• Knappnaul

    Känner mig lurad av min perfekta dejt.

    Hej, 

    Jag träffade en kille på 32 år för några veckor sedan. Jag är 2 år yngre. Vi hade ovanligt bra samtal i appen vi hittade varandra och jag tänkte att detta verkligen är en kille för mig med liknande intressen och tankar kring livet. 

    Vi sågs på nått glas vin ute och det var supertrevligt och han öppnade upp för att ses och äta middag nästa gång.
    Det går en period med lite sporadisk kontakt, jag filosoferar inte vidare över den lite dåliga kontakten med tanke på att vi är vuxna och livet kommer emellan med jobb och allt vad det är. 

    Han bjuder så småningom till middag hemma hos honom som jag tackar ja till. 
    Väl där har han slagit på stort, det är tända ljus, matlagning på nya nivåer (jag är matkunnig och detta var verkligen något extra) - ja han skämmer bort mig rejält helt enkelt. Det är i mitt tycke en väldigt trevlig kväll. 

    Vi sätter oss i soffan och dricker nån lyxig drink han slängt ihop och det ena leder till det andra. Jag skulle vilja säga att jag aldrig har varit med om någon som varit så generös i sängkammaren. Det var verkligen all fokus på mig från hans sida. Helt otroligt. 

    Under natten myser vi lite, håller om varandra, vi ligger även på morgonen.

    MEN, sen så när jag ska gå på morgonen så blir det otroligt stelt. Och det känns när vi säger hejdå som att krama nån bekant man inte riktigt tycker om... Jag säger vi hörs, han svarar typ *Mmmm* 
    Tänker att även detta inte behöver betyda så mycket, det kan ofta bli stelt dagen efter sådär men efter en sån kväll så borde den KORTA stunden på ca 15 minuter av stelhet inte betyda så mycket. 

    Jag hör av mig tackar för kvällen, han svarar.
    Jag skriver sedan och kommer med förslag på vad han skulle kunna tänka sig att göra på nästa dejt - Det har han inte svarat på. 4 dagar har gått. 

    Jag känner mig lurad! 
    Han hade verkligen inte behövt göra sig sådant besvär om han bara ville dra hem mig, drinkar och bra samtal hade räckt. Nu kändes det som att han la upp för romantik och visade ett genuint intresse för mig. Bjussar på världens middag och en helt otrolig kväll. Sen ska han skita i att svara? Jag kan inte förstå varför man gör så.... 

    Varför tror ni han gör som han gör? 
    - Jag kan väl omöjligt ha haft en så trevlig kväll om han tyckt att jag är värsta stolpskottet?
    - Är detta något han gör med tjejer ofta och satt i system pga inte tid för en normal relation? 
    - Kände han efter att han inte vill träffa mig igen och är för feg för att skriva det? 
    - Varför utger man sig för att vara så romantisk om man är ett jävla svin?
    Jag tycker han kunde sagt innan att han bara ville ha mig för en kväll och skämma bort mig om det nu var syftet, jag hade kunnat acceptera det. Tystnaden är värst. 

    Jag blev typ betuttad i honom och nu sitter jag här och känner mig lurad och rätt tom. Vill inte höra av mig igen pga skäms redan för att jag så självsäkert skrivit om en till dejt utan svar - samtidigt som jag vill ha ett avslut. 

    Ska man höra av sig och säga att man uppskattat ärlighet istället för tystnad? Och att det hade varit bättre att berätta innan att han inte är intresserad av en relation på något vis?

    Många frågor och funderingar.... Behöver lite råd då jag är så himla förvirrad av hela denna situation. 

  • Svar på tråden Känner mig lurad av min perfekta dejt.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Självkritik är svårt) skrev 2019-03-27 20:04:47 följande:
    Precis. Det är tydligen en nyhet för kvinnor vad det krävs av vissa män för att de ska få ligga?
    Det hade nog blivit sex utan trerättersmiddag och tjusiga drinkar. Hade hon tyckt att han var helt ointressant hade det INTE blivit en andra dejt!
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Självkritik är svårt) skrev 2019-03-27 20:13:13 följande:
    Han gjorde vad han bedömde krävdes för att få ligga. 
    Då hade han dålig koll på läget alltså. Om man får en andra dejt ligger man bra till.
  • Anonym (Hedda)
    Knappnaul skrev 2019-03-27 20:15:47 följande:
    Som jag skrivit innan, jag är övertygad om att han kan dra hem tjejer utan problem, han behöver inte utföra såna här föreställningar för att få sig ett skjut. 

    Frågan är ju varför han beter sig som ett stolpskott nu i efterhand och skiter i att svara och varför man överdriver så för ett one night stand.

    Jag har iof fått vettiga svar uppåt i tråden så jag vet inte ens varför jag jiddrar med folk som inte ens kan bemöda sig att komma med relevant input :) 
    Han kanske har kollat för mycket på "How I met your mother" och härmar Barney i den serien.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (eragon) skrev 2019-03-27 20:27:14 följande:
    Precis, för män räcker det med om tjejen frågar om han vill ligga, för män kräver det flera dagars arbete typ.
    Inte sant. Jag har blivit nobbad flera gånger av män jag varit sexuellt intresserad av.

    Visserligen kan många män tänka sig att ha sex med det mesta som har puls. det är väl knappast kvinnors fel att det finns många män med total brist på urskiljning och som nöjer sig med ett hål vilket som helst. Extremt få kvinnor vill ha sex med män som bara ser dem som ett hål f.ö.
  • Anonym (Hedda)
    Havin skrev 2019-03-27 21:05:51 följande:

    Har inte läst allt TS, men fy vilken skitstövel! Jag förstår p r e c i s vad du menar.

    Mitt råd: skriv att han är feg och att du inte vill att han hör av sig igen

    Det ska fan inte normaliseras. Ovissheten är jobbig även om man anar varför han inte säger nåt.


    Precis! Och skriv typ att du fick en skön natt precis som du ville och att det räcker med det men att han är ett fegt kräk som inte kan rakryggat säga att det bara ver en natt som var intressant för honom också.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Självkritik är svårt) skrev 2019-03-27 20:36:04 följande:

    Jämställdhet är bara teori i praktiken gäller:


    män = hårdhandskar


    kvinnor = silkesvantar


    Löjligt! Jag gissar att du är en incel som har noll koll på hur samhället ser ut. Visst. Örjan Ramberg behandlades med hårdhandskar... eh nej just ja...
  • Bjoer
    Anonym (Hedda) skrev 2019-03-27 15:17:10 följande:
    Det är för tusan inte instinkt att inte rakryggat säga att man inte vill ses mer! Det finns ju massor med män som inte beter sig som beskrivs i trådstarten och det finns massor med män som inte har hora-madonna-komplex!
    Fast det var ju inte det jag skrev...
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Självkritik är svårt) skrev 2019-03-27 22:26:45 följande:

    "Det är hans val om han vill gå vidare eller ej."


    Håller med :)


    Visst är det så. Och då svarar man på SMS och skriver typ "Tack för en trevlig kväll, men jag tycker inte att det klickade" eller nåt liknande
  • Anonym (Hedda)
    Godisbuske skrev 2019-03-27 22:30:29 följande:

    Du mötte en kille som visste precis hur han skulle göra, och han har gjort det flera gånger innan. Han har garanterat lyckats flera gånger än han missat. Numbers game. 

    Så vad flickorna måste lära sig. Om ni söker seriöst, så va lite seriösa själva. Håll ihop benen till minst fjärde eller femte dejten, max 1 dejt i veckan med killen. Ingen garanti men det ökar eran chans. Sluta och tänk med fittan för att fånga intresset hos honom. Jag vet att många av er har inte mer att erbjuda, men försök. 


    Hur många ligg har du missat på det sättet?

    Jag var totalt utsvulten sexuellt när jag träffade min man. Vi hade också sex på andra dejten och det var dår vi märkte att vi var totalt kompatibla sexuellt och det gav mersmak för oss båda. Fyra dejtrer, då hade vi nog tröttnat båda två.

    Varför ska inte män hålla ihop benen? De kan ju få efterhängsna kvinnor efter sig om de inte gör det!
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (gott käk) skrev 2019-03-28 06:52:53 följande:

    Aja, men du fick iaf en jävligt god middag. Så det var ju inte helt wasted.

    Kanske det kan kompensera att du blev ghostad.


    God mat och skön sex. Det är inte att förakta!
Svar på tråden Känner mig lurad av min perfekta dejt.