• Anonym (LiteManipulativ)

    Killar och män! Hur skulle ni reagera??

    Hej alla killar och män!

    Tänk dig att du har träffat en tjej som du klickar och har kul med. Ni har inget seriöst på gång (än), men du är nog ändå ganska övertygad om att hon är förälskad i dig. Eftersom ni inte är ett par är det ok att ni träffar andra också, och du vet att hon har en fast kk utöver att hon träffar dig.

    Tänk dig nu att du "av misstag" får ett sms från henne, som inte var menat till dig, utan till hennes bästa vän, där hon skriver nåt väldigt positivt om sin kk. Du har hittills varit trygg i att om du skulle vilja nåt mer än det ni nu har, så skulle hon vara med på noterna, men när du nu läser det här sms:et börjar du misstänka att du kanske faktiskt har lite konkurrens...

    Min fråga är nu: hur skulle du reagera på detta? Skulle det

    - kvitta dig lika eftersom ni ju ändå inte har nåt seriöst 
    - sporra dig att steppa upp, och vara mer mån om att "vinna" henne
    - göra dig lessen och få dig att bara ge upp och inte försöka "tävla"

    Reaktionen beror ju förstås på hur intresserad du själv är, så svara gärna både utifrån att du är intresserad och utifrån att du mest ser henne som kul tidsfördriv, som inte är så viktigt.

    Mannen det gäller är förresten 38. Och jag vet att jag är typiskt manipulativ kvinna, så det behöver ni inte tala om för mig. Jag har försökt gå den schyssta vägen och säga och visa vad jag känner (inte så att jag har föreslagit ett förhållande, men så att jag varit väldigt tydlig med vad jag tycker om honom), men det är precis som att det bara gjort att han tar mig för givet och tycker att han inte behöver anstränga sig för att behålla mitt intresse. Jag vet att det ärliga vore att konfrontera honom direkt, men jag är helt enkelt för stolt för det. Jag är inte den som tigger.

  • Svar på tråden Killar och män! Hur skulle ni reagera??
  • Elefantmannen2
    Lånehajen skrev 2019-02-12 20:16:19 följande:
    Jag ser inte riktigt vad det har med mitt inlägg att göra? Jag besvarade en fråga någon ställde i tråden om hur jag skulle resonera om jag började träffa en kvinna som hade en KK. Att det inte var det som TS frågeställning gällde eller hur KK förhållanden vanligtvis fungerar är jag väl medveten om.

    Du har rätt. Jag läste TS första inlägg slarvigt. Jag missförstod det som att TS och killen i fråga hade ett KK-förhållande som utvecklats till känslor från hennes sida samtidigt som han haft ett till KK-förhållande. My bad.Mina "råd" och inställningen genom tråden utgår från en slarvigt läst trådstart.


    Mitt råd är fortfarande att vara öppen och ärlig med känslorna. Och att om killen inte fixar att du haft KK under tiden ni smånojsat när du säger att du väljer bort det vid nästa steg är inskränkt IMHO. Personligen skulle jag se det som en eftergift och bli lite smickrad. 


    Och fortfarande att INTE messa något och låtsas som att det var riktat till fel person.


    Sorry. Min mansplaining blev lamare ändå :)

  • Anonym (LiteManipulativ)
    Elefantmannen2 skrev 2019-02-12 19:30:27 följande:

    Fast det är ju inte dejting, det är KK-förhållanden. Mannen är KK. 
    Bägge ses efter förutsättningarna no strings attached. Det finns ingen exklusivitet som KK.


    Nu vill TS att det ska vara strings attached. Det du kallar dejting, antar jag? Och avser att avsluta sin KK-förbindelse med andra om killen i fråga ens går med på att dejta. 


    Problemställningen gäller ju inte det, det handlar om hur hon ska till väga för att få killen i fråga att fatta att hon vill ta det till nästa steg utan att "tappa ansikte". En av hennes idéer var att skicka ett fake-mess. Vilket alla i tråden dissat.


     


    Elefantmannen2 skrev 2019-02-12 19:37:34 följande:

    He he.


    Blev rätt grov mansplaining av det inlägget ;)


    Men väldigt bra mansplaining i det här fallet, helt rätt uppfattat! Vilket gör mig förvånad över ditt nästa inlägg:
    Elefantmannen2 skrev 2019-02-12 21:45:14 följande:

    Du har rätt. Jag läste TS första inlägg slarvigt. Jag missförstod det som att TS och killen i fråga hade ett KK-förhållande som utvecklats till känslor från hennes sida samtidigt som han haft ett till KK-förhållande. My bad.Mina "råd" och inställningen genom tråden utgår från en slarvigt läst trådstart.


    Mitt råd är fortfarande att vara öppen och ärlig med känslorna. Och att om killen inte fixar att du haft KK under tiden ni smånojsat när du säger att du väljer bort det vid nästa steg är inskränkt IMHO. Personligen skulle jag se det som en eftergift och bli lite smickrad. 


    Och fortfarande att INTE messa något och låtsas som att det var riktat till fel person.


    Sorry. Min mansplaining blev lamare ändå :)


    Tycker att du verkar ha utgått från helt rätt situation från början, och att du även fattat att vi båda två har en annan kk.

    Hur det än är så har jag uppskattat dina svar mycket, och jag har uppfattat det som att du har förstått precis hur det ligger till Glad Just nu jobbar jag på att ta mod till mig,  men det kommer nog att ta ett litet tag...



  • Anonym (LiteManipulativ)
    Elefantmannen2 skrev 2019-02-13 12:35:19 följande:

    Se där.


    Läs inläggen där jag uppfattat korrekt och ignorera resten ;)


    Haha ok.
  • Anonym (N)
    Anonym (Praktisk) skrev 2019-02-12 18:57:15 följande:

    Men varför skulle man vilja starta ngt med en slampa? Gäller båda könen ?


    Därför att vissa personer vill ha sex. Ska man inte ha sex på flera år för att man inte hittar någon man är kär i och vill ha ett förhållande med?

    Dejtar man för att hitta någon så kan det ta flera år? Hittar man nån man trivs att ha sex med så varför inte?

    Förklara gärna hur du ser på saken.
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Anonym (N) skrev 2019-02-13 13:35:19 följande:
    Därför att vissa personer vill ha sex. Ska man inte ha sex på flera år för att man inte hittar någon man är kär i och vill ha ett förhållande med?

    Dejtar man för att hitta någon så kan det ta flera år? Hittar man nån man trivs att ha sex med så varför inte?

    Förklara gärna hur du ser på saken.
    Tack. Håller helt med.
  • Anonym (Månstrutt)
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-11 14:28:47 följande:

    Hej alla killar och män!

    Tänk dig att du har träffat en tjej som du klickar och har kul med. Ni har inget seriöst på gång (än), men du är nog ändå ganska övertygad om att hon är förälskad i dig. Eftersom ni inte är ett par är det ok att ni träffar andra också, och du vet att hon har en fast kk utöver att hon träffar dig.

    Tänk dig nu att du "av misstag" får ett sms från henne, som inte var menat till dig, utan till hennes bästa vän, där hon skriver nåt väldigt positivt om sin kk. Du har hittills varit trygg i att om du skulle vilja nåt mer än det ni nu har, så skulle hon vara med på noterna, men när du nu läser det här sms:et börjar du misstänka att du kanske faktiskt har lite konkurrens...

    Min fråga är nu: hur skulle du reagera på detta? Skulle det

    - kvitta dig lika eftersom ni ju ändå inte har nåt seriöst 
    - sporra dig att steppa upp, och vara mer mån om att "vinna" henne
    - göra dig lessen och få dig att bara ge upp och inte försöka "tävla"

    Reaktionen beror ju förstås på hur intresserad du själv är, så svara gärna både utifrån att du är intresserad och utifrån att du mest ser henne som kul tidsfördriv, som inte är så viktigt.

    Mannen det gäller är förresten 38. Och jag vet att jag är typiskt manipulativ kvinna, så det behöver ni inte tala om för mig. Jag har försökt gå den schyssta vägen och säga och visa vad jag känner (inte så att jag har föreslagit ett förhållande, men så att jag varit väldigt tydlig med vad jag tycker om honom), men det är precis som att det bara gjort att han tar mig för givet och tycker att han inte behöver anstränga sig för att behålla mitt intresse. Jag vet att det ärliga vore att konfrontera honom direkt, men jag är helt enkelt för stolt för det. Jag är inte den som tigger.


    Jag skulle för det första inte vilja dejta någon och gå vidare med någon som jag visste hade en kk OCH som var förälskad i mig. Jag är känslig av mig så det skulle kännas jobbigt, och dessutom oärligt på nåt vis av henne att hålla på med en annan kille samtidigt som hon är kär i mig.

    Men hade vi ändå haft nåt på g, och jag fått detta sms:et så hade det helt berott på vem denna tjejen var. Hade hon verkligen känts som min drömtjej så hade jag nog försökt vinna henne även om det hade varit jobbigt efter ett sånt sms. Men om det fanns osäkerheter om hon vekrligen var rätt för mig så hade jag låtit det vara och inte ansträngt mig för att vinna henne.
  • Anonym (Månstrutt)
    Anonym (N) skrev 2019-02-13 13:35:19 följande:
    Därför att vissa personer vill ha sex. Ska man inte ha sex på flera år för att man inte hittar någon man är kär i och vill ha ett förhållande med?

    Dejtar man för att hitta någon så kan det ta flera år? Hittar man nån man trivs att ha sex med så varför inte?

    Förklara gärna hur du ser på saken.
    Om som nu var fallet att den andre visste att hon var kär i honom och hon höll på med en annan samtidigt, nej det ringer verkligen inga bra klockor där. Är man verkligen så sexfixerad att man måst eha sex även då man dejtar någon annnan som man är kär i? Varför inte använda fantasin och en dildo, och släppa sin kk? Jag skiulle även känna det vore konstigt att träffa denne man sedan som jag visste hade sex med min blivande fru medans vi dejtade.

    Alla är olika men det det hade inte varit något för mig.
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Anonym (Månstrutt) skrev 2019-02-13 14:21:38 följande:
    Jag skulle för det första inte vilja dejta någon och gå vidare med någon som jag visste hade en kk OCH som var förälskad i mig. Jag är känslig av mig så det skulle kännas jobbigt, och dessutom oärligt på nåt vis av henne att hålla på med en annan kille samtidigt som hon är kär i mig.
    Varför är det oärligt när alla inblandade är helt medvetna om varandra och överens om att det är ok? Jag förstår inte det.
    Anonym (Månstrutt) skrev 2019-02-13 14:24:54 följande:
    Är man verkligen så sexfixerad att man måst eha sex även då man dejtar någon annnan som man är kär i? Varför inte använda fantasin och en dildo, och släppa sin kk? Jag skiulle även känna det vore konstigt att träffa denne man sedan som jag visste hade sex med min blivande fru medans vi dejtade.

    Alla är olika men det det hade inte varit något för mig.
    Men vi dejtar ju inte, det är ju precis det som är hela problemet, och som jag vill ha en ändring på! Om vi faktiskt skulle börja dejta så skulle jag ju inte träffa min andra kk mer - på samma sätt som jag förväntar mig att han jag är kär i också skulle sluta träffa andra.
  • Anonym (Månstrutt)
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-13 15:34:35 följande:
    Varför är det oärligt när alla inblandade är helt medvetna om varandra och överens om att det är ok? Jag förstår inte det.
    Anonym (Månstrutt) skrev 2019-02-13 14:24:54 följande:
    Är man verkligen så sexfixerad att man måst eha sex även då man dejtar någon annnan som man är kär i? Varför inte använda fantasin och en dildo, och släppa sin kk? Jag skiulle även känna det vore konstigt att träffa denne man sedan som jag visste hade sex med min blivande fru medans vi dejtade.

    Alla är olika men det det hade inte varit något för mig.
    Men vi dejtar ju inte, det är ju precis det som är hela problemet, och som jag vill ha en ändring på! Om vi faktiskt skulle börja dejta så skulle jag ju inte träffa min andra kk mer - på samma sätt som jag förväntar mig att han jag är kär i också skulle sluta träffa andra.
    Aha jag läste in som att ni dejtade, fast det inte var så seriöst ännu utan bara i början. Det var att du skrev att han visste du var förälskad och klickar som fick mig att tro att ni dejtade. Men ni är alltså bara vänner.

    Oärligheten "på nåt vis", som jag skrev, var mer som en känsla, alltså att du hade någon du hade sex som du inte var ihop med med samtidigt som du dejtade en annan. Men nu dejtade du ju inte honom än.  Jag tycker ändå det vore rätt jobbigt att veta om att du har regelbundet sex med en annan som du inte är ihop med. Men det är bara jag det. Alla män är olika.
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Anonym (Månstrutt) skrev 2019-02-13 16:38:54 följande:
    Aha jag läste in som att ni dejtade, fast det inte var så seriöst ännu utan bara i början. Det var att du skrev att han visste du var förälskad och klickar som fick mig att tro att ni dejtade. Men ni är alltså bara vänner.

    Oärligheten "på nåt vis", som jag skrev, var mer som en känsla, alltså att du hade någon du hade sex som du inte var ihop med med samtidigt som du dejtade en annan. Men nu dejtade du ju inte honom än.  Jag tycker ändå det vore rätt jobbigt att veta om att du har regelbundet sex med en annan som du inte är ihop med. Men det är bara jag det. Alla män är olika.
    Ah, ok Glad Alltså, han och jag är kk. Utöver det har jag en annan fast kk och han också. Jag har nu gått och blivit kär i honom, och vill få till en förändring i vårt förhållande. Och ja, alla är ju olika. Glad
  • Anonym (Månstrutt)
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-13 16:56:53 följande:
    Ah, ok Glad Alltså, han och jag är kk. Utöver det har jag en annan fast kk och han också. Jag har nu gått och blivit kär i honom, och vill få till en förändring i vårt förhållande. Och ja, alla är ju olika. Glad
    Oj jaha, en helt annat värld för mig Glad Jag har aldrig haft en kk och inte längtat efter någon heller. Det måste ändå vara lätt hänt att man får känslor för någon som är kk.
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Anonym (Månstrutt) skrev 2019-02-13 17:52:40 följande:
    Oj jaha, en helt annat värld för mig Glad Jag har aldrig haft en kk och inte längtat efter någon heller. Det måste ändå vara lätt hänt att man får känslor för någon som är kk.
    Haha ja, det är ju det som är problemet...
  • Anonym (Månstrutt)
    Anonym (LiteManipulativ) skrev 2019-02-13 18:22:33 följande:
    Haha ja, det är ju det som är problemet...
    Lycka till! Glad
  • Anonym (LiteManipulativ)
    Anonym (Månstrutt) skrev 2019-02-13 19:01:38 följande:
    Lycka till! Glad
    Tack Glad
Svar på tråden Killar och män! Hur skulle ni reagera??