• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Enmsik
    LB2016 skrev 2019-05-15 15:04:50 följande:

    Åh, kan inte riktigt sånt då de räknar med Crl något sånt men veckorna stämde precis som vi trodde. Jag blev gravid med hjälp utav ägglossningsstimulering därav fick vi komma till kliniken och ?bekräfta?. Förstår oron varit orolig sen start, natten innan kunde jag knappt sova pga oron och var så illamående. Nu har det släppt en del sen man fick se hjärtat ticka. Rekommenderar att gå till en privat klinik de har oftast många tider när man själv vill komma in, kostar lika som ett vanligt vc besök. Så värt då oron går bort en del. <3


    Vill bara förtydliga att alla privatkliniker inte kostar samma som ett besök hos landstinget. Många har däremot kopplat med landstinget så då är det ofta samma pris men jag till exempel går privat men den kliniken står helt ensam så vi betalar 900kr per besök, då de inte alls är sammankopplade med landstinget. :)
  • osofin
    Anonym (Em) skrev 2019-05-15 08:51:00 följande:

    Det är nog dina tarmar du känner haha :) fostret är bara 5-6 cm litet ju.


    Ja dom känns dom med bland ;) Men nej. Jah känner bebis. Mitt femte barn så jag är ganska säker :)
  • LB2016
    Enmsik skrev 2019-05-15 16:02:34 följande:

    Vill bara förtydliga att alla privatkliniker inte kostar samma som ett besök hos landstinget. Många har däremot kopplat med landstinget så då är det ofta samma pris men jag till exempel går privat men den kliniken står helt ensam så vi betalar 900kr per besök, då de inte alls är sammankopplade med landstinget. :)


    Jo sant. Man får helt enkelt kolla deras hemsida, priser och recensioner. Tror nog alla kollar det oavsett vad man säger. Jag hade aldrig gått till någon utan att kolla igenom klinikens hemsida och framförallt recensioner. Rätt många privata kliniker är kopplade med landstinget i de flesta större städerna.
  • Enmsik
    LB2016 skrev 2019-05-15 19:37:45 följande:

    Jo sant. Man får helt enkelt kolla deras hemsida, priser och recensioner. Tror nog alla kollar det oavsett vad man säger. Jag hade aldrig gått till någon utan att kolla igenom klinikens hemsida och framförallt recensioner. Rätt många privata kliniker är kopplade med landstinget i de flesta större städerna.


    Ja men absolut! Tänkte bara så inte folk läste det och antar att det är ?billigt? på ALLA privata liksom :D
  • LinneaWookie
    Annanathalia skrev 2019-05-15 15:20:55 följande:

    Hej
    Har läst här ett tag men inte skrivit, är i v.10 (eller var) och gjorde precis en uppföljnings undersökning pga av blödning för två veckor sedan och läkaren hittar inget hjärtslag. Stl på fostret ser bra ut men som sagt inget hjärtslag, någon annan som varit med om detta? Så galet sorgligt, får helt enkelt vänta på blödning som sätter igång.


    Nej fy vad sorgligt Tänker på dig! <3 <3 Jag gick igenom ett MF i november förra året och då hade de inte sett något embryo på första VUL utan bara gulesäcken, ochj jag hade haft mindre blödningar dagen innan och samma dag...Sen kom allt ut ca 4 dagar senare. Det är verkligen oerhört tragiskt och jobbigt, men som tur är kommer det fler chanser, hur hopplöst det än känns efteråt. Det var mitt första IVF-försök som det blev MF av, och nu efter 2 ytterligare försök som inte ens fäste (frysta embryon de gångerna) så är jag gravid igen efter återförande av ett färskt. Det är en jäkla berg- och dalbana detta, men man tar sig igenom det <3 <3 Stora kramar!
  • Enmsik

    Hej på er! Tänkte dela med mig av vad min bm sa igår när jag var på inskrivning. Jag berättade för henne att jag inte var orolig för missfall utan mer MA. Hon sa att MA är mycket vanligare senare i graviditeten (alltså efter vecka 12). Fortfarande inte supervanligt men vanligare. Så innan v. 12 är det vanligaste att man får missfall. Och MA efter v. 12. Som ofta ses på RUL. Det Finns ju såklart undantag och de som får MA innan v. 12 med som följt utvecklingen med ultraljud.

    Innan man hamnade på familjeliv fick man aldrig höra det negativa delarna med att försöka bli gravid eller hur allt går under tiden. Jag har nog bara hört från folk i min omgivning att det gick att bli gravid direkt och att allt gått bra. Sen hamnade man här och man hör de tråkiga delarna och är man här på familjeliv så tycker man att var och varannan får MA.. men det är tydligen inte så vanligt. Och speciellt inte innan v. 12.

    Kämpa på alla fina! Jag går in i v. 10 på måndag och på tisdag ska jag på ett privat ultraljud som jag har bokat för att bara se att allt är bra. I v 7 slog hjärtat i alla fall så jag hoppas att allt ska se bra ut. :)

  • oshark
    Linneaalice14 skrev 2019-05-16 10:54:04 följande:

    Hej på er. Har  nu vart på tidigt Vul. Och är idag i v 9 så är beräknad på julafton, Vilken lycka :) hehe


    Jag med! 24 eller 25 dec. Lite jobbigt men vilken julklapp!
  • Anonym (Em)
    osofin skrev 2019-05-15 16:41:02 följande:

    Ja dom känns dom med bland ;) Men nej. Jah känner bebis. Mitt femte barn så jag är ganska säker :)


    Haha du misstar dig eller så måste du vara längre gången om du känner bebisen röra sig. Hen är som sagt max 6 cm i den veckan :p
  • Anonym (Em)
    Enmsik skrev 2019-05-16 09:36:55 följande:

    Hej på er! Tänkte dela med mig av vad min bm sa igår när jag var på inskrivning. Jag berättade för henne att jag inte var orolig för missfall utan mer MA. Hon sa att MA är mycket vanligare senare i graviditeten (alltså efter vecka 12). Fortfarande inte supervanligt men vanligare. Så innan v. 12 är det vanligaste att man får missfall. Och MA efter v. 12. Som ofta ses på RUL. Det Finns ju såklart undantag och de som får MA innan v. 12 med som följt utvecklingen med ultraljud.

    Innan man hamnade på familjeliv fick man aldrig höra det negativa delarna med att försöka bli gravid eller hur allt går under tiden. Jag har nog bara hört från folk i min omgivning att det gick att bli gravid direkt och att allt gått bra. Sen hamnade man här och man hör de tråkiga delarna och är man här på familjeliv så tycker man att var och varannan får MA.. men det är tydligen inte så vanligt. Och speciellt inte innan v. 12.

    Kämpa på alla fina! Jag går in i v. 10 på måndag och på tisdag ska jag på ett privat ultraljud som jag har bokat för att bara se att allt är bra. I v 7 slog hjärtat i alla fall så jag hoppas att allt ska se bra ut. :)


    Vad konstig sagt av din barnmorska, och felaktigt. Det stämmer inte alls när man kollar statistiken. På RUL är det verkligen en liten procent som har burit ett dött foster så länge, går också att kolla upp statistik på.
Svar på tråden BF december 2019