• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Tessi1

    Här är livet skit. Vaknar upp med världens mensvärk :( och jag som hade tänkt att testa mig idag.. ja det är ju ingen idé direkt... faaaan :/ det känns extra tungt nu att det inte blir någon 2019 bebis för min del..

  • Enmsik
    Frekvens skrev 2019-04-14 09:09:56 följande:

    Grattis! Jag tog ett likadant igår. Sån lättnad!

    Roligt att vi har så nära BF. Håller tummarna för oss! <3


    Verkligen! Vill berätta för de närmsta så snart som möjligt men skulle ändå vilja vänta tills man vet att det i alla fall sitter rätt. Graviditeten i december så valde vi att inte berätta.. sen fick jag ringa de närmsta och berätta att jag låg inne på kvinnokliniken och skulle operera bort ett utomkveds. Så jäkla tråkig nyhet... nu vill jag gärna ha med dem på resan om det inte går vägen så att de vet. Så dumt egentligen att hålla det för sig själv och må dåligt i ensamhet om något händer. Ska förhoppningsvis på tidigt VUL om ca 1,5 vecka för att se så att det sitter i livmodern. Sen får det gå som det går. Men vore så fantastiskt att få en bebis efter att ha försökt 1,5 år.. :D
  • Frekvens
    Enmsik skrev 2019-04-14 10:06:42 följande:

    Verkligen! Vill berätta för de närmsta så snart som möjligt men skulle ändå vilja vänta tills man vet att det i alla fall sitter rätt. Graviditeten i december så valde vi att inte berätta.. sen fick jag ringa de närmsta och berätta att jag låg inne på kvinnokliniken och skulle operera bort ett utomkveds. Så jäkla tråkig nyhet... nu vill jag gärna ha med dem på resan om det inte går vägen så att de vet. Så dumt egentligen att hålla det för sig själv och må dåligt i ensamhet om något händer. Ska förhoppningsvis på tidigt VUL om ca 1,5 vecka för att se så att det sitter i livmodern. Sen får det gå som det går. Men vore så fantastiskt att få en bebis efter att ha försökt 1,5 år.. :D


    Förstår vad du menar! Mina föräldrar vet men min mans föräldrar hann vi aldrig berätta för då vi fick missfall samma vecka när vi egentligen skulle berätta, två gånger dessutom, galet. Och nu ska vi berätta i påsk så man är ju helt nojig nu..

    Ska bli så skönt att få berätta för dom vad vi gått igenom, sen är det bara att hålla tummarna att det lilla fröet vill stanna kvar där inne den här gången <3
  • Pollyp

    Kunde inte hålla mig från att testa imorse... Har bim den 21/4. Men vad är det här för knepigt streck/skugga tror ni?

  • Enmsik
    Pollyp skrev 2019-04-14 11:54:41 följande:

    Kunde inte hålla mig från att testa imorse... Har bim den 21/4. Men vad är det här för knepigt streck/skugga tror ni?


    Jag har tyvärr haft så när jag inte har varit gravid.. men håll hoppet uppe! Det är fortfarande alldeles för tidigt!! <3
  • Kiwiii

    Grattis alla som har plussat! :)

    Här har mensen inte kommit ännu. Har fått ömma bröst och är på bim +3 så tänkte köpa ett nytt test och prova med morgon urin. :)

  • Josefiiin85
    Pollyp skrev 2019-04-14 11:54:41 följande:

    Kunde inte hålla mig från att testa imorse... Har bim den 21/4. Men vad är det här för knepigt streck/skugga tror ni?


    Hade tyvärr också så men var inte gravid ????????
  • Gävlebo

    Här kommer ett långt inlägg. Behöver skriva av mig lite och hoppas att någon orkar läsa sig igenom allt Skrattande

    BIM idag men ingen mens. Förra månaden var den tvp dagar sen så jag försöker att inte bli för taggad. Tog ett test igår (alltså BIM-1) för jag och sambon skulle på födelsedagsfest där alkohol skulle förekomma. Ville vara "säker" på att jag inte var gravid för att kunna dricka, kände också att jag behöver släppa graviditetstankarna och därmed få bort lite stress. 

    Jag drack en cider och kände mig full. Nu har jag inte druckit på ett tag för att öka chanserna för graviditet men kan inte ha blivit så känslig tänker jag. Efter andra cidern jag tog kändes det som att jag hade festat hårt hela kvällen och var påväg "ner" om ni förstår. Under kvällen började jag känna mig hängigare och hängigare och tillslut kände sambon på pannan och konstaterade att jag höll på att brinna upp. Vid 12 fick han dra med mig hem. Idag har jag legat däckad hela dagen. Sov till 15 och vaknade med ont i leder, feber och sjukt illamående. Febern har lagt sig lite men illamåendet sitter kvar.

    Läste i en gammal tråd här på FL där flera andra känt sig febriga och sjuka under första grav.veckorna. Någon annan som känner igen sig i det? Kan ju inte låta bli att hoppas på att det är en graviditet som ligger bakom. Speciellt nu när febern har lagt sig men illamåendet är kvar...

  • Anonym (Siggen)

    BIM - lista: 

    1/4 lonelygirl92, Nellyros, Seseli 

    3/4 höstmamma, nervösanonym, lunalove 

    4/4 Skrollan94 

    5/4 sommartjejen888, tesselessan, tovikan 

    6/4 Geranium, Evi30, Dalarna1984, Ellie08 

    7/4 Minmakaron, Zyprexa 

    8/4 Evi82, Ok1020, Rollan92 

    9/4 z19, youwontremember

    10/4 Emmissss, Lyra78, Blirdetsåblirdet, LBP91, annaboo, Anonym (Vill ha barn) 

    11/4 Tessi1, babycakes79 

    12/4 juni2017, Kiwiii

    13/4 Mela88, Tirin 

    14/4 Joni, llindizz, Gävlebo, Tjoppa12, Anonym (anonym 2) 

    15/4 Enmsik, CH90 

    16/4 Frekvens 

    17/4 Trettiotvå, mangon 

    19/4 Anonym (Planerar) 

    20/4 EliMil, Anonym (Mamma till två)

    21/4 Jenso19, Micka!, Pollyp, Pennie22

    22/4 Leosmamma88, fannylinnea 

    23/4 Sirest01, Lovalia 

    24/4 Nicciz , Mammamiao, Pusstuss, happycookie

    26/4 MamaTok

    27/4 Dimman 

    30/4 anonym (Sara11), Janniiique , Kakan32

    Pluslista: 

    26/3 Seseli -6 

    27/3 lonelygirl92 bim-5 

    2/4 tovikan bim-3 

    2/4 Ellie08 -4 

    5/4 Minmakaron -2, 

    5/4 z19 -4 

    5/4 tesselessan

    10/4 LBP91

    12/4 Frekvens -4

    12/4 Enmsik -3

    12/4 Blirdetsåblirdet

    14/4 Pumpan90

Svar på tråden BIM April