• Anonym (TB)

    Dejt hör av sig men mindre

    Jag chattade med en kille i 2 veckor innan vi hade vår första dejt. Han skrev dagligen till mig o började 9/10 gånger att skriva. Efter 2 veckor hade vi vår första dejt. Han hade nytligen kommit ur ett väldigt långt förhållande så jag hoppas o tror för hans eget bästa att han var oerfaren av att dejta för han sa så otroligt konstiga saker. Iaf så pratar vi inte alls lika mycket nu efter dejter vilket jag tolkat som at han helt enkelt inte är intresserad. Samtidigt skriver han linsom då o då till mig men inte lika myclet.

    Jag har ju uppfattat som att han inte är intresserad vilket gör att jag tycler det är jobbigt att skriva till honom. Kan han som kille tolkat det som att jag heller inte var intresserad o detta gjort att han tar avstånd från mig?

    Eller är det normalt att man vill fortsätta som kompisar med nån man enbart pratat med i 2 veckor? Jag själv har ju aldrig fortsatt skriva med någon jag dejtat o inte fattat tycke för. Möjligtvis om vi vart kompisar sedan innan men aldrig med någon jag enbart pratat med i 2 veckor.

    Jag vet att det bästa är att bara fråga men tycker sånt är så jobbigt.. hela han har varit väldigt velande o gett dubbla signaler på vad han egebtligeb söker..

    En tanke jag haft är att bara fråga rakt ut om vi ska ses en kväll o lägga till att jag menar som vänner om han nu enbart vill ha mig som en vän.

  • Svar på tråden Dejt hör av sig men mindre
  • Deacon
    Anonym (TB) skrev 2019-03-11 13:34:31 följande:

    Så hur borde jag göra? Köra på den klassiska ignoransen som orgasm funkar när man blivit lämnad? Eller fortsätta höra av mig o visa intresse?

    Vad menar du med det sista? Vad är inte helt troligt?


    Den "klassiska" ignoransen har jag aldrig hört talas om så den är nog mest "nyklassisk"... Oavsett är jag inte helt med på hur en orgasm har med okunskap att göra.

    Givet att dejten också gillar att känna sig eftertraktad så bör du höra av dig. Var inte rädd för att visa att du är intresserad av honom.... om du är det. Kanske han ändrar sig och blir mer på igen. Risken är ju att han nu sitter och tänker "varför ska jag höra av mig till henne.... hon hör ju nästan aldrig av sig först och är därför säkert ointresserad av mig").

    Det som jag inte ser som troligt är att han kommer ändra sig eftersom ni har träffats irl och efter sådana möten brukar det vara lättare att veta om man vill fortsätta att höras. Han blev ju passivare efter att ni sågs och det är lite illavarslande. Sen kan jag iofs också tycka att han borde vara karl nog att berätta det för dig istället för att låta det ni har på gång självdö för att han inte bidrar längre om det nu är så att han inte längre är intresserad. Det skulle klart vara jobbigt för dig där och då, men samtidigt ge dig ett tydligt avslut istället för energisugande oklarheter och förhoppningar som varvas med förtvivlan.
  • Anonym (TB)
    Deacon skrev 2019-03-11 15:26:48 följande:

    Den "klassiska" ignoransen har jag aldrig hört talas om så den är nog mest "nyklassisk"... Oavsett är jag inte helt med på hur en orgasm har med okunskap att göra.

    Givet att dejten också gillar att känna sig eftertraktad så bör du höra av dig. Var inte rädd för att visa att du är intresserad av honom.... om du är det. Kanske han ändrar sig och blir mer på igen. Risken är ju att han nu sitter och tänker "varför ska jag höra av mig till henne.... hon hör ju nästan aldrig av sig först och är därför säkert ointresserad av mig").

    Det som jag inte ser som troligt är att han kommer ändra sig eftersom ni har träffats irl och efter sådana möten brukar det vara lättare att veta om man vill fortsätta att höras. Han blev ju passivare efter att ni sågs och det är lite illavarslande. Sen kan jag iofs också tycka att han borde vara karl nog att berätta det för dig istället för att låta det ni har på gång självdö för att han inte bidrar längre om det nu är så att han inte längre är intresserad. Det skulle klart vara jobbigt för dig där och då, men samtidigt ge dig ett tydligt avslut istället för energisugande oklarheter och förhoppningar som varvas med förtvivlan.


    Oj det där blev väldigt fel skrivet!! Skyller på stress på jobbet!! Det jag menar är att har man tex blivit dumpad så kommer exet sakta krypandes tillbaka när man slutar höra av sig. Själv vart med om detta flera gånger.

    Ja så kan det ju vara. Han Kanake inte vill vara den som föreslår andra dejten när han föreslog första. Samt att han kanske tolkar som jag inte är inteesserad när jag lät honom höra av sig edter första.

    Ja det som är konstigt är ju att han ändå blev mer passiv..
  • Deacon
    Anonym (TB) skrev 2019-03-11 17:57:12 följande:

    Oj det där blev väldigt fel skrivet!! Skyller på stress på jobbet!! Det jag menar är att har man tex blivit dumpad så kommer exet sakta krypandes tillbaka när man slutar höra av sig. Själv vart med om detta flera gånger.

    Ja så kan det ju vara. Han Kanake inte vill vara den som föreslår andra dejten när han föreslog första. Samt att han kanske tolkar som jag inte är inteesserad när jag lät honom höra av sig edter första.

    Ja det som är konstigt är ju att han ändå blev mer passiv..


    Ibland blir det lite småtokigt men det var iaf en ganska underhållande felskrivning Visst kanske det funkar att du är passiv men jag tror mer på taktiken att vara aktiv och försöka nå det man vill istället för att nöjas med det som man får. Att äga sitt eget liv och försöka skapa sin dröm istället för att hoppas att någon annan ska ge det till en verkar i min värld mer förnuftigt. Dessutom skapar det troligen en starkare självkänsla när man själv styr.

    Som sagt, föreslå en andra dejt och försök att inte lägga en massa prestige i det ifall han skulle säga nej... Säger han ja så vet du att det är game on, annars game over för denna gång.
  • Anonym (TB)
    Deacon skrev 2019-03-11 18:54:32 följande:

    Ibland blir det lite småtokigt men det var iaf en ganska underhållande felskrivning Visst kanske det funkar att du är passiv men jag tror mer på taktiken att vara aktiv och försöka nå det man vill istället för att nöjas med det som man får. Att äga sitt eget liv och försöka skapa sin dröm istället för att hoppas att någon annan ska ge det till en verkar i min värld mer förnuftigt. Dessutom skapar det troligen en starkare självkänsla när man själv styr.

    Som sagt, föreslå en andra dejt och försök att inte lägga en massa prestige i det ifall han skulle säga nej... Säger han ja så vet du att det är game on, annars game over för denna gång.


    Men jag fattar inte va han håller på med.. han har ju som sagt varit väldigt avtagande o iaf väldigt tråkig. Inte fortsatt något samtal mm. Sen skrev han ju lite förra veckan men inte som han brukade. Så får jag plötsligt igår kväll: vilken dag det varit!!

    Så tänker gör han ju på mig o så skriver man ju inte om man inte vill prata. Fattar inte.
  • Smecker

    Hur skall han veta om du är intresserad eller inte? Hur har du visat eller uppmuntrat det?


    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 09:41:32 följande:

    Hur skall han veta om du är intresserad eller inte? Hur har du visat eller uppmuntrat det?


    Det är jag som skrivit mest nu efter vår dejt.
  • Anonym (Men)

    Men det var då fasiken att krångla till saker. Vill du träffa han igen så fråga honom! Annars, skit i det.
    Där får du svaret.

  • Smecker
    Anonym (TB) skrev 2019-03-13 10:09:22 följande:

    Det är jag som skrivit mest nu efter vår dejt.


    Det var egentligen inte svar på min fråga. Hur skall han veta? Har du sagt det? Har du tagit initiativ till att träffas?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
  • Anonym (TB)
    Smecker skrev 2019-03-13 10:18:28 följande:

    Det var egentligen inte svar på min fråga. Hur skall han veta? Har du sagt det? Har du tagit initiativ till att träffas?


    Nä problemet är la att jag är feg plus att han sa saker på dejten som gav väldigt dubbla budskap om han ens var intresserad. Just där tolkade jg nog det han sa som att han inte var intresserad men då kan jag Inter förstå varför han hör av sig då o då...
  • Smecker
    Anonym (TB) skrev 2019-03-13 10:39:01 följande:

    Nä problemet är la att jag är feg plus att han sa saker på dejten som gav väldigt dubbla budskap om han ens var intresserad. Just där tolkade jg nog det han sa som att han inte var intresserad men då kan jag Inter förstå varför han hör av sig då o då...


    Så han gav dubbla signaler, medan du hela tiden gett klara och tydliga signaler med vad du vill, så att han vet?
    Är du bara pantad, eller är du dum i huvudet på riktigt?
Svar på tråden Dejt hör av sig men mindre