• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Linneaalice14

    Hej på er. Jag skall nog ha mens någonstans mellan 7-10 april. En vecka sedan de v art positivt på ägglossningsstickorna. 
    Men känner en svag molande mensvärk känsla. Vad kan de vara för något?


    Nicole
  • Blirdetsåblirdet
    NervösAnonym skrev 2019-04-03 21:45:00 följande:

    Jätte glad för alla er som plussat! :)

    Själv har jag för 2 dagar sedan fått lite ljusbruna/rosa flytningar. Dock är det inget som kommit på trosskyddet utan bara på pappret. Mensen borde kommit nu men ingenting ännu. De färgade flytningarna som till vanligt brukar öka kraftigt och övergå till mens inom 2 dagar har alltså inte skett. Jag ber för att mensen ska utebli och jag ska få ett plus men jag är så pessimistisk. Har försökt i 8 månader och börjar bli paranoid. Tänk om min sambo sterilisera sig i början av förhållandet men inte vågat säga något då han är rädd jag ska lämna... Han vet hur mycket jag önskar ett till barn, speciellt ett med honom. Att ljuga om något sånt här kan jag aldrig tänka mig att han skulle kunna göra men jag fördtpr inte varför det inte tar sig annars.. Blir så ledsen på detta.


    Jag har själv inte plussat än denna gången (är bara på ÄL+5) men när jag blev gravid förra gången fick jag, precis som du, bruna/rosa flytningar och tänkte "happ, då var mensen igång", men sen kom det inget mer. Och visst var jag gravid! :D Så jag håller tummarna för dig, ta ett test!
    Att din sambo skulle ha steriliserat sig i smyg har jag väldigt svårt att tro. Vissa har ju bara helt enkelt svårare att bli gravida, även om du har haft lätt förut kanske du inte är lika kompatibel med din nya. 
  • Lunalove
    z19 skrev 2019-04-03 22:04:53 följande:

    Svaga test kan du få vid en kemisk graviditet. Dvs, det har tagit sig men ägget kanske inte fästs som det ska. Har inte följt alla inlägg. När har du bim?

    Jag hade likadant förra månaden, o haft lika innan oxå. Plussat svagt, som aldrig stegrat riktigt o sen har mensen kommit på bim eller någon dag senare. Så det enda man kan göra är att fortsätta testa, alternativt vänta o se om mensen kommer. Lycka till


    Jo jag vet, därav det med att "spelar en ett spratt" har 4 kemiska i bagaget men har aldrig gått över tid så att säga. Hade BIM i tisdags el onsdags, beror på vilken app man går uteftee.. tog inget test idag då jag klev upp astidigt för att åka till Amsterdam.

    Tidigare kemiska så har jag fått svagt och att det inte stigit det minsta utan det gått neråt sen, men denna gång har det stigit.. bara att det varit extremt långsamt.. typ varannan dag har det blivit pyttesvagare.
  • Blirdetsåblirdet

    Jag hade supersvårt att hitta ÄL denna månad. Kroppen beter sig inte alls som före grav, då jag kunde läsa av den hur lätt som helst. Men jag chansar på att ÄL skedde någon gång under helgen. Igår fick jag dock ett hugg i magen som följdes av en konstig yrsel. Kan ju såklart vara vad som helst, men en del i mig hoppas lite att det var ett litet ägg som fäste och att jag räknade lite fel på när ÄL skedde, så att det var tidigare. Mår precis som vanligt idag. Planen är att testa påskveckan (om jag inte fått mens innan det), för då är jag hemma med sonen och mannen är på jobbet. Vill så gärna överraska honom! :D Men det är så himla långt kvar!!! Kan inte tiden bara gå lite snabbare? ;)

  • Minmakaron
    Blirdetsåblirdet skrev 2019-04-04 08:54:33 följande:

    Jag hade supersvårt att hitta ÄL denna månad. Kroppen beter sig inte alls som före grav, då jag kunde läsa av den hur lätt som helst. Men jag chansar på att ÄL skedde någon gång under helgen. Igår fick jag dock ett hugg i magen som följdes av en konstig yrsel. Kan ju såklart vara vad som helst, men en del i mig hoppas lite att det var ett litet ägg som fäste och att jag räknade lite fel på när ÄL skedde, så att det var tidigare. Mår precis som vanligt idag. Planen är att testa påskveckan (om jag inte fått mens innan det), för då är jag hemma med sonen och mannen är på jobbet. Vill så gärna överraska honom! :D Men det är så himla långt kvar!!! Kan inte tiden bara gå lite snabbare? ;)


    Ska bli spännande att följa! Hoppas att det var ägget som fäste. :)
  • Linneaalice14

    Jag e nog dumi huvudet, hjälp mig nu. 
    Känner av molande mensvärk lite lätt bara inte alls mycket. Fick mens 8 mars första dagen, höll i sig till den 13mars. 
    Och jag började testa med ägglossningstester 27/3. Alltså 8dagar sedan, 

    Jag o gubben sexade då förra söndagen, tisdagen onsdagen torsdagen, O nu i måndags. 
    Gjorde ett test ägglossning igår kväll och precis här nu för en stund sen, Alltså vilket av alla är positiva? 

    HJÄLP.... 


    dessa tagna precis nu. 4/4-19 kl 10:40


    Nicole
  • Minmakaron

    BIM -3 här nu och inget spännande i sikte. Inga klassiska PMS-tendenser heller, men för min del sker inte det förrän dagen innan och samma dag som mens kommer och då med ett riktigt illa humör. Det gör att jag inte kan tyda signaler att mens är på ingång förrän lördag om allt är som vanligt. Får hållas till tåls tills dess. För jag vet inte om jag har lust att testa tidigt igen, få negativt och sätta igång förklaringsmodeller och alternativa möjligheter till att jag bara är sen.

    Kom och tänka på i mars för ett år sen när jag blev gravid men fick missfall. Första försöket, och jag trodde aldrig det skulle gå vägen, så mycket hade jag förstått att det är svårare när man är över 35 (36 år då), så jag hade släppt det helt och trodde mensen bara var sen och kroppen spelade mig ett spratt. Testade på BIM +5 till slut och fick ett starkt plus. Inte ens några känningar eller aningar om att det kunde vara en graviditet förutom det att mensen uteblev. (En orsak kan ju förvisso vara att jag inte var 100% uppmärksam på min kropps signaler och googlat alla tecken innan till skillnad från nu).

    Nu slutade det i missfall som sagt, drygt tre veckor senare, men ändå. Kanske ger det lite hopp för mig och någon annan som inte känner så mycket i kroppen. :)

  • Tessi1
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 10:54:25 följande:

    Jag e nog dumi huvudet, hjälp mig nu. 

    Känner av molande mensvärk lite lätt bara inte alls mycket. Fick mens 8 mars första dagen, höll i sig till den 13mars. 

    Och jag började testa med ägglossningstester 27/3. Alltså 8dagar sedan, 

    Jag o gubben sexade då förra söndagen, tisdagen onsdagen torsdagen, O nu i måndags. 

    Gjorde ett test ägglossning igår kväll och precis här nu för en stund sen, Alltså vilket av alla är positiva? 

    HJÄLP.... 

    dessa tagna precis nu. 4/4-19 kl 10:40


    Är det graviditstest?? Ja iså fall positivt? Jag ser bara en bild också :(
  • Emmissss
    Ellie08 skrev 2019-04-03 20:45:07 följande:

    Tack tjejer för alla gratulationer! Jag kunde ju inte riktigt tro det igår så jag testade på min allra sista babyplan sticka som jag hade i huset och det var även positivt där så jag vågar faktiskt tro på det här! :)

    Jag vet att symptom och liknande var ngt som jag ville veta om andra innan de plussade så det jag kan säga om mina symptom är följande. Exakt samma pms symptom som innan mens, värk i rygg och mage, illamående och kände mig varm om kvällarna, trötthet och humörsvängningar. Enda saken som var annorlunda denna gång var att illamåendet höll sig i flera dagar och att jag hade väldigt konstiga drömmar flera nätter i sträck, jag är en sån som inte har drömmar annars eller minns iaf inte drömmarna!

    Kram på er!


    Hej vännen! Hur mår du nu? :)

    Jag är på bim -6 idag och känner ingenting.. tror inte det tagit sig denna månad heller :(
Svar på tråden BIM April