• Lovalia

    Vi som vill bli gravida..helst igår!

    Hej på er!

    Här sitter jag 25år (snart 26år fyllda) och har en sån extrem barnlöngtan. Jag fick för lite mer än ett år sedan (20/3-18) diagnos MOLA GRAVIDITET på min dåvarande graviditet i v.13 som där avslutades med operation och sen fick jag graviditetsförbud fram tom 7/12-18, vi har nu sen dess försökt bli gravida men inte lyckats än sålänge.

    Har provat med rosenrot och bisolvon två månader och denna månad provar jag bidrottninggele. Även haft ägglossningstest och börjar hittat min cykel. Tänkte kolla om det finns några tappra själar där ute som vill hänga med mig på denna resa ?TILL ATT BLI FÖRÄLDER?.

    Med största sannolikhet kommer jag ha ÄL på söndag vilket är den 7/4, är det någon som ligger lika med mig? Hur mkt tänker ni att man ska ligga runt ÄL?

    Hoppas ni är några som vill följa med på denna resa?

    Kram kram!

  • Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!
  • Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-29 13:39:48 följande:
    Ååh, så synd. :(

    Men bättre lycka nästa gång!

    Ja jag har haft påtagliga humörsvängningar(som sambon fått ta del av tyvärr), ömma bröst, kissar ofta och lite överkänslig mot dofter.

    Ska faktiskt införskaffa ett CB Early ikväll påväg hem från jobbet.

    Får se om jag testar imorgonbitti eller väntar till onsdag. :)
    Tack. vi får försöka igen, Vi har bara lite svårt att prata om det hemma.
    jag vill prata om hur mina tester är och min gubbe vill att vi inte ska försöka för mycket, så jag har ingen att prata med!!!

    jag hoppas att det visar sig posetivt i morgon.  blir ju nyfiken så du får gärna skriva :) 
  • Mawie

    [quote=79593654][quote-nick]Zzaara skrev 2019-04-29 07:51:49 följande:[/quote-nick]Stort grattis Mawie så glad för eran skull <3[/

    Tack så mycket!<3


    Ängeldotter 6/9-18
  • Malin 209
    Zzaara skrev 2019-04-29 13:55:59 följande:

    Tack. vi får försöka igen, Vi har bara lite svårt att prata om det hemma.

    jag vill prata om hur mina tester är och min gubbe vill att vi inte ska försöka för mycket, så jag har ingen att prata med!!!

    jag hoppas att det visar sig posetivt i morgon.  blir ju nyfiken så du får gärna skriva :) 


    Tråkigt när mannen inte vill vara inblandad! :(

    Jag själv har valt att meddela sambon om alla symptom och saker som känns hitan och ditan, vid tidigare graviditeter så har jag bara överraskat med positiv sticka, men somsagt, den här gången håller vi det väldigt öppet oss emellan.

    Han är också "säker" på att jag är gravid..

    Enda jag inte talat om är det eventuella "spökstrecket", vill ju inte göra honom besviken i onödan.

    Men du får bolla med oss här på forumet istället, vi ställer upp! :)

    Lovar att skriva imorgon när jag testat!
  • LittleAngelbeat
    Zzaara skrev 2019-04-29 13:17:02 följande:

    Kan inte mer än hålla med om att det är komplicerat.

    Jag har också hört att man kan få mens utan äl vet dock inte om det stämmer. 

    jag har inte kört såna tester som du visar på bilden. 

    känner du att det blir mer stress av att ta äl test  eller känner du dig lugnare ?  

     

    Enligt min app så ska jag ha äl den 7/5, kanske ska prova såna tester du använder :) 

     


    Hmm skulle nog säga att det är lite av båda.

    Kör testen för att se om äl har kommit igång efter ha gått så många år på p-piller och lite för att jag tycker att det är kul/ intressant grej. Köper man testerna på gravidkollen.se så är det inte så dyrt att testa för intresset skull. (Det är samma som rfsu säljer på apoteket)

    Sen känns det självklart lite stressande med att inte se ett starkt positivt resultat på dom ännu, vilket jag hade hoppats.

    Försöker ha inställningen att bli det en graviditet så blir det och om inte så har jag mer tid tillsammans med sambon där det bara är vi.

    Vi började försöka 2 månader tidigare än planerat för att kroppen ska få lite mer tid att komma igång.

    så skulle nog bli mycket mer stressad när det börjar närma sig slutet på juni då tanken är av vi ska ha plussat , då vi gärna vill ha en bebis i mars.

    Händer det innan skulle det bara vara en bonus :D
  • Mawie

    Tips är att tempa varje morgon samma tid innan man kliver upp ur sängen.

    Min temp stiger alltid samma dag, har haft äl stickor också.

    Brukar få äl flytningar med några dagar innan.


    Ängeldotter 6/9-18
  • LittleAngelbeat
    Mawie skrev 2019-04-29 19:43:54 följande:

    Tips är att tempa varje morgon samma tid innan man kliver upp ur sängen.

    Min temp stiger alltid samma dag, har haft äl stickor också.

    Brukar få äl flytningar med några dagar innan.


    Önska jag kunde tempa Men jobbar både natt och dagtid så sover jag aldrig samma tid :(
  • Zzaara
    Malin 209 skrev 2019-04-29 17:50:07 följande:

    Tråkigt när mannen inte vill vara inblandad! :(

    Jag själv har valt att meddela sambon om alla symptom och saker som känns hitan och ditan, vid tidigare graviditeter så har jag bara överraskat med positiv sticka, men somsagt, den här gången håller vi det väldigt öppet oss emellan.

    Han är också "säker" på att jag är gravid..

    Enda jag inte talat om är det eventuella "spökstrecket", vill ju inte göra honom besviken i onödan.

    Men du får bolla med oss här på forumet istället, vi ställer upp! :)

    Lovar att skriva imorgon när jag testat!


    Vad snälla ni är :)

    Jag vill gärna prata med honom men han vet oftast inte vad han ska säga osv. Men jag är glad att jag hittade hit så kan jag bolla med er.
  • Malin 209
    Zzaara skrev 2019-04-29 20:54:45 följande:

    Vad snälla ni är :)

    Jag vill gärna prata med honom men han vet oftast inte vad han ska säga osv. Men jag är glad att jag hittade hit så kan jag bolla med er.


  • Anonym (Obeskrivlig längtan)
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 09:48:47 följande:

    Kanske en konstig fråga men hur långt har ni i mellan mens och ägglossning? Försöker ungefär räkna ut när jag har min äl men jag bara haft en mens på 12år ca ( p-piller) så kan jag bara gå på föregående månad när jag fick första efter piller stoppet.

    Går man efter den så tror jag ägglossningstestet var positivt 8e och mensen kom 19e. Betyder det att jag har 12dagar mellan äl- mens och därmed en cykel på 25dagar om mensen är 5dagar också (som den var sist)

    Eller vad tycker ni. Är detta ägglossningstest positivt? (Starkaste utslaget föregående månad)


    Vet inte om nån annan svarat men teststrecket ska vara lika starkt eller starkare än kontrollstrecket.

    jag hade p-stav i 9 år och det tog flera månader innan mina äggstockar vaknat till och började med normal ägglossning.

    Jag skulle rekommendera att ladda hem en app och fyll i hur flytningarna ser ut eller när mensen kommer, P-tracker använder jag, den är gratis men vill man ha fler funktioner rekommenderar jag att köpa den vilket jag tror är 20 kr och på engelska får man mer funktioner som har med när man försöker få barn.

    Sen rekommenderar jag att ta det lite lugnt i början med förhoppningar, beroende på hur svårt det blir så är det väldigt emotionellt betungande, vårt första halvår var jag helt ok, mensen blev regelbunden efter 2-3 månader men ju mer tiden gick desto mer ledsen blev jag, tror jag grät varje mens i över ett år innan jag slutade hoppas varje månad, nu har ju ni helt andra förutsättningar än vad vi hade, vi har ju lågt AMHvärde plus en manlig faktor så vi har haft det tufft, ni kanske har det superenkelt :) 

    Men i och med jag vet det kan ta lite tid innan äggen kommer igång är det en vänlig rekommendation att låta det ta lite tid i början <3 
  • Anonym (Obeskrivlig längtan)
    LittleAngelbeat skrev 2019-04-29 13:01:21 följande:
    Tänk om man visste att skaffa barn skulle vara så komplicerat :o

    Jag slutade med p-pillerna 25/3.

    började testa med ägglossningstesterna den 29/3

    7-9/4 ser man en liten stegring (bild nedanför ) så tänker att det måste varit ägglossning där då jag fick mensen 19/4 men sen kan man vad jag förstått ha mens utan ägglossning också?

    Är bara så osäker på vad som klassas som positivt test?

    Enligt appen så ska jag ha ägglossning denna veckan så får se om jag får någon stegring de närmsta dagarna.

    (Ber om ur

    ursäkta hur testerna ser ut. Sambon la sin svarta ylletröja på dom ????
    Teststrecket ska vara lika stark som kontrolltestet för att vara positivt, man rekommenderar oftast att ta ältester på eftermiddagen och inte morgonen, drick inte för mycket vätska 4 timmar före för då blir det för utspätt.

    Sen visar testet positivt en kort tid så man kan mycket väl missa när det är fullt utslag, den visar när det är 24-48 timmar till ägglossning.

    Om du har sekret rekommenderar jag du håller koll på det! När du har flytningar som är som äggvita så är det bäst miljö för simmarna att ta sig fram, de brukar sluta i samband med ägglossning skett.

    Vet inte om du redan kände till det :) men har ju hållit på med detta i 3 år + ivf så har lärt mig en massa...
Svar på tråden Vi som vill bli gravida..helst igår!