• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Hallonpaj
    osofin skrev 2019-03-27 09:13:57 följande:
    Hej. Jag kollade in här eftersom jag är beräknad till 2/12. Jag får dock igångsättning v 38+0 varför jag gick med i novembertråden. Men så såg jag dig här och att du väntar ditt fjärde barn. Vad kul! Grattis!! Jag väntar mitt femte och tycker det skulle va kul att följa nån som också har ?många? barn :)

     


    Välkommen och grattis {#emotions_dlg.flower}


    Jag kommer troligtvis också föda i november, då dem säkerligen kommer föreslå planerat snitt denna gång. 

  • Hallonpaj

    Tänkte det kunde vara kul med lite symptomsnack Glad Vilka symptom känner ni av? (om ni känner av något)


    Jag gick in i vecka 5 idag och mår väldigt bra Solig
    De symptom jag känner av är ökad trötthet och hunger. Kan inte längre vara uppe längre än kl. 22 och magen kurrar konstant trots att jag precis ätit. Utöver det har jag växtvärk (dov molvärk) som kommer och går under dagen, men allra mest på kvällarna - då är den mer konstant.


    (Passar på att njuta av att må såhär bra... har de tidigare gångerna börjat må illa och kräkas dagligen från v7-15)

  • Anonym (hemlisen)
    Hallonpaj skrev 2019-03-27 19:16:59 följande:

    Tänkte det kunde vara kul med lite symptomsnack Glad Vilka symptom känner ni av? (om ni känner av något)


    Jag gick in i vecka 5 idag och mår väldigt bra Solig
    De symptom jag känner av är ökad trötthet och hunger. Kan inte längre vara uppe längre än kl. 22 och magen kurrar konstant trots att jag precis ätit. Utöver det har jag växtvärk (dov molvärk) som kommer och går under dagen, men allra mest på kvällarna - då är den mer konstant.


    (Passar på att njuta av att må såhär bra... har de tidigare gångerna börjat må illa och kräkas dagligen från v7-15)


    Har också hunger! På mornarna dricker jag vanligtvis kaffe och äter frukost minst 30 min efter. Nu vaknar jag på morgonen och är hungrig direkt. Blir också mer hungrig inför tex middagen. Sen kan jag också äta massor. Vill tex äta mellis varje dag nu. Osv.

    Har ofta en dov molvärk jag med, både i nedre delen av magen och i ländryggen. Samt spända bröst som ömmar lite (men inte jättemkt). Typ som en konstant pms i brösten. 



    Känns hisnande detta. Det är min första graviditet. Hoppas jag slipper komplikationer!
  • PuffZin
    Hallonpaj skrev 2019-03-27 19:16:59 följande:

    Tänkte det kunde vara kul med lite symptomsnack  Vilka symptom känner ni av? (om ni känner av något)

    Jag gick in i vecka 5 idag och mår väldigt bra

    De symptom jag känner av är ökad trötthet och hunger. Kan inte längre vara uppe längre än kl. 22 och magen kurrar konstant trots att jag precis ätit. Utöver det har jag växtvärk (dov molvärk) som kommer och går under dagen, men allra mest på kvällarna - då är den mer konstant.

    (Passar på att njuta av att må såhär bra... har de tidigare gångerna börjat må illa och kräkas dagligen från v7-15)


    Jag är lite tröttare än vanligt, och har haft ordentlig molvärk några dagar nu. Samt att jag redan börjat känna av halsbränna, är hungrigare än vanligt och har fått större bröst. Näsan är lite täppt också.
  • PuffZin
    lonelygirl92 skrev 2019-03-28 08:00:35 följande:

    Nu har jag plussat både igår och idag :D enligt olika uträknade borde BF bli 8/12! <3


    Grattis! :)
  • Värphönan

    Så kul att äntligen få gå med i en bfgrupp!

    Började känna mensvärk på äl+4 och tyckte det va tidigt så jag gissade att mensen skulle bli tidig (har 25-28 dagarscykel). Sen kom aldrig mensen. Testade negativt på äl+9 tänkte inte så myvket mer på det. Tog någr Ipren mot värken och på äl+10 fick jag ett svagt men tydligt streck :)

    Är bara på på äl+12 nu. Fick beräknad bf den 5:e december enligt nån uträkning jag hittade på nätet.

    Fortfarande mensvärk eller ja växtvärk och flytningar, jag brukar aaaaldrig ha det annars. I övrigt känner jag inget.

  • Värphönan

    Hur tänker ni i avslöjandet för chef och kollegor? Jag ska på konferens med jobbet om 1,5 vecka. Vet inte hur jag ska göra med maten. Ta det som serveras och hoppas att det är nått som är ok att äta? Tillfälligt bli vegan eller säga som det är?

  • Amec97

    Plussade i måndags 3 test med första barnet. Super lyckliga här och förväntansfulla!!

  • Anonym (Go)

    Jag har lite gravsymptom. Ömmande och ?fylligare? bröst, molande värk i magen, såååå trött! Hade gärna sovit middag varke dag efter lunch för att orka..

    Men jag tycker det är härligt att känna symptomen såhär i början när man är så tidig i graviditeten, så man vet att något händer i kroppen????

Svar på tråden BF december 2019