• Emmissss

    BIM April

    Startar tråden för oss som har BIM April, många kanske hoppar över denna månad, men just nu känns det som när bebis kommer spelar mindre roll och att planera är lättare sagt än gjort :)

    Blir vårt 7e försök.

    BIM

    10/4 Emmissss

  • Svar på tråden BIM April
  • Leos Mamma 88

    Ja, jag kunde inte vänta såklart... nu finns det ingen tvekan längre

  • Micka!
    Kiwiii skrev 2019-04-18 14:02:04 följande:

    Fortfarande varken mens eller plus. Förstår verkligen inte vad son händer. Skulle haft min mens den 12/4 och den vill inte dyka upp, tog även test idag på morgonen men inget plus. Finns det någon som har haft liknande? Min mens brukar alltid vara regel unden med +- 1 dag...


    Så där hade jag när jag var skengravid en gång, mensen kom efter typ 1 och en halv vecka. Även lika vid min första graviditet, plussade i v. 6 först. Testade när mensen var sen några dagar som den inte brukar vara. Men var då negativt, så då tänkte jag att mensen bara är sen konstigt nog. Men när den inte kommit på två veckor så testade jag igen, då var det ett starkt plus. Tyvärr slutade graviditeten i missfall i v 20 i ett ma, läkarna trodde jag fått en infektion.
  • Micka!
    happycookie skrev 2019-04-18 12:42:22 följande:

    Testade idag med sånt där testa tidigt-test. Toknegativt. Räknar med mens söndag eller måndag


    Behöver ju inte vara kört än, men förstår hur du känner.

    Ska själv testa imorgon, om inte mensen kommit.

    Har bim 21, men mensen har varit lite konstig. Har fortfarande ömma bröst vårtor som jag inte brukar ha, har dock fått bruna spottings.... Så är inte jättehoppfull... Men vill veta!!!
  • Micka!
    Ev95 skrev 2019-04-18 12:56:55 följande:

    Samma här! Har beräknad mens på söndag.. Har du några symptom?


    Har du några symptom?
  • Kiwiii
    Micka! skrev 2019-04-18 15:28:28 följande:

    Så där hade jag när jag var skengravid en gång, mensen kom efter typ 1 och en halv vecka. Även lika vid min första graviditet, plussade i v. 6 först. Testade när mensen var sen några dagar som den inte brukar vara. Men var då negativt, så då tänkte jag att mensen bara är sen konstigt nog. Men när den inte kommit på två veckor så testade jag igen, då var det ett starkt plus. Tyvärr slutade graviditeten i missfall i v 20 i ett ma, läkarna trodde jag fått en infektion.


    Tack för ditt svar! Beklagar missfallet, så tråkigt. Ja, vi har inte riktigt börjat på allvar med att försöka skaffa barn på "riktigt" utan mer händer det så händer det. Hur vet man om man är skengravid? Eller man bara väntat ut det?
  • Ev95
    Micka! skrev 2019-04-18 15:42:58 följande:

    Har du några symptom?


    Ja jag har haft molande värk sedan ÄL+6 och på ÄL+7 fick jag en blodblandad flytning, den molande värken känns mer o mer för varje dag, och har idag kräkts 2 gånger, har även känt stickande känsla till o från runt livmodern, yrsel och förvirring, så sugen på att ta ett nytt test imorgon!
  • Mammamiao

    Du har rätt... känns bara som att man borde få positivt om man är gravid med dagens test... men kanske inte är så... tack <3


    Frekvens skrev 2019-04-18 13:32:06 följande:

    Förstår inte varför ni säger att hoppet är ute när er mens ska infinna sig om 3-4 dagar? Det är många som inte får resultat på tidiga test. Min förra graviditet tog det nästan en vecka efter mens innan jag såg ett tydligt streck.

    Kämpa på och håll hoppet uppe!


  • Micka!
    Ev95 skrev 2019-04-18 16:59:09 följande:

    Ja jag har haft molande värk sedan ÄL+6 och på ÄL+7 fick jag en blodblandad flytning, den molande värken känns mer o mer för varje dag, och har idag kräkts 2 gånger, har även känt stickande känsla till o från runt livmodern, yrsel och förvirring, så sugen på att ta ett nytt test imorgon!


    Det låter ju lovande ska också testa imorgon, mina spottings har försvunnit...... Vill ju helst veta nuuu på en gång, vad man ska ställa in sig på!
  • Frekvens
    Mammamiao skrev 2019-04-18 17:01:35 följande:

    Du har rätt... känns bara som att man borde få positivt om man är gravid med dagens test... men kanske inte är så... tack <3


    Håller alla tummar för dig! <3
Svar på tråden BIM April