• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Minmakaron
    Seseli skrev 2019-03-27 11:22:32 följande:

    Hej tjejer! Glöm inte att börja äta folsyra redan nu :) desto tidigare ju bättre.


    I full gång med det här. :) Stort grattis till ditt plus! Hur känns det? Märker du av några symptom än?
  • z19
    Lyra78 skrev 2019-03-27 12:11:54 följande:

    Jag hade samma förra månaden . Funderar på att försöka hålla mig från att testa innan BIM härefter.

    Vad ska epa glandin och e-vitamin hjälpa till med?


    Ja, jag kommer nog oxå försöka låta bli o testa. Samtidigt är det svårt. Jag är rätt känslig för hormoner och känner rätt snabbt om det tagit sig. Har alltid i åtanke att det kanske skiter sig, så egentligen gör det inget även om man just för stunden blir lite nere.

    Epa glandin ska hjälpa till att göra slemhinnorna lite tjockare så ägget kan fästa bättre. Samma sak med e-vitamin. Jag gissar på att mina slemhinnor är tunna efter att jag testat bisolvon oxå för att bli gravid. Tog sig båda gångerna jag körde den metoden, första fick jag dock missfall i v.6 och så nu senast i mars - kemisk graviditet.

    Har ni försökt länge? Några missfall?

    Önskar dig lycka till!
  • Seseli
    Tessi1 skrev 2019-03-27 12:20:44 följande:

    Okej ja ibland kan man inte hålla sig. när blir bf? :)


    5 december men eftersom mina bägge andra barn är födda ca 2v för tidigt så tippar jag på slutet av november. Men vågar inte riktigt tänka så långt fram än :-/ har ju inte ens haft bim ännu så allt kan hända så här tidigt.
  • Seseli
    Minmakaron skrev 2019-03-27 12:21:37 följande:

    I full gång med det här. :) Stort grattis till ditt plus! Hur känns det? Märker du av några symptom än?


    Känner inte mycket alls än, superömma bröst mest.

    Brukar känna mer i magen före mens..
  • Tessi1
    Seseli skrev 2019-03-27 13:39:16 följande:

    5 december men eftersom mina bägge andra barn är födda ca 2v för tidigt så tippar jag på slutet av november. Men vågar inte riktigt tänka så långt fram än :-/ har ju inte ens haft bim ännu så allt kan hända så här tidigt.


    Det förstår jag. Hoppas det går bra för dig:)<3
  • Sirest01

    Hålla! Längesen jag var med i en sån här tråd nu, men jag har haft problem med mensen och fick för nån månad sen reda på att jag har pcos. Jag äter tabletter som heter Provera och har precis haft första mens på fyra månader. Men tänkte det kunde vara kul att vara med i en sån här tråd igen även om jag är osäker på om jag kommer ha äl och när mensen kommer. Men tror BIM är runt den 23/4. Jag och min sambo har försökt sen augusti förra året.

    BIM - lista:

    1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli

    3/4 höstmamma, nervösanonym

    4/4 Skrollan94

    5/4 sommartjejen888

    6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984 

    7/4 Minmakaron

    8/4 CH90, Evi82, Ellie08, Ok1020

    9/4 z19

    10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet

    11/4 Tessi1, 

    13/4 Mela88, Tirin

    14/4 Joni, llindizz, Gävlebo

    17/4 Trettiotvå

    22/4 Leosmamma88, fannylinnea

    23/4 Sirest01

    24/4 Nicciz , Mammamiao

    Pluslista:

    26/3 Seseli -6

  • Youwontremember

    Hej! Hoppar in här :) Är inne på 5:e försöket nu och har BIM 9/4. Har en son på 4 år och där blev jag gravid med detsamma, fick dock två missfall innan sonen men hann bara ha en mens emellan båda missfallen sedan blev jag gravid igen så förväntade mig inte att det skulle gå så "trögt" denna gången .. vet att det egentligen inte är något konstigt och att det i själva verket inte alls har gått så lång tid sedan vi började försöka som det känns men är redan frustrerad och har denna omgång testat den så kallade "bisolvonmetoden". Från början var tanken på en decemberbebis inte så lockande men nu har jag helt släppt det där, det kvittar vilken månad bebis kommer helt enkelt men hoppas så innerligt att det tar sig denna gången!

  • Seseli
    lonelygirl92 skrev 2019-03-27 18:05:53 följande:

    Vad tror ni om detta? Jag tycker mig se ett svaaaaagt blått streck?!


    Jag ser det!!! Vad kul, grattis!!! Vi har bim samma dag såg jag :) 
    Första barnet?
  • Ellie08
    lonelygirl92 skrev 2019-03-27 18:05:53 följande:

    Vad tror ni om detta? Jag tycker mig se ett svaaaaagt blått streck?!


    Jag vågar mig på ett GRATTIS!!!! Jag ser strecket :)
Svar på tråden BIM April