• Anonym (LiteManipulativ)

    Killar och män! Hur skulle ni reagera??

    Hej alla killar och män!

    Tänk dig att du har träffat en tjej som du klickar och har kul med. Ni har inget seriöst på gång (än), men du är nog ändå ganska övertygad om att hon är förälskad i dig. Eftersom ni inte är ett par är det ok att ni träffar andra också, och du vet att hon har en fast kk utöver att hon träffar dig.

    Tänk dig nu att du "av misstag" får ett sms från henne, som inte var menat till dig, utan till hennes bästa vän, där hon skriver nåt väldigt positivt om sin kk. Du har hittills varit trygg i att om du skulle vilja nåt mer än det ni nu har, så skulle hon vara med på noterna, men när du nu läser det här sms:et börjar du misstänka att du kanske faktiskt har lite konkurrens...

    Min fråga är nu: hur skulle du reagera på detta? Skulle det

    - kvitta dig lika eftersom ni ju ändå inte har nåt seriöst 
    - sporra dig att steppa upp, och vara mer mån om att "vinna" henne
    - göra dig lessen och få dig att bara ge upp och inte försöka "tävla"

    Reaktionen beror ju förstås på hur intresserad du själv är, så svara gärna både utifrån att du är intresserad och utifrån att du mest ser henne som kul tidsfördriv, som inte är så viktigt.

    Mannen det gäller är förresten 38. Och jag vet att jag är typiskt manipulativ kvinna, så det behöver ni inte tala om för mig. Jag har försökt gå den schyssta vägen och säga och visa vad jag känner (inte så att jag har föreslagit ett förhållande, men så att jag varit väldigt tydlig med vad jag tycker om honom), men det är precis som att det bara gjort att han tar mig för givet och tycker att han inte behöver anstränga sig för att behålla mitt intresse. Jag vet att det ärliga vore att konfrontera honom direkt, men jag är helt enkelt för stolt för det. Jag är inte den som tigger.

  • Svar på tråden Killar och män! Hur skulle ni reagera??
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Anonym (Dui) skrev 2019-02-11 16:01:00 följande:

    Istället för att låta andra spekulera vilt så borde DU fundera ut vad DU egentligen har tänkt dig med dessa två herrar!

    Ska du fortsätta leka med deras känslor (och kukar) eller ska du rannsaka dig själv och satsa på något seriöst?

    I vilket fall som helst så hade jag inte velat ha ett förhållande med någon som jag vet kör med en annan sidan in. Hade aldrig litat på denne. Inte heller när man råkat få två sms som kom fel.

    Båda måste vara blåsta som bara den.


    Alltså, tänkt och tänkt, från början var de kk båda två, sen har jag råkat bli kär i den ena, och om han vill göra det till nåt seriöst så vill jag. I så fall skulle jag ju inte träffa min andra kk eller nån annan mer. Fattar faktiskt inte hur det är att leka med någons känslor när man bara är kk och alla inblandade är medvetna om att det bara handlar om sex. Varför skulle du inte kunna lita på nån som har en annan kk vid sidan om dig, om detta hela tiden varit en ärlig och öppen överenskommelse? Det är ju inte precis så att HAN inte har sex med nån annan, det är ju nåt vi båda har sagt är ok. Och samma sak med min andra kk. Varför måste de vara blåsta, och varför tycker du att jag leker med deras känslor?
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Elefantmannen2 skrev 2019-02-11 16:03:30 följande:

    Det är ju inte direkt något nytt drag att skicka mess till fel person "av misstag". Vet inte hur många som försökt köra den finten. Oavsett hur många inköpslistor du messat fel till honom innan. 


    Varför är det svårt att vara tydlig? På riktigt då, inte skicka "tydliga signaler" som han kanske inte har plockat upp. 


    Att du behåller ditt KK är ju en tydlig signal på motsatsen ur mitt perspektiv.


    Ja, det kan du ju ha rätt i, fast det är ett stående skämt mellan oss att jag är en virrpanna, så jag är inte så säker på att han skulle genomskåda det. Men det beror ju på vad jag i så fall skulle skriva också förstås. 

    Men att vara tydlig, hur tydlig kan man bli liksom? Kan nån verkligen på fullaste allvar ha svårt att fatta vad jag menar om jag säger sånt som jag skrev innan: att han är den bästa jag vet, att det inte finns nån som jag tänder på så mycket som han, att jag saknar honom som fan när vi inte är tillsammans osv?? Jag menar inte att han ska fria till mig, jag vill bara att han ska fatta att jag finns här, men att han inte ska ta mig för given.
  • Elefantmannen2
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-11 16:59:20 följande:
    Ja, det kan du ju ha rätt i, fast det är ett stående skämt mellan oss att jag är en virrpanna, så jag är inte så säker på att han skulle genomskåda det. Men det beror ju på vad jag i så fall skulle skriva också förstås. 

    Men att vara tydlig, hur tydlig kan man bli liksom? Kan nån verkligen på fullaste allvar ha svårt att fatta vad jag menar om jag säger sånt som jag skrev innan: att han är den bästa jag vet, att det inte finns nån som jag tänder på så mycket som han, att jag saknar honom som fan när vi inte är tillsammans osv?? Jag menar inte att han ska fria till mig, jag vill bara att han ska fatta att jag finns här, men att han inte ska ta mig för given.

    Varför är det så viktigt att han inte "tar dig för given"? Är det viktigare än att du får det du vill?


    Oavsett vad du säger har du ju fortfarande ett KK vid sidan av honom. Det ger en klart starkare signal än att du talar om att han är sexig eller vad det nu kan vara. 


    Om du är rädd att få ett nej tror jag ändå att det tillvägagångssätt du vill ha stöd för är fel väg att gå.

  • Smecker
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-11 16:59:20 följande:
    Ja, det kan du ju ha rätt i, fast det är ett stående skämt mellan oss att jag är en virrpanna, så jag är inte så säker på att han skulle genomskåda det. Men det beror ju på vad jag i så fall skulle skriva också förstås. 

    Men att vara tydlig, hur tydlig kan man bli liksom? Kan nån verkligen på fullaste allvar ha svårt att fatta vad jag menar om jag säger sånt som jag skrev innan: att han är den bästa jag vet, att det inte finns nån som jag tänder på så mycket som han, att jag saknar honom som fan när vi inte är tillsammans osv?? Jag menar inte att han ska fria till mig, jag vill bara att han ska fatta att jag finns här, men att han inte ska ta mig för given.
    Vad exakt är det du vill att han skall göra? Rent konkret alltså, inte något abstrakt som att "sluta ta mig för givet".

    Du får nog inse att sannolikheten att han väljer att satsa på dig (no pun intended) när du säger att du saknar honom och sen går och knullar din kk.. nja.

    Om du vill ha en relation med honom, så gör slut med din kk och ta sedan en rak och ärlig diskussion med killen om vad du vill.
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Smecker skrev 2019-02-11 17:36:31 följande:
    Vad exakt är det du vill att han skall göra? Rent konkret alltså, inte något abstrakt som att "sluta ta mig för givet".

    Du får nog inse att sannolikheten att han väljer att satsa på dig (no pun intended) när du säger att du saknar honom och sen går och knullar din kk.. nja.

    Om du vill ha en relation med honom, så gör slut med din kk och ta sedan en rak och ärlig diskussion med killen om vad du vill.
    Jag vill att han ska visa och säga att han känner likadant. När jag säger sånt till honom så vill jag att han svarar med samma mynt. Eller också att han säger att han tänder på mig också, men att det inte är mer än så. Inte att han bara skrattar och säger sånt som att "ja, det är klart att du gör" när jag säger att jag tänder på honom eller att jag saknar honom. 
  • Smecker
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-11 18:07:35 följande:
    Jag vill att han ska visa och säga att han känner likadant. När jag säger sånt till honom så vill jag att han svarar med samma mynt. Eller också att han säger att han tänder på mig också, men att det inte är mer än så. Inte att han bara skrattar och säger sånt som att "ja, det är klart att du gör" när jag säger att jag tänder på honom eller att jag saknar honom. 
    Varför? Vad är det du vill uppnå med att han svarar på samma sätt?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (LiteManipulativ)

    Tack allihop för era svar. Jag får väl helt enkelt inse att det inte var en bra idé det här. 

  • Anonym (LiteManipulativ)
    Smecker skrev 2019-02-11 18:09:23 följande:
    Varför? Vad är det du vill uppnå med att han svarar på samma sätt?
    Att då känns det inte lika förnedrande att fråga om han vill göra nåt mer seriöst av det
  • Tecum

    Tveksamt om han förstår - eller vill - satsa på dig när ni började som kk och med förutsättningen att du hade mer än en. Jag hade inte ställt upp på nån "tävling" utan dragit mig tillbaka. Däremot hade jag uppskattat om du tydligt sagt att du fått känslor och var villig att satsa helt på mig.

    Så mitt förslag är att du släpper dina manipulativa planer, sväljer stoltheten och säger rent ut hur du vill ha det. Då sätter du också press på honom att visa sina kort.

  • Liberté

    En tjej som försöker med signaler säga att hon vill ha mer samtidigt som hon inte vågar riskera något och säga det rent ut plus har ytterligare ett kille vid sidan ...

    Jag hade knappast jagat av ett felaktigt sms. Det är upp till henne att faktiskt visa då hon är intresserad, inte tvärtom.

    Sen beror det på om känslorna skulle vara besvarade eller ej men skulle inte kunna ta det seriöst så länge hon har sex med någon annan vid sidan.

Svar på tråden Killar och män! Hur skulle ni reagera??