• Jodyanna

    Väldigt rasistisk "lärare"

    Hej.

    Går just nu en utbildning. Detta är 3 tillfällen, 8h per dag.

    Det är en handledarutbildning. Brukar vara en kvinna som håller i dom men sen tar hon även med andra kollegor som ska vara med henne.

    Hon pratar 99% om sig själv, kommer ifrån ämnet hela tiden. Kan prata om hennes behov av att t.ex. ställa om disken i maskin när hennes man precis gjort de. Så ska vi alla skratta lite trevligt för hon tycker hon är väldigt väldigt rolig.

    Sist nu va en av hennes kollegor med. En man som kom till Sverige sen 2 år tillbaka.

    Pratar väldigt bra svenska och pluggat mycket. Enligt honom jobbar han med svår forskning på KS med de högsta läkarna, kurator, och socionom. Allt detta så snabbt känns märkligt men ville inte ifrågasätta eftersom vi får betyg.

    Men han va iallafall den mest rasistiska man jag någonsin träffats. Vi var ca 40 stycken där varav 6-7 svenska. När han satte igång vad han tycker om hur folk från Sverige är blev jag väldigt chockad.

    Stela, otrevliga, fyrkantiga, inte vana att ta hand om sin familj som dom är, vi vågar inte kramas eller säga vad vi tycker. Det skulle kunna bli ett problem för deras elever om dom måste ha handledare som är så, med andra ord med oss svenskar.

    Juste då va jag så chockad. Tänk om de va tvärtom. Står 1 vit man som berättar precis alla nackdelar han tycker invandrare har och vi alla andra svenska sitter och håller med. Medans dom 6-7 invandrarna sitter där...

    Det är bara så fel!

    Det är så dumma saker som händer på den där utbildningen att de känns som ett långt utdraget pank.

  • Svar på tråden Väldigt rasistisk "lärare"
  • EmberEyes

    Inte ok att peka ut en specifik nationalitet att prata illa om.

    Det går dock inte att jämföra med en person som pratar illa om "invandrare" utan får då jämföras med en person som talar illa om somalier, eller iranier, eller tyskar, eller annan valfri nationalitet.

  • annabellelee

    Båda lärarna verkar oproffesionella och du verkar inte speciellt nöjd med utbildningen. Finns det någon ansvarig du kan klaga hos?

  • Jodyanna

    Är otroligt missnöjd med denhär utbildningen. Den är dessutom dyr. Pratat med min chef om dehär så hon ska kontakta den skolan vi är på.

  • GGN
    Jodyanna skrev 2019-03-30 10:26:52 följande:

    Är otroligt missnöjd med denhär utbildningen. Den är dessutom dyr. Pratat med min chef om dehär så hon ska kontakta den skolan vi är på.


    Jobbet betalar alltså?
Svar på tråden Väldigt rasistisk "lärare"