• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Stellan11

    Gud vilken ångest jag har nu... nu har de blivit så illa med kräkningarna så ALLT måste planeras igen, måste kolla vart de finns en toa så fort jag ska någon stans, måste ha en påse berädd om ingen toa finns och någon fin förklaring också. Om två veckor åker vi till Turkiet hela familjen, min mamma o pappa, min brorsa o min mormor o jag vet inte hur detta ska undgå dom :( hade hoppats att de skulle bli lite bättre denna gång, men icke :( får hoppas att de iaf inte håller i sig i 9mån som sist!!

  • Anonym (Em)
    Ellie08 skrev 2019-04-24 21:40:24 följande:

    Jag är riktigt orolig tjejer. Jag har under påsken varit så förkyld och hostat och känt mig febrig. Jag har dock endast tagit receptfria läkemedel som jag har kollat med farmaceut att man får ta som gravid. Jag är i vecka 7 nu (6+2). MEN jag har de senaste två dagarna haft bruna flytningar när jag har torkat mig - knappt något på trosskydd. Jag är så jäkla orolig - har utöver det även kommit in i illamående deluxe, lite molvärk och ryggvärk men inget som har varit konstigt förutom just flytningarna. Jag fick det tidigare ungefär då jag skulle haft mens men det varade bara en förmiddag sen var det över. Detta har pågått nu i två dagar och hittills inget rött. Jag ringde min BM som har haft så fucked up bemötande mot mig så jag skällde ut henne för den attityden som hon har haft och hur hon har i princip skrattat bort ens oro. Jag har bytt BM och mottagning och ska på hälsosamtal nästa vecka. Usch är så orolig att den här förkylningen och hostan har varit för mycket för bebis :(.


    Mitt missfall startade sådär som du beskriver. Jag hoppas det går bättre för dig
  • Anonym (Lollo)

    Hej och grattis till alla som har plussat! Jag är i v 6 och har bf 25/12. När jag läser här på fl så verkar många ha de vanliga symtomen som kommer efter elr runt bim. Jag blir jätteorolig över att jag inte alls har några av de symtomen (trötthet, illamående, yrsel, hunger osv)??? Det jag har känt är lite lätt/medel molvärk dom kommer och går, ibland ilar elr sticker det till i livmodern/ligamenten. Har fått minskad hunger och sötsuget bara försvann (???) samt är morgonpigg som tusan. Inget illamående eller trötthet alls.Nada. Kan symtomen komma senare elr är detta illavarslande tecken??? Har fått vul om ca 10 dgr men det är ju en hel evighet tills dess! Är det någon här dom har samma (elr snarare frånvaro av) symtom som jag?

  • Ingentingviktigt
    Anonym (Lollo) skrev 2019-04-26 09:31:12 följande:

    Hej och grattis till alla som har plussat! Jag är i v 6 och har bf 25/12. När jag läser här på fl så verkar många ha de vanliga symtomen som kommer efter elr runt bim. Jag blir jätteorolig över att jag inte alls har några av de symtomen (trötthet, illamående, yrsel, hunger osv)??? Det jag har känt är lite lätt/medel molvärk dom kommer och går, ibland ilar elr sticker det till i livmodern/ligamenten. Har fått minskad hunger och sötsuget bara försvann (???) samt är morgonpigg som tusan. Inget illamående eller trötthet alls.Nada. Kan symtomen komma senare elr är detta illavarslande tecken??? Har fått vul om ca 10 dgr men det är ju en hel evighet tills dess! Är det någon här dom har samma (elr snarare frånvaro av) symtom som jag?


    Jag var orolig för att jag knappt hade några symtom i början. Hade mest skarpt luktsinne och kände mig kanske lite tröttare. Sen kom illamående litet svagt i vecka 7, vecka 8 blev det ännu värre och i tisdags när jag gick in i vecka 9 blev det jättestarkt. Från början hjälpte det att äta, nu kräks jag ändå på morgonen och kämpar resten av dagen för att inte kräkas (har diabetes, så kan bli rätt farligt om jag kräks för mycket).

    Jag har nu förstått det som att man ska vara uppmärksam på om symtomen plötsligt försvinner, men att många har inga symtom alls och det går ändå bra. Antingen kanske du råkat ut för samma som mig, eller så har du tur och slipper illamåendet. Jag önskade illamående i början för att jag ville känna graviditeten ordentligt, men nu har jag fått sjukskriva mig från jobbet och orkar inte med någonting, förutom stt ligga i sängen i sovrummet som är förskonat från starka dofter.
  • Ingentingviktigt
    Stellan11 skrev 2019-04-26 08:06:58 följande:

    Gud vilken ångest jag har nu... nu har de blivit så illa med kräkningarna så ALLT måste planeras igen, måste kolla vart de finns en toa så fort jag ska någon stans, måste ha en påse berädd om ingen toa finns och någon fin förklaring också. Om två veckor åker vi till Turkiet hela familjen, min mamma o pappa, min brorsa o min mormor o jag vet inte hur detta ska undgå dom :( hade hoppats att de skulle bli lite bättre denna gång, men icke :( får hoppas att de iaf inte håller i sig i 9mån som sist!!


    Jag lider med dig. Jag ska också resa bort nästa vecka med sambon, min lillebror och mamma. Min lillebror vet, men inte min mamma. Så planen är att vi ska äta middag det första vi gör, alla kommer beställa alkohol utom jag då såklart som kommer beställa typ läsk eller vatten, så ska jag se om hon blir fundersam, och sen ska jag berätta det. Men nu har jag börjat oroa mig för att jag inte ska hinna det och istället avslöja det hela genom att kräkas.

    Men du ska inte berätta på resan?
  • Honsomlängtar

    Tänkte hoppa in här lite. Är i vecka 8 (7+4) bf 9 dec.

    Va gravid i november som tyvärr slutade i ma.

    Då kände jag med magkänslan att nått va fel.

    Denna gång har jag kunnat slappna av lite då jag ändå har lite symtomer men inte alla. Dom byter av varann lite veckovis.

    Till alla här som e oroliga att ni ej har symtomer. Min kusin hade inga symtomer alls fram till vecka 12 och hon har en underbar dotter nu.

    Dock känner jag fortf oro pga mitt ma i november. Så kissar på stickor hela tiden och känner efter. Men har bestämt mig för att vänta till kub denna gång, för vem vet ägglossning kanske va senare och då hade de varit strunt med tidigt ultraljud.

    Lever på kall mat just nu då jag inte klarar av doften av varm mat. Spyr av de haha.

  • Stellan11
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-26 11:50:33 följande:

    Jag lider med dig. Jag ska också resa bort nästa vecka med sambon, min lillebror och mamma. Min lillebror vet, men inte min mamma. Så planen är att vi ska äta middag det första vi gör, alla kommer beställa alkohol utom jag då såklart som kommer beställa typ läsk eller vatten, så ska jag se om hon blir fundersam, och sen ska jag berätta det. Men nu har jag börjat oroa mig för att jag inte ska hinna det och istället avslöja det hela genom att kräkas.

    Men du ska inte berätta på resan?


    Vi berättar nog inte fören efter rul, möjligvist för de närmsta i v15-16. Gjorde lika förra gången då jag tycker de är såå jobbigt efter alla missfall att tala om att det inte gått vägen :(
  • Anonym (Lollo)
    Ingentingviktigt skrev 2019-04-26 11:44:41 följande:

    Jag var orolig för att jag knappt hade några symtom i början. Hade mest skarpt luktsinne och kände mig kanske lite tröttare. Sen kom illamående litet svagt i vecka 7, vecka 8 blev det ännu värre och i tisdags när jag gick in i vecka 9 blev det jättestarkt. Från början hjälpte det att äta, nu kräks jag ändå på morgonen och kämpar resten av dagen för att inte kräkas (har diabetes, så kan bli rätt farligt om jag kräks för mycket).

    Jag har nu förstått det som att man ska vara uppmärksam på om symtomen plötsligt försvinner, men att många har inga symtom alls och det går ändå bra. Antingen kanske du råkat ut för samma som mig, eller så har du tur och slipper illamåendet. Jag önskade illamående i början för att jag ville känna graviditeten ordentligt, men nu har jag fått sjukskriva mig från jobbet och orkar inte med någonting, förutom stt ligga i sängen i sovrummet som är förskonat från starka dofter.


    Tack för svar, det har lugnat mig! Och stackars du, hoppas verkligen att illamåendet försvinner snart! Ja det är som du skriver, jag önskar mig lite illamående just för att känna av att jag faktiskt är gravid. Har genomgått flera ivf försök och är väldigt rädd att inte få behålla denna lilla.. Jag antar att mina symtom (morgonpigg, minskad hunger och avsmak för sötsaker) också är gravidsymtom eftersom det är tvärtemot så som jag brukar känna :) Ska försöka njuta av att inte må illa så länge det håller i sig. Trevlig helg allihopa!
  • Anonym (Jossan)
    Stellan11 skrev 2019-04-26 08:06:58 följande:

    Gud vilken ångest jag har nu... nu har de blivit så illa med kräkningarna så ALLT måste planeras igen, måste kolla vart de finns en toa så fort jag ska någon stans, måste ha en påse berädd om ingen toa finns och någon fin förklaring också. Om två veckor åker vi till Turkiet hela familjen, min mamma o pappa, min brorsa o min mormor o jag vet inte hur detta ska undgå dom :( hade hoppats att de skulle bli lite bättre denna gång, men icke :( får hoppas att de iaf inte håller i sig i 9mån som sist!!


    Fyfasen din stackare, vilken vecka är du i nu? Jag är i v. 6+5 och än är illamåendet hanterbart men pallar inte om det blir värre!!!
  • oshark
    Anonym (Lollo) skrev 2019-04-26 16:00:28 följande:

    Tack för svar, det har lugnat mig! Och stackars du, hoppas verkligen att illamåendet försvinner snart! Ja det är som du skriver, jag önskar mig lite illamående just för att känna av att jag faktiskt är gravid. Har genomgått flera ivf försök och är väldigt rädd att inte få behålla denna lilla.. Jag antar att mina symtom (morgonpigg, minskad hunger och avsmak för sötsaker) också är gravidsymtom eftersom det är tvärtemot så som jag brukar känna :) Ska försöka njuta av att inte må illa så länge det håller i sig. Trevlig helg allihopa!


    Jag har också BF runt jul! 23-25 dec beroende på vilken app man frågar, men hade ÄL 2 april och mensens första dag var 19 mars.

    Jag mådde exakt som du beskriver veckan innan jag plussade, dvs från att ägget fäste till BIM - och som du brukar jag aldrig känna så. Vaknade av mig själv en timme innan klockan ringde hela veckan. Sen kom illamående, ömma och svullna bröst och tröttheten som ett brev på posten tillsammans med plusset. Så jag tror som du säger att det visst är symptom, bara en annan typ av symptom
Svar på tråden BF december 2019