• Jagerika

    BIM Mars 2019

    Jag vet att många kanske hoppar över att försöka bli med barn i mars, så barnet inte föds sent på året, men det struntar jag fullkomligt i och ska försöka ändå :D så tänkte starta en Bim lista då mitt hopp aldrig kommer ta slut, jag bara SKA bli gravid!

    Försök 14 tror jag :)

    Hoppas på lika många plus som i andra trådarna <3

    BIM LISTA

    6/3- Jagerika

  • Svar på tråden BIM Mars 2019
  • Agronomen
    Malin888 skrev 2019-03-01 08:44:56 följande:

    i mina tidigare graviditeter har jag inte ens plussat på bim... har behövt flera dagar efter för att ens få ett pyttestreck. och all dem graviditetrna gick fint

    så lugn du :)


    Måste få fråga, hur många dagar efter äl har du varit då, dvs hur lång lutealfas har du? :)
  • Jagerika
    Oktoberflicka93 skrev 2019-03-01 11:10:00 följande:

    Är det bara FB-gruppen som gäller nu? Kommer ni inte fortsätta skriva här överhuvudtaget?


    Jag kommer skriva i båda! :D jag kan ju inte överge brudarna här liksom ;) haha
  • Anonym (Kajsan86)

    Någon som kan förklara hur man räknar lutefasen? Apparna lägger ett snitt men har alltid ÄL efter beräknad ÄL, om vanligt är 14? Hur räknar man då? :)

  • Anonym (mim)
    Malin888 skrev 2019-03-01 11:04:50 följande:

    NI SOM ÄNNU INTE JOINAT: vi har gjort en grupp på FB som heter BAByboostsisters för ALLA oss, plus, väntar etc, sisterhood! Gå med, mkt av diskussion är lättare och smidigare där! Den är STÄNGD så Ina utomstående ser!!

    Ses där!


    Säkerligen bara jag som är nojig. Men tänk om jag faktiskt KÄNNER någon av er som är med här på FL som också är med i fb-gruppen?! Eller någon i min närhet, vill ju faktiskt inte att det kommer ut att vi försöker, haha!! #beslutsångest haha
  • Agronomen
    Ilseli skrev 2019-03-01 10:03:16 följande:

    Hej, jag är på Cykeldag 11 av 33 och igår var jag hos gyn som såg att jag har ett ägg som kommer att släppa idag eller imorgon??? Hon var extremt förvånad över att jag har en sådan tidig ÄL när jag har en såpass lång cykel...tidigare har ÄL kommit dag 21.

    Har ni några erfarenheter av detta??


    Har inga egna erfarenheter, men dock en ganska lång lutealfas på 15-16 dagar. Skulle vara superintressant om du ville uppdatera hur det går den här cykeln, om mensen kanske kommer tidigare än du väntat dig istället! :)
  • Jagerika
    Anonym (mim) skrev 2019-03-01 11:52:20 följande:

    Säkerligen bara jag som är nojig. Men tänk om jag faktiskt KÄNNER någon av er som är med här på FL som också är med i fb-gruppen?! Eller någon i min närhet, vill ju faktiskt inte att det kommer ut att vi försöker, haha!! #beslutsångest haha


    Skulle jag känna nån hade jag aldrig i livet berätta det för nån, just för att jag själv inte vill att folk ska veta att vi försöker :)
  • Jagerika
    Anonym (Kajsan86) skrev 2019-03-01 11:37:38 följande:

    Någon som kan förklara hur man räknar lutefasen? Apparna lägger ett snitt men har alltid ÄL efter beräknad ÄL, om vanligt är 14? Hur räknar man då? :)


    För att beräkna lutealfasen tog jag ältester i några månader och kollade när ÄL skedde, och hur många dagar det gick tills mensen kom. Det blev ca 15 dagar för mig. Kommer mensen senare eller tidigare nån månad så har ÄL troligen skett tidigare eller senare. Så räkna dagarna från dagen EFTER positivt ältest tills mensen kommer :)
  • Oktoberflicka93
    Anonym (mim) skrev 2019-03-01 11:52:20 följande:

    Säkerligen bara jag som är nojig. Men tänk om jag faktiskt KÄNNER någon av er som är med här på FL som också är med i fb-gruppen?! Eller någon i min närhet, vill ju faktiskt inte att det kommer ut att vi försöker, haha!! #beslutsångest haha


    Jag känner lite likadant, det är skönt att skriva här just eftersom man är anonym. Vill inte heller att någon jag känner ska veta just nu, och den risken finns ju tyvärr när man är med i en grupp med eget namn och bild. Så jag hoppas verkligen att ni vill fortsätta uppdatera med tester och hur det går för er här med det är ju så spännande!
  • Jsv17
    Anonym (mim) skrev 2019-03-01 11:52:20 följande:

    Säkerligen bara jag som är nojig. Men tänk om jag faktiskt KÄNNER någon av er som är med här på FL som också är med i fb-gruppen?! Eller någon i min närhet, vill ju faktiskt inte att det kommer ut att vi försöker, haha!! #beslutsångest haha


    Skulle det vara så så kan ju inte den människan outa dig utan att outa sig själv Kanske tom kan vara skönt med nån som vet som faktiskt är på samma resa? Tror man oroar sig för sånt där sedan när det väl händer inser man att det inte är så farligt. Jag hade som någon ovan sa ALDRIG sagt något till någon om jag kände någon i gruppen, då jag själv inte skulle vilja det så gör jag inte så mot någon annan.
    Pojke 9-12-17
  • Anonym (mim)
    Oktoberflicka93 skrev 2019-03-01 13:19:42 följande:
    Jag känner lite likadant, det är skönt att skriva här just eftersom man är anonym. Vill inte heller att någon jag känner ska veta just nu, och den risken finns ju tyvärr när man är med i en grupp med eget namn och bild. Så jag hoppas verkligen att ni vill fortsätta uppdatera med tester och hur det går för er här med det är ju så spännande!
    Jagerika skrev 2019-03-01 13:11:26 följande:
    Skulle jag känna nån hade jag aldrig i livet berätta det för nån, just för att jag själv inte vill att folk ska veta att vi försöker :)

    Jag skulle aldrig heller berätta! Men det är så himla lätt hänt, räcker med att någon bekant till mig eller sambon ser och de frågar någon så kan snacket vara igång. Så tror jag håller mig kvar här på FL faktiskt, i alla fall ett tag till.
    Även om det absolut hade varit betydligt smidigare på FB! :P
Svar på tråden BIM Mars 2019