• Hallonpaj

    BF december 2019

    Stort Grattis till plusset!!

    Här kan vi som har bf i december 2019 följas åt <3

    Välkomna :)

  • Svar på tråden BF december 2019
  • Anonym (Em)
    FruBu skrev 2019-11-05 22:10:06 följande:

    Jag är också sugen på att få igång förlossningen. Inte än men runt vecka 38 får den gärna starta. Jag har kört på hallonbladste tidigare men inte kommit igång tidigare men har haft enkla och snabba förlossningar. Tror det hör ihop :)


    Förlossningsdrinken fick igång min förlossning :)
  • Blirdetsåblirdet
    mandalii skrev 2019-11-04 11:29:22 följande:

    Okej! Men hur tänker ni då framöver med skollov osv? Kommer han att vara på fritids då, eller har ni mycket semester att ta ut?


    Jag jobbar som lärare, så jag är ändå ledig på typ alla lov :)
  • Anonym (Qion)
    FruBu skrev 2019-11-05 22:10:06 följande:

    Jag är också sugen på att få igång förlossningen. Inte än men runt vecka 38 får den gärna starta. Jag har kört på hallonbladste tidigare men inte kommit igång tidigare men har haft enkla och snabba förlossningar. Tror det hör ihop :)


    Jag förstår inte varför så många vill att förlossningen ska starta tidigare än vecka 40? Det sker finjusteringar i hjärnan så länge barnet är kvar i magen och forskning visar på att tidigt födda löper större risk att få adhd. I usa räknas barn som för tidigt födda före vecka 39+0. Einstein sägs ha gått över tiden med två veckor så jag tror man bara ska vara glad om ungen vill stanna kvar ett tag till, det visar på att den trivs där inne också :)
  • Linneaalice14
    Emstahsa skrev 2019-11-09 23:09:20 följande:

    7/11 kom mina små guldklimpar 8 veckor för tidigt, den som upptäckte epidural vill jag för evigt tacka!


    Grattis startade det själv?
    Nicole
  • Emstahsa
    Linneaalice14 skrev 2019-11-10 18:48:32 följande:

    Grattis startade det själv?


    Ja, tyvärr startade den :( hade gärna gått lite längre!
  • Värphönan
    Anonym (Em) skrev 2019-11-08 14:43:47 följande:
    Förlossningsdrinken fick igång min förlossning :)
    Något recept på förlossningsdrinkmen? Glad
  • Linneaalice14
    Emstahsa skrev 2019-11-10 21:18:17 följande:

    Ja, tyvärr startade den :( hade gärna gått lite längre!


    Ja det förstår jag, men grattis iaf????
    Nicole
  • Linneaalice14
    Värphönan skrev 2019-11-11 15:10:28 följande:

    Något recept på förlossningsdrinkmen? 


    Går in i vecka 35 imorgon, någon som har lite tips på den där drinken , skall den drickas kall eller varm?
    Nicole
  • jojjea

    Hur tänker ni om influensavaccin? Framförallt ni som är beräknade i början på december. Gravida räknas ju som riskgrupp och rekommenderas att vaccinera sig men vaccinationerna börjar ju först 19 nov så det blir ju inte så långt före bf. Å andra sidan vill man ju inte bli sjuk första tiden med en nyfödd heller.

Svar på tråden BF december 2019