• Anonym (Vad?)

    Muskelryckningar UNDER ögat

    Muskelryckningar under ögat, någon som har/haft det? Finns det nått sätt att få bort dem?

    Har det under höger öga, kommer och går. Ingen synförändring men är mer torr i ögonen än vanligt och blir nästan öm efter dessa muskelrycksanfall.

    Vad är det och hur får man bort det?

  • Svar på tråden Muskelryckningar UNDER ögat
  • Annikattkatt

    Har samma fast även i ögonlocket, bara på ett öga dock.

    Fått till mig att det beror på för lite sömn och massa stress, sen om det är sant är en annan femma.

  • Anonym (Magnesium)
    Anonym (Vad?) skrev 2019-02-11 15:03:46 följande:

    Muskelryckningar under ögat, någon som har/haft det? Finns det nått sätt att få bort dem?

    Har det under höger öga, kommer och går. Ingen synförändring men är mer torr i ögonen än vanligt och blir nästan öm efter dessa muskelrycksanfall.

    Vad är det och hur får man bort det?


    Så brukar jag ha vid magnesiumbrist. Enormt irriterande men lätt att åtgärda med tillskott av magnesium
  • Anonym (Morgonkaffe)

    Det där hade jag problem med under högerögat nästan dagligen förra våren när vädret var torrt och kallt ute vilket irriterade mina känsliga ögon ytterligare. Dessutom drack jag mycket te och kaffe och sov dåligt, men när jag drog ned på koffeinet, försökte slappna av mer och sova ut bättre om nätterna så försvann det.

  • Anonym (Vad?)

    B12 äter jag redan.

    Men magnesium får jag köpa!

    Stressad är jag, orolig nu med detta jobbiga problem och sover ca 7,5 timme per natt. Men kanske behöver mer sömn.

    Tack för tips!

  • Anonym (Flower)

    Magnesiumbrist, inte b12-brist. Har man brist på b12 mår man bra mkt sämre än lite muskelryckningar

  • Anonym (Jalla)

    Fått för mig att jag får samma av stress och bristande sömn. Försvinner när jag stressar ner och sover mer.

  • Anonym (Jadu)
    Anonym (Jalla) skrev 2019-02-11 22:18:03 följande:

    Fått för mig att jag får samma av stress och bristande sömn. Försvinner när jag stressar ner och sover mer.


    Stress, alkohol, kaffe, socker förbrukar magnesium och även b-vitaminer. Detta är bra att ta tillskott av under stressiga perioder.
  • Anonym (A)
    Anonym (Jalla) skrev 2019-02-11 22:18:03 följande:
    Fått för mig att jag får samma av stress och bristande sömn. Försvinner när jag stressar ner och sover mer.
    Samma här, det lugnar sig när jag slutar stressa.
  • bastardized

    Detta drabbar mig då jag har fått för lite sömn samt har det extra stressigt på jobbet. 

  • Anonym (H)

    Jag får så när jag är stressad och/eller har sovit dåligt under en längre period..

  • Anonym (Vad?)

    Ni som skriver att ni haft detta. Har det ryckt UNDER erat öga då? För det verkar vara vanligt att det rycker i övre eller nedre ögonlocket.

    Men mitt rycker ca 1 cm UNDER ögat.

  • Anonym (Vad?)

    Lugnt under dagen och så kom de tillbaka. Värre än nånsin. Blir knäpp av dessa ryckningar

  • Anonym (Vad?)

    Ryckningar dagligen. Nu både under och över. Inte samtidigt. Utan antingen eller. Håller på i över en timme varje gång.

    Googlat och skrämt mig.

    ALS och MS.

Svar på tråden Muskelryckningar UNDER ögat