• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Lovalia

    Jag hakar på här, vi jobbar på vårt första barn och jag har BIM 23/4. Hade ägglossning igår och hoppas innerligt på ett plus denna månad! Detta är vårt 5:e försök efter att vi fått börja försöka efter en MOLA graviditet som togs bort 20 mars 2018 och efter det hade vi graviditetsförbud tom 7 december. Så nu är våra förhoppningar att först få ett plus, sedan att det inte är en till MOLA som vi kommer få reda på i v.7 av graviditet på VUL och sen såklart att resten av graviditeten går bra och vi får ett friskt barn! 

    Ska bli kul att följa er andra! :)

  • Nicciz
    Lovalia skrev 2019-04-10 21:33:08 följande:

    Jag hakar på här, vi jobbar på vårt första barn och jag har BIM 23/4. Hade ägglossning igår och hoppas innerligt på ett plus denna månad! Detta är vårt 5:e försök efter att vi fått börja försöka efter en MOLA graviditet som togs bort 20 mars 2018 och efter det hade vi graviditetsförbud tom 7 december. Så nu är våra förhoppningar att först få ett plus, sedan att det inte är en till MOLA som vi kommer få reda på i v.7 av graviditet på VUL och sen såklart att resten av graviditeten går bra och vi får ett friskt barn! 

    Ska bli kul att följa er andra! :)


    Håller tummarna för er! En fråga, vad är MOLA? Kanske en dum fråga
  • Anonym (Siggen)

    BIM - lista: 

    1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli  

    3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove 

    4/4 Skrollan94  

    5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan 

    6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08  

    7/4 Minmakaron, Zyprexa  

    8/4 Evi82, Ok1020, Rollan92 

    9/4 z19, youwontremember, Pumpan90  

    10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91, annaboo, Anonym (Vill ha barn) 

    11/4 Tessi1, babycakes79 

    12/4 juni2017

    13/4 Mela88, Tirin  

    14/4 Joni, llindizz, Gävlebo, Tjoppa12, Anonym (anonym 2) 

    15/4 Enmsik, CH90 

    17/4 Trettiotvå, mangon  

    19/4 Anonym (Planerar) 

    20/4 EliMil, Anonym (Mamma till två)

    21/4 Jenso19

    22/4 Leosmamma88, fannylinnea  

    23/4 Sirest01, Lovalia

    24/4 Nicciz , Mammamiao, Pusstuss, happycookie

    27/4 Dimman 

    30/4 anonym (Sara11), Janniiique , Kakan32

    Pluslista: 

    26/3 Seseli -6 

    27/3 lonelygirl92 bim-5 

    2/4 tovikan bim-3 

    2/4 Ellie08 -4 

    5/4 Minmakaron -2,  

    5/4 z19 -4 

    5/4 tesselessan

    10/4 LBP91

  • Lovalia
    Nicciz skrev 2019-04-11 00:15:49 följande:

    Håller tummarna för er! En fråga, vad är MOLA? Kanske en dum fråga


    Absolut ingen dum fråga! Det kan hända alla men det händer 1 på 1000 graviditeter så det är knappt någon som vet va det innebär. Men det är att mitt ägg släppte in två spermier, därav är genetiken dubbelt av min sambo vilket gör att celldelningen går bananas och istället för en bebis bildas det en tumör som i värsta fall kan vara elakartad cancer. Detta i mitt fall upptäcktes på kub ultraljud i v.13, då jag fick skrapas direkt efter att den upptäcktes, följa upp med blodprov i nio månader och röntga lungor för att vara säker att de inte spridit sig. Om du vill veta mer så googla, finns komplett mola (utan foster) och partiell mola (med foster men som aldrig kan överleva) jag hade en komplett. Det finns en större risk för mig att få det igen men den är ändå låg de ligger på 1-2% om jag skulle få det engång till så ligger jag på 10-15% och om man får det en tredje gång rekommenderar de inte att man blir gravid själv. Men alla har en risk att få de men det ligger på 0,1%.

    Så därav kommer jag gå på tidiga ultraljud i alla mina förhoppningsvis framtida graviditeter i v.7 för då kan de se om det finns en mola eller inte och ett hjärtslag på bebis! Så jag hopps ni håller tummarna för oss med :)
  • Blirdetsåblirdet
    Minmakaron skrev 2019-04-10 19:28:51 följande:

    Jo, men visst ser det ut som ett streck! Spännande! :)




    Morgonens test. Fortfarande svagt, men är ju lite kvar till BIM, så finns hopp. :)
  • Mammamiao

    Ägglossning den 8/4 förmodligen. Prickat in ägglossningen perfekt. Jag kände stickningar i magen den 9/4 (aldrig känt så innan vid äl) men annars ingenting. Har precis slutat amma min son helt så brösten ömmar riktigt mycket men det kan vara för att jag avslutat amningen. Brukar vanligtvis få riktigt ömma bröstvårtor vid äl och molvärk så jag får ta alvedon. Men denna gång inget?

    Kan det vara så att det blir mildare om man blir gravid?

    Med min son (första barnet) tänkte jag inte alls på om jag skulle bli gravid eller inte. Tänkte att det skulle ta flera månader så tänkte inte på det. Tänker mer på det denna gången, så första tänkte jag inte alls på symptomen..

  • mangon

    Äl+9 idag.

    Absolut inga känningar eller symptom.

    Känns som jag slutat känt efter efter så många försök.

    Men nu när bim börjar närma sig kommer det där hoppet trots det, någonstanns skriker det i mig att det såklart inte kommer ha tagit sig denna gång heller :( samtidigt blir man så ivrig att komma till dagarna där man kan börja testa.

  • Tessi1
    mangon skrev 2019-04-11 09:28:27 följande:

    Äl+9 idag.

    Absolut inga känningar eller symptom.

    Känns som jag slutat känt efter efter så många försök.

    Men nu när bim börjar närma sig kommer det där hoppet trots det, någonstanns skriker det i mig att det såklart inte kommer ha tagit sig denna gång heller :( samtidigt blir man så ivrig att komma till dagarna där man kan börja testa.


    Exakt samma känner jag.. låt det bli denna gången <3
  • Nicciz
    Lovalia skrev 2019-04-11 08:04:05 följande:

    Absolut ingen dum fråga! Det kan hända alla men det händer 1 på 1000 graviditeter så det är knappt någon som vet va det innebär. Men det är att mitt ägg släppte in två spermier, därav är genetiken dubbelt av min sambo vilket gör att celldelningen går bananas och istället för en bebis bildas det en tumör som i värsta fall kan vara elakartad cancer. Detta i mitt fall upptäcktes på kub ultraljud i v.13, då jag fick skrapas direkt efter att den upptäcktes, följa upp med blodprov i nio månader och röntga lungor för att vara säker att de inte spridit sig. Om du vill veta mer så googla, finns komplett mola (utan foster) och partiell mola (med foster men som aldrig kan överleva) jag hade en komplett. Det finns en större risk för mig att få det igen men den är ändå låg de ligger på 1-2% om jag skulle få det engång till så ligger jag på 10-15% och om man får det en tredje gång rekommenderar de inte att man blir gravid själv. Men alla har en risk att få de men det ligger på 0,1%.

    Så därav kommer jag gå på tidiga ultraljud i alla mina förhoppningsvis framtida graviditeter i v.7 för då kan de se om det finns en mola eller inte och ett hjärtslag på bebis! Så jag hopps ni håller tummarna för oss med :)


    Tack för att du tog dig tid att förklara men också att berätta. Det måste ha varit en jobbig tid för er! All styrka till er! Efter att vi fick avbryta vår graviditet pga missbildning så har jag verkligen förstått hur jobbigt många har det. Det är ingen enkel uppgift att bli gravid, många graviditeter leder tyvärr till sorg. Håller tummarna för att alla i forumet slipper uppleva detta såklart. Kram
Svar på tråden BIM April