faaaaan alltså!!!

    Nu har det iaf ÄNTLIGEN startat idag, bim +12, 10:e dagen efter neg test. Nu hoppas jag att det inte ska hålla på i evigheter bara.

    @Smlan, ja, jag är gammal, snart 45. Och har ni åsikter om det så är det ok för mig, hade det själv för några år sedan...Men nu har jag en ettåring och det är helt underbart! Och jag vill inget hellre än ge honom ett litet syskon samt uppleva den lyckan igen.

    Visst var det väl du som liksom jag ammade och fick mf för några månader sedan?

    Hur går det för er @Jsv17 och @Smlan? Hoppas ni känner er ok! <3
  • Smlan
    Jilo skrev 2019-05-12 20:18:52 följande:
    Tack för era ord! <3

    Nej, det är klart båda hade fel. Två predictor early och två digitala var positiva. Sedan blev det digitala negativt och PE svagare, så det var ju tveklöst missfall. Inte så roligt att höra att man nog visst är gravid...Eller som för dig Jsv17, grattis du är gravid när man vet att det måste vara ett x, fy faaaaan alltså!!!

    Nu har det iaf ÄNTLIGEN startat idag, bim +12, 10:e dagen efter neg test. Nu hoppas jag att det inte ska hålla på i evigheter bara.

    @Smlan, ja, jag är gammal, snart 45. Och har ni åsikter om det så är det ok för mig, hade det själv för några år sedan...Men nu har jag en ettåring och det är helt underbart! Och jag vill inget hellre än ge honom ett litet syskon samt uppleva den lyckan igen.

    Visst var det väl du som liksom jag ammade och fick mf för några månader sedan?

    Hur går det för er @Jsv17 och @Smlan? Hoppas ni känner er ok! <3
    Skönt att det äntligen kom igång! Är det en störtflod eller mer som en mens? Jag tänker att det kanske kan ge en indikation på hur länge det kommer blöda. Eller så säger det ingenting... Har ju som sagt ingen tidigare erfarenhet av tidigt missfall.

    Min blödning kom igång på BIM+6 så jag behövde inte vänta lika länge som du. Först var det hur mycket som helst men nu, 3 dagar senare, är det inte alls farligt. Så jag tänker att det kanske blir som en vanlig mens ändå. Så jag hoppas på ÄL som vanligt 14 dagar efter mensen, alltså runt 24-25 maj.

    Jag var mer nyfiken på din ålder eftersom vissa som säger att de börjar bli gamla bara har hunnit fylla 30. Det är så olika vad man har för referenspunkt. För min del tycker jag det är olyckligt att mina "problem" med MA/MF har kommit precis efter jag har fyllt 35 då man vanligtvis pratar om att fertiliteten sjunker drastiskt. Jag vill gärna ha flera barn så jag kommer säkerligen vara runt 40 när jag fortfarande försöker bli gravid. Förhoppningsvis med barn nr 3 då men som det går just nu så ser det ju inte så lovande ut tyvärr. Jag känner att mitt tidigare BF som var 2019-07-03 börjar krypa sig närmare och närmare och med känner jag hur jag blir deppigare och deppigare. Vill sååååå gärna blir gravid, NU!
  • liebespuppe

    Nu har jag plussat på BIM och BIM +2 men har fått mina missfall i v. 6 så fortfarande minst 10 helvetiska dagar kvar innan jag vågar tro att detta kaaaanske blir något.

    Denna väntar tar koll på en.

    Jag vågar knappt gå på toa för är så rädd att jag ska se blod i pappret.

  • Jsv17
    Ellendellen skrev 2019-05-10 20:10:44 följande:

    Idag gjorde jag ultraljud på magen för första gången nånsin. Fick se lilla bebisen och allt såg bra ut. Är nu i vecka 13+0 så kan äntligen pusta ut och berätta för familj och vänner. Man kommer nog alltid vara extra orolig när man har gått igenom många missfall, men nu hoppas jag verkligen att det är vår tur. 


    Grattis! Nu är det er tur <3
    Pojke 9-12-17
  • Jsv17
    Jilo skrev 2019-05-12 20:18:52 följande:

    Tack för era ord! <3

    Nej, det är klart båda hade fel. Två predictor early och två digitala var positiva. Sedan blev det digitala negativt och PE svagare, så det var ju tveklöst missfall. Inte så roligt att höra att man nog visst är gravid...Eller som för dig Jsv17, grattis du är gravid när man vet att det måste vara ett x, fy faaaaan alltså!!!

    Nu har det iaf ÄNTLIGEN startat idag, bim +12, 10:e dagen efter neg test. Nu hoppas jag att det inte ska hålla på i evigheter bara.

    @Smlan, ja, jag är gammal, snart 45. Och har ni åsikter om det så är det ok för mig, hade det själv för några år sedan...Men nu har jag en ettåring och det är helt underbart! Och jag vill inget hellre än ge honom ett litet syskon samt uppleva den lyckan igen.

    Visst var det väl du som liksom jag ammade och fick mf för några månader sedan?

    Hur går det för er @Jsv17 och @Smlan? Hoppas ni känner er ok! <3


    Gick jättebra att ta sprutan det gjorde inte ont och jag har inte fått någon av de biverkningar de pratade om så det har varit helt problemfritt hittills. Lämnade första uppföljningsprovet i Fredags och nästa blir imorgon sedan ska läkaren ringa upp på eftermiddagen, står det still alternativt sjunker långsammare än de vill så kan det bli tal om ytterligare en spruta, ökar det fortfarande då blir det förmodligen operation men jag är ok med alla scenarion, känner mig väl omhändertagen där, de kommer lösa det på bästa sätt för mig. Jag har dock inte ont och inte heller blöder jag men det kunde dröja sa läkaren, kan ta ca 2v för hcg att sjunka undan så pass mycket.

    Va skönt att det ändå kommit igång, hoppas verkligen att det inte blir långdraget för dig och att ni snart kan försöka igen <3
    Pojke 9-12-17
  • Jilo
    Smlan skrev 2019-05-13 09:18:36 följande:

    Skönt att det äntligen kom igång! Är det en störtflod eller mer som en mens? Jag tänker att det kanske kan ge en indikation på hur länge det kommer blöda. Eller så säger det ingenting... Har ju som sagt ingen tidigare erfarenhet av tidigt missfall.

    Min blödning kom igång på BIM+6 så jag behövde inte vänta lika länge som du. Först var det hur mycket som helst men nu, 3 dagar senare, är det inte alls farligt. Så jag tänker att det kanske blir som en vanlig mens ändå. Så jag hoppas på ÄL som vanligt 14 dagar efter mensen, alltså runt 24-25 maj.

    Jag var mer nyfiken på din ålder eftersom vissa som säger att de börjar bli gamla bara har hunnit fylla 30. Det är så olika vad man har för referenspunkt. För min del tycker jag det är olyckligt att mina "problem" med MA/MF har kommit precis efter jag har fyllt 35 då man vanligtvis pratar om att fertiliteten sjunker drastiskt. Jag vill gärna ha flera barn så jag kommer säkerligen vara runt 40 när jag fortfarande försöker bli gravid. Förhoppningsvis med barn nr 3 då men som det går just nu så ser det ju inte så lovande ut tyvärr. Jag känner att mitt tidigare BF som var 2019-07-03 börjar krypa sig närmare och närmare och med känner jag hur jag blir deppigare och deppigare. Vill sååååå gärna blir gravid, NU!


    Åh :( Jag hade bf 2019-07-06...Känner också att det börjar bli jobbigare, den dagen, eller hela veckan innan, kommer nog inte bli rolig :( Om vi inte har haft turen med oss då.
  • Jilo
    Jsv17 skrev 2019-05-13 18:45:14 följande:

    Gick jättebra att ta sprutan det gjorde inte ont och jag har inte fått någon av de biverkningar de pratade om så det har varit helt problemfritt hittills. Lämnade första uppföljningsprovet i Fredags och nästa blir imorgon sedan ska läkaren ringa upp på eftermiddagen, står det still alternativt sjunker långsammare än de vill så kan det bli tal om ytterligare en spruta, ökar det fortfarande då blir det förmodligen operation men jag är ok med alla scenarion, känner mig väl omhändertagen där, de kommer lösa det på bästa sätt för mig. Jag har dock inte ont och inte heller blöder jag men det kunde dröja sa läkaren, kan ta ca 2v för hcg att sjunka undan så pass mycket.

    Va skönt att det ändå kommit igång, hoppas verkligen att det inte blir långdraget för dig och att ni snart kan försöka igen <3


    Jag hoppas verkligen du slipper ännu en spruta och att det istället börjar gå din väg nu äntligen! Jobbigt när allt ska ta sån tid men du verkar ha en ängels tålamod! Vilket ju är bra när det kommer till barnverkstad...förr eller senare! <3
  • Nykär15
    Smlan skrev 2019-05-13 09:18:36 följande:

    Skönt att det äntligen kom igång! Är det en störtflod eller mer som en mens? Jag tänker att det kanske kan ge en indikation på hur länge det kommer blöda. Eller så säger det ingenting... Har ju som sagt ingen tidigare erfarenhet av tidigt missfall.

    Min blödning kom igång på BIM+6 så jag behövde inte vänta lika länge som du. Först var det hur mycket som helst men nu, 3 dagar senare, är det inte alls farligt. Så jag tänker att det kanske blir som en vanlig mens ändå. Så jag hoppas på ÄL som vanligt 14 dagar efter mensen, alltså runt 24-25 maj.

    Jag var mer nyfiken på din ålder eftersom vissa som säger att de börjar bli gamla bara har hunnit fylla 30. Det är så olika vad man har för referenspunkt. För min del tycker jag det är olyckligt att mina "problem" med MA/MF har kommit precis efter jag har fyllt 35 då man vanligtvis pratar om att fertiliteten sjunker drastiskt. Jag vill gärna ha flera barn så jag kommer säkerligen vara runt 40 när jag fortfarande försöker bli gravid. Förhoppningsvis med barn nr 3 då men som det går just nu så ser det ju inte så lovande ut tyvärr. Jag känner att mitt tidigare BF som var 2019-07-03 börjar krypa sig närmare och närmare och med känner jag hur jag blir deppigare och deppigare. Vill sååååå gärna blir gravid, NU!


    Den där bf-dagen man haft är skit...jag var tvungen uppleva att gå förbi två bf-dagar innan jag till slut lyckades bli gravid tredje gången... :(

    Jag var 40 år när jag blev gravid, hade ÄL på min födelsedag, enda jag önskade var att bli gravid...och det blev jag! Vårt mirakel!

    Nu är jag sååå sugen på en till...men vet inte om jag vågar öppna den dörren en gång till med allt vad det innebär :/
  • Jsv17
    Nykär15 skrev 2019-05-14 08:01:48 följande:

    Den där bf-dagen man haft är skit...jag var tvungen uppleva att gå förbi två bf-dagar innan jag till slut lyckades bli gravid tredje gången... :(

    Jag var 40 år när jag blev gravid, hade ÄL på min födelsedag, enda jag önskade var att bli gravid...och det blev jag! Vårt mirakel!

    Nu är jag sååå sugen på en till...men vet inte om jag vågar öppna den dörren en gång till med allt vad det innebär :/


    Kommer få passera minst den första, då jag ju inte får gravid på ett par månader nu, men känns skönare att redan veta det innan på nåt vis, har kunnat hantera den besvikelsen i förväg.

    Är du sugen så kör! Vi tänker mycket på det, nu hoppas vi ju att det SKA bli en två iaf nästa år, men vi kände väl oss kanske inte 100 på att vara klara då isf och min man har tyckt att det här har varit väldigt jobbigt (mest att se mig så uppriven) började redan nu prata om att fixar vi det här så kanske han inte orkar en vända till. Vi tänkte lite att sätta en tidsbegränsning på det, att man ger det ett år och vill det sig så vill det sig och annars så får vi nöja oss med två, jag är sån som kan känna ett lugn i att det är bestämt på förväg hur man ska göra, kan ju vara stressande också beroende på hur man känner.

    Vi har ju iaf våra fina December-killar <3
    Pojke 9-12-17
Svar på tråden Vi som har ett eller flera MF/MA i bagaget och kämpar för ny graviditet