• Anonym (EvaP)

    Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???

    Ställer frågan här för att höra vad ni tycker för jag och min fästman är inte överens.

    Han har två äldre tonårsbarn som bor hos oss varannan vecka plus att vi har ett gemensamt barn i förskoleåldern

    Vi ska gifta oss till sommaren o fick igår reda på att hans barn har bjudit in sin mamma till vårt bröllop. Min blivande man har tydligen okejat det och nu känner jag mig galen av ilska.

    Sen vi träffades så ska visst alla högtider firas ihop med hans föredetta, lyckades tack o lov styra bort julen i samband med att vårt barn kom så nu kör dem varannan. Men annars så ska ALLT tydligen firas ihop, studenten kan jag förstå men är än idag irriterad över att exet bjöds till vår dotters dop utan att jag blev tillfrågad som hon trashade på ett sätt jag inte tänker ta upp här men jag förlät det. Men vårt bröllop?????

    Hans ex är inte heller vidare trevlig utan snackar gärna mkt skit bakom våra ryggar o på sociala medier så det handlar inte om att hon är en fin vän bör tilläggas.

    Så nu behöver jag höra hur ni andra tänker? Vad ska jag göra? Hjälp mig med bra tips!!

  • Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???
  • Anonym (EvaP)
    lunchen skrev 2019-04-03 17:48:38 följande:

    Eller så ska de vuxna lära sig att bete sig som vuxna och inte tjuriga gnälliga barn.

    'TS har ju redan förbjudit barnen att fira jul med sina föräldrar. Barnen har en nära relation till sin mamma, kanske DE vill ha henne där. DE kanske inte gillar TS och tycker det är jobbigt att pappan gifter sig med denna agressiva kvinna.

    TS verkar liksom vilja blunda för att hennes karl haft ett liv innan henne. Nu är det bara hon som existerar, barnen från tidigare förhållande ska hennes karl glömma bort att det finns.


    Nu antar du bara en massa dåliga saker om det där om julen. Barnen själva ville ha varannat år hos pappan och varannat år hos mamma och främst för att hans barn älskar att fira jul hos mina föräldrar för att där får de åka snöskoter och rida. Vissa år har dem velat följt med det år de skulle firat med sin mamma och det är självvalt. Skulle exet följa med upp dit också då menar du?
  • Ess
    Anonym (EvaP) skrev 2019-04-03 15:24:40 följande:
    Fast skulle hon komma så skulle alla undra va fasen jag håller på med. Sen så tror jag inte att man mår bättre av att lägga energi på att ha människor som inte vill en väl omkring sig.
    I så fall så kommer hon oinbjuden, för ni ska ju självklart inte bjuda henne.
    Men när man läser vad du skriver så hade jag inte blivit förvånad om hon kommit ändå.
    Det har hänt en jag känner att hans ex kom in på restaurangen och satte sig bland gästerna. Barnen hade väl berättat vart de skulle fira, och då var hon tvungen att gå dit....

    Ni behöver inte hyra in en väktare som vaktar dörren, men en eller ett par killar som ni känner och som ni inviger i det eventuella problemet som kan uppstå. De sätter ni närmst dörren så de har lite koll på den, och skulle hon komma så kan de bara leda ut henne direkt.
  • Anonym (Ylv)
    Ess skrev 2019-04-03 19:14:38 följande:

    I så fall så kommer hon oinbjuden, för ni ska ju självklart inte bjuda henne.

    Men när man läser vad du skriver så hade jag inte blivit förvånad om hon kommit ändå.

    Det har hänt en jag känner att hans ex kom in på restaurangen och satte sig bland gästerna. Barnen hade väl berättat vart de skulle fira, och då var hon tvungen att gå dit....

    Ni behöver inte hyra in en väktare som vaktar dörren, men en eller ett par killar som ni känner och som ni inviger i det eventuella problemet som kan uppstå. De sätter ni närmst dörren så de har lite koll på den, och skulle hon komma så kan de bara leda ut henne direkt.


    Egentligen räcker det väl med två normalstora kvinnor också, bara man är bestämd. Jag menar, om två personer tar henne i var sin arm och säger att hon inte är välkommen och att där är dörren, var vänlig att gå, vad ska hon göra då liksom? Påstå att hon har rätt att vistas på sitt eget ex bröllop? Börja slåss? Gapa och skrika om sina rättigheter? Borde räcka att påminna om hennes uppträdande vid tidigare tillfälle och att hon inte blivit inbjuden av brudparet.

    Men jag hade inte heller velat ha ett bröllop där man går och väntar på ett uppträde av det slaget. Då mår man ju dåligt vare sig hon kommer eller inte.
  • Anonym (...)

    Men varför blir ni ihop med de här männen som redan misslyckats i en relation? Det är mycket ovanligt att någon bryter upp med barn inblandade utan orsak!

    Skaffa inte barn med dem och gift er för sjutton inte!

    Detsamma gäller självklart omvänd könsfördelning.

  • Ess
    Anonym (Ylv) skrev 2019-04-03 19:50:10 följande:
    Egentligen räcker det väl med två normalstora kvinnor också, bara man är bestämd. Jag menar, om två personer tar henne i var sin arm och säger att hon inte är välkommen och att där är dörren, var vänlig att gå, vad ska hon göra då liksom? Påstå att hon har rätt att vistas på sitt eget ex bröllop? Börja slåss? Gapa och skrika om sina rättigheter? Borde räcka att påminna om hennes uppträdande vid tidigare tillfälle och att hon inte blivit inbjuden av brudparet.

    Men jag hade inte heller velat ha ett bröllop där man går och väntar på ett uppträde av det slaget. Då mår man ju dåligt vare sig hon kommer eller inte.
    Nackdelen med kvinnor är att det blir mer diskussioner, än om man låter en kille sköta det.
    Hade faktiskt inte förvånat mig om hon börjat gapa om sina rättigheter att komma dit eftersom hennes barn är där.
  • Anonym (Ylv)
    Ess skrev 2019-04-03 20:16:00 följande:

    Nackdelen med kvinnor är att det blir mer diskussioner, än om man låter en kille sköta det.

    Hade faktiskt inte förvånat mig om hon börjat gapa om sina rättigheter att komma dit eftersom hennes barn är där.


    Nej, vem vet, det kanske är på den nivån, men då är det ju tydligt för alla att hon inte blivit bjuden i alla fall. Men de flesta normalfuntade personer skulle tycka att det var pinsamt att sätta sig om någon klart och tydligt talar om att du inte var bjuden på den här festen, oavsett kön och storlek på dem som talar om det för dig.
  • Anonym (EvaP)
    lunchen skrev 2019-04-03 16:29:23 följande:

    Du låter så aggro mot henne och vi har bara din sida på berättelsen. Undrar om det inte är dig det är fel på.

    Varför inte bara umgås som den mixfamilj ni nu är. Det är ju uppenbarligen bara du som stör dig. Alla andra verkar trivas med att umgås.


    Min sambo orkar inte heller med henne och han är lagom trött på att hans familj och vänner frågar om vad hon håller på med (hon krigar på sociala medier). Han vill inte säga nåt för han vill inte såra barnen.

    Du resonerar väldigt konstigt tycker jag. Du skulle alltså vilja umgås med folk som baktalar dig offentligt? Eller du kanske tycker att man som mamma får bete sig hur som helst? Hade du umgåtts med din ex man eller fru om denne kallade dig för elaka saker på Facebook och Instagram?
  • Anonym (Hmmm...)

    Ert förhållande lär ju ha pågått ett par år eftersom ni har ett gemensamt förskolebarn.

    Det har varit såhär ända sedan ni träffades ändå blir du förvånad nu?

    Du har valt att fortsätta denna relation och accepterat att hans ex är med på alla firanden.

    Så släpp det och låt henne sitta där med sina ungar så blir det lugn och ro istället för bråk och tjafs.

  • sextiotalist
    Anonym (...) skrev 2019-04-03 20:15:27 följande:

    Men varför blir ni ihop med de här männen som redan misslyckats i en relation? Det är mycket ovanligt att någon bryter upp med barn inblandade utan orsak!

    Skaffa inte barn med dem och gift er för sjutton inte!

    Detsamma gäller självklart omvänd könsfördelning.


    Absolut är det en orsak, en orsak kan vara att två personer inte fungerar tillsammans, en annan orsak kan vara att kärleken tar slut. Så att två bryter upp innebär inte att det är två personer som beter sig illa.

    Däremot så måste jag protestera mot det du skrev, det finns många fungerande nyfamiljer, med gemensamma barn och där en har barn sedan tidigare. Jag är ett exempel (25 år tillsammans och trivs lika bra ihop fortfarande är väl ett kvitto) och jag fler härinne. Brumma t.ex.

    Sedan är jag rätt säker på att alla har misslyckade relationer bakom sig, ibland finns det barn också inblandade. Det är en erfarenhet i livet.
  • Anonym (EvaP)
    Anonym (Hmmm...) skrev 2019-04-04 10:14:55 följande:

    Ert förhållande lär ju ha pågått ett par år eftersom ni har ett gemensamt förskolebarn.

    Det har varit såhär ända sedan ni träffades ändå blir du förvånad nu?

    Du har valt att fortsätta denna relation och accepterat att hans ex är med på alla firanden.

    Så släpp det och låt henne sitta där med sina ungar så blir det lugn och ro istället för bråk och tjafs.


    Det var inte så när vi träffades. Det började spåra ur när jag var höggravid och hennes relation gick i kras.
Svar på tråden Måste hans ex vara med på precis ALLA högtider???