• Elinanorden

    Försöka skaffa barn 2019/2020

    Hej !

    Tänkte det vare roligt med en tråd där vi alla som försöker skaffa barn 2019/2020 kan samlas. Jag och min sambo bestämde oss för att börja försöka i Januari men den månad tog det sig inte så vi är inne på vårat andra försök nu i februari . Ägglssningen är beräknad att vara om 4 dagar .

    Vi är båda oroliga och aningen stressade hur allt kommer att gå då jag lider av sjukdomen endometrios som kan påverkat min fertilitet . Men det vet vi inte förens vi börjat försöka och jag hoppas att det ska ta sig naturligt.

    Finns det några fler därute som försöker skaffa barn ? Dela gärna med er om hur det går för er!

  • Svar på tråden Försöka skaffa barn 2019/2020
  • pepsi20
    Jag hoppar gärna i här!
    Jag och min sambo som är 21 och 28 år planerar att få vårat första barn år 2020. 
    Lider av hypotereos så är väldigt nervös att detta inte ska gå. Vi tänkte börja vår resa kring maj/juni då mensen varit lite krånglig den senaste tiden och det har varit mycket på gång. Håller tummarna för alla er här inne!
  • Bope M
    llindizz skrev 2019-03-06 20:37:53 följande:

    Vi hade oskyddat igår så ja, det blir väll det ;)

    Jag har aldrig haft just spiral innan men båda gångerna jag tagit ut p-stav var mensen sen. Nu senast när jag slutade med p-ringarna så kom den direkt


    Hoppas det går bra för er, inte länge kvar tills du vet om det tog sig, eller ?? :D längtar till min äl nu, vet inte riktigt när jag ska ha den...
  • llindizz
    Bope M skrev 2019-03-15 18:41:18 följande:

    Hoppas det går bra för er, inte länge kvar tills du vet om det tog sig, eller ?? :D längtar till min äl nu, vet inte riktigt när jag ska ha den...


    Nix :) BIM är nästa fredag
  • Bope M
    llindizz skrev 2019-03-16 06:26:19 följande:

    Nix :) BIM är nästa fredag


    Håller mina tummaaar
  • Anonym (33)

    Jag hoppar in här, även fast vi har försökt i ett år redan. Det tog 7 månader innan det tog sig, men sedan har jag haft två ma precis efter varandra. Är på äl+12 nu så nästa vecka får jag reda på om det i så fall blir graviditet #3 sedan oktober och om det blir tredje gången gillt eller tredje missfallet i rad..

  • Bope M
    llindizz skrev 2019-03-16 10:32:54 följande:

    När har du äl?


    Nästa vecka eller veckan därpå, får kolla med ägglossningstester för att vara mer säker, min mens har varit lite sen och vips lite tidig helt plötsligt nu någon månad fram och tillbaka
  • Bope M
    Anonym (33) skrev 2019-03-16 10:24:22 följande:

    Jag hoppar in här, även fast vi har försökt i ett år redan. Det tog 7 månader innan det tog sig, men sedan har jag haft två ma precis efter varandra. Är på äl+12 nu så nästa vecka får jag reda på om det i så fall blir graviditet #3 sedan oktober och om det blir tredje gången gillt eller tredje missfallet i rad..


    Beklagar hur det gått för dig men nu hoppas jag verkligen att det är något och att liten vill stanna i så fall! Du får uppdatera oss :)
  • Anonym (33)
    Bope M skrev 2019-03-16 11:35:52 följande:
    Beklagar hur det gått för dig men nu hoppas jag verkligen att det är något och att liten vill stanna i så fall! Du får uppdatera oss :)
    Absolut, det ska jag göra :)
  • Anonym (33)
    Bope M skrev 2019-03-16 11:35:52 följande:
    Beklagar hur det gått för dig men nu hoppas jag verkligen att det är något och att liten vill stanna i så fall! Du får uppdatera oss :)
    Tog ett test idag, äl+14. Vågar dock inte hoppas för mycket än. Positivt är att det är mycket starkare såhär tidigt än vad båda mina andra har varit och att jag spydde igårkväll, negativt att jag blödde lite igårkväll och att min temp var lägre idag (dock över strecket). Vågar inte lita på att det ska gå vägen, men plussat, det har jag i alla fall gjort :) 
Svar på tråden Försöka skaffa barn 2019/2020