• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 18:57:25 följande:

    det är väl ändå positiva? Så om jag o gubben sexade i måndags, samt ikväll imorgon o lördag, så borde de väl kanske vara prickat eller?

    eller e jag dum som inte kan avläsa ett ägglossningstest?


    Jag tycker att dina tidigare inte ser riktigt positiva ut men dessa ser verkligen positiva ut tycker jag. Jag tror ni prickat den, sen är det ju bara att hoppas på att kroppen släpper ett ägg men det får man ju bara vänta och se , om det blir nåt :D när har du bim?
  • Linneaalice14
    Tjoppa12 skrev 2019-04-04 19:23:49 följande:
    Jag tycker att dina tidigare inte ser riktigt positiva ut men dessa ser verkligen positiva ut tycker jag. Jag tror ni prickat den, sen är det ju bara att hoppas på att kroppen släpper ett ägg men det får man ju bara vänta och se , om det blir nåt :D när har du bim?
    Det 
    r detta egentligen som e så kontsigt, jag skall ha mens 7-10 april:/ fick min mens 8 mars, men hjälp av piller som skulle sätta igång mens då efter 5 dagar med avlsutaf kur o de gjorde kroppen, o då sa gyn läkaren till mig att börja testa med ägglossningstester 14-16 dagar efter 8 mars, o de har jag ju gjort nu, 
    O dem som jag tagit runt 18-22 mars va jätte svaga, o sen gjorde jag ganska intensiva tester förra veckan då, O så nu idag känner jag molande mensvärk, o dessa e ju starkare än dem från förra veckan eller? Hehe. Jag tänker att jag o gubben får göra de ikväll imorgon o lördag i såfall. Ja jag hoppas kroppen e med mig. Hade du tolkat detta idag som positiva?
    Nicole
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 19:29:19 följande:

    Det 

    r detta egentligen som e så kontsigt, jag skall ha mens 7-10 april:/ fick min mens 8 mars, men hjälp av piller som skulle sätta igång mens då efter 5 dagar med avlsutaf kur o de gjorde kroppen, o då sa gyn läkaren till mig att börja testa med ägglossningstester 14-16 dagar efter 8 mars, o de har jag ju gjort nu, 

    O dem som jag tagit runt 18-22 mars va jätte svaga, o sen gjorde jag ganska intensiva tester förra veckan då, O så nu idag känner jag molande mensvärk, o dessa e ju starkare än dem från förra veckan eller? Hehe. Jag tänker att jag o gubben får göra de ikväll imorgon o lördag i såfall. Ja jag hoppas kroppen e med mig. Hade du tolkat detta idag som positiva?


    Ahh, jag förstår ..ibland blir man ju inte klok på kroppen och dess konster... men där går jag bet, har ingen erfarenhet av liknande. Jag tyckte dessa såg starkare ut, och positiva. De idag alltså.
  • Tjoppa12
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 19:29:19 följande:

    Det 

    r detta egentligen som e så kontsigt, jag skall ha mens 7-10 april:/ fick min mens 8 mars, men hjälp av piller som skulle sätta igång mens då efter 5 dagar med avlsutaf kur o de gjorde kroppen, o då sa gyn läkaren till mig att börja testa med ägglossningstester 14-16 dagar efter 8 mars, o de har jag ju gjort nu, 

    O dem som jag tagit runt 18-22 mars va jätte svaga, o sen gjorde jag ganska intensiva tester förra veckan då, O så nu idag känner jag molande mensvärk, o dessa e ju starkare än dem från förra veckan eller? Hehe. Jag tänker att jag o gubben får göra de ikväll imorgon o lördag i såfall. Ja jag hoppas kroppen e med mig. Hade du tolkat detta idag som positiva?


    Eller ja asså...enligt mig så kan inte ett äl-test bli mer positivt än de från idag !
  • Youwontremember

    Vilka börjar närma sig Bim? Själv har jag Bim på tisdag och det börjar kännas jobbigt. För någon dag sedan hade jag en stark känsla av att det hade tagit sig, inga direkta fysiska symptom mer än att jag växlar väldigt mycket mellan att känna mig frusen och jättevarm, speciellt på nätterna och att jag är tröttare än vanligt men nu känns det istället som jag kommer få mens även denna månad..femte försöket med andra barnet... ni andra som snart har BIM, känner ni av några känningar eller symptom?ä

  • Tessi1
    Youwontremember skrev 2019-04-04 19:48:50 följande:

    Vilka börjar närma sig Bim? Själv har jag Bim på tisdag och det börjar kännas jobbigt. För någon dag sedan hade jag en stark känsla av att det hade tagit sig, inga direkta fysiska symptom mer än att jag växlar väldigt mycket mellan att känna mig frusen och jättevarm, speciellt på nätterna och att jag är tröttare än vanligt men nu känns det istället som jag kommer få mens även denna månad..femte försöket med andra barnet... ni andra som snart har BIM, känner ni av några känningar eller symptom?ä


    Jag har bim nästa lördag och jag känner ingenting. Kände mig väldigt bubblig i magen och täppt innan men det kan va vad som helst :( får hoppas det kommer några symptom snart eller ja ett plus. 8 försöket med första barnet..
  • Anonym (.)
    Linneaalice14 skrev 2019-04-04 19:29:19 följande:

    Det 

    r detta egentligen som e så kontsigt, jag skall ha mens 7-10 april:/ fick min mens 8 mars, men hjälp av piller som skulle sätta igång mens då efter 5 dagar med avlsutaf kur o de gjorde kroppen, o då sa gyn läkaren till mig att börja testa med ägglossningstester 14-16 dagar efter 8 mars, o de har jag ju gjort nu, 

    O dem som jag tagit runt 18-22 mars va jätte svaga, o sen gjorde jag ganska intensiva tester förra veckan då, O så nu idag känner jag molande mensvärk, o dessa e ju starkare än dem från förra veckan eller? Hehe. Jag tänker att jag o gubben får göra de ikväll imorgon o lördag i såfall. Ja jag hoppas kroppen e med mig. Hade du tolkat detta idag som positiva?


    Jag tycker det känns lite skumt att du haft så starka test så många dagar! För mig blir det bara så starkt en dag! Så därför tänker jag att kroppen "misslyckades" första gången med att släppa ägget. Som du säger är det bäst att köra på nu iallafall ;)
  • babytjejen

    Här verkar det som om äl lyser med sin frånvaro denna gången, fick starkare igår men inte nära nog starkt nog o nu svagare igen..så verkar som vi måste vänta en månad till innan vi kan försöka. Har alltid haft en jämn cykel så blir orolig att det är klimakteriet som börjar spöka :(

  • z19
    Lunalove skrev 2019-04-04 08:54:18 följande:

    Jo jag vet, därav det med att "spelar en ett spratt" har 4 kemiska i bagaget men har aldrig gått över tid så att säga. Hade BIM i tisdags el onsdags, beror på vilken app man går uteftee.. tog inget test idag då jag klev upp astidigt för att åka till Amsterdam.

    Tidigare kemiska så har jag fått svagt och att det inte stigit det minsta utan det gått neråt sen, men denna gång har det stigit.. bara att det varit extremt långsamt.. typ varannan dag har det blivit pyttesvagare.


    Då förstår jag. Skulle nog ta det som positivt isåfall..

    Du får fortsätta testa när du har möjlighet. Hcg nivåerna kan ju va olika av många olika orsaker... hoppas det går bra för dig :)
  • Ellie08
    Emmissss skrev 2019-04-04 13:08:23 följande:

    Hej vännen! Hur mår du nu? :)

    Jag är på bim -6 idag och känner ingenting.. tror inte det tagit sig denna månad heller :(


    Hej darling! Jag känner inte av så mkt värk längre men illamåendet och tröttheten är kvar! Det hela känns rkt konstigt och overkligt! Jag har fått tid hos BM här i Malmö efter påsk så vi får se då! Jag vet ju att jag skulle fått mens nu lör/sön/mån så jag är fortfarande ganska nervös och orolig med tanke på att jag plussa tidigt. Jag tror att jag kommer ta ngn till test efter helgen bara för att lugna min nerver hehe.

    BIM-6? Ge inte upp! Du såg vad som hände med mig, minus på BIM-6, BIM-5 och sen plus på BIM-4. Jag håller tummarna för dig <3
Svar på tråden BIM April