• grossess

    BIM Juni

    Fick mens idag, så startar ny tråd. Har ny relation och nu blir andra försöket för att få vårt första gemensamma barn. Har varsitt barn sedan tidigare. Lycka till alla som hänger på i denna tråden! =)

  • Svar på tråden BIM Juni
  • Maxima009

    Hoppar in här lite sent men ändå - BIM 1/6 alternativt 2/6 olika beroende på app. Positiva ägglossningstest 17/5 och 18/5 på förmiddagen för att sedan trappas ned på em.

    Har ovanligt svullna bröst och mycket mer synliga blodådror än jag brukar ha... då jag hade tumör i ena bröstet tidigare har jag bra koll på utseendet på dom :)

    Svullen tjejmage sedan 1 vecka tillbaka

    Migrän någon dag, dock inte ovanligt då migrän är en del av mitt liv ändå. Negativt gravtest igår och idag, men även sambon ser skillnaden på brösten idag ????

  • Amandap95

    Hej, asså jag förstår mig inte testen. Igår visade det positivt på stickan och idag negativt. Har bild på gårdagens test! Kan de vara något fel på testet? Men de konstiga är att min mens inte kommit och jag har haft molnande värk i magen i ca 1 veckans tid:/ hjälp ????

  • Nellyros
    Nymphadora skrev 2019-05-30 19:17:08 följande:

    Min temp har inte heller stigit tillräckligt för att bekräfta ägglossning i NC. Typiskt att den som brukar vara superstabil inte ska vara det just denna månaden när vi väl bestämt oss för att det är dags. Men, men det är väl bara att ha is i magen. Cykeln blir säkert oregelbunden nu också, fast den brukar vara regelbunden på 27-28 dagar.. Kroppen och hjärnan alltså!

    Jag är ju bara på typ ÄL +4 så har inga symptom ännu förutom att jag dagen efter ägglossning kände som ett litet gummiband som drog ihop sig ett par gånger på höger sida nere vid livmodern. Har aldrig känt något sånt förut men tänker att det säkert bara var för att jag kände efter så sjukt mycket. ;) Någon annan som känner igen gummibandskänslan?


    Ja det är så typiskt ju! Ja nu förskjuts kanske allt, min brukar också vara som en klocka.. vill inte tror att det är hjärnan som ställer till det, men om det är så så är det ju både häftigt och frustrerande ;) jag har dock haft väldigt bra koll på äl och tänkt mycket på den innan också för att jag är väldigt faschinerad av hur allt fungerar, så tänker att det inte borde vara mina tankar.. men det kanske spelar in ändå att man så gärna vill nu ;)

    Jag känner inte igen gummibandskänslan, men brukar känna som ett hug/kramp när ägget släpper :)
  • grossess
    Amandap95 skrev 2019-05-30 22:16:07 följande:

    Hej, asså jag förstår mig inte testen. Igår visade det positivt på stickan och idag negativt. Har bild på gårdagens test! Kan de vara något fel på testet? Men de konstiga är att min mens inte kommit och jag har haft molnande värk i magen i ca 1 veckans tid:/ hjälp ????


    Jag har lyckats få liknande streck fast ej varit gravid, se bild. därmed inte sagt att du inte skulle vara gravid såklart! Vilken dag efter äl är du?

  • Espresso

    Jag fick en plötslig tempstegring idag och hoppas så att den håller i sig. Kanske att ägget fäste igår i så fall. Ska bli väldigt spännande att se vad tempen ligger på i morgon. Äl+10 idag. Tänkte egentligen börja testa i helgen men avvaktar nog till måndag. Ska vara hos svärisarna lör-sön så då får det vara, och jag vill kolla om tempen håller i sig. Jag har en lutealfas på 15-16 dagar ändå så bim är typ på torsdag ändå.

  • fruSolsken

    Lite för glad i hågen testade jag idag med testa tidigt från gravidkollen, äl+ 9, negativt. Ja, hade väl inga större förhoppningar mer än att det hade varit sjukt roligt att plussa så tidigt haha xD Nytt försök efter helgen!

  • Lustablong

    Jag testade imorse med CB early ÄL+9 men det var negativt. Ska försöka hia mig att testa på måndag igen. Då är det BIM-5 och borde kunna testa med CB early igen.

    Håll tummarna!!

  • Lustablong

    Ni som har BIM 8/6 nästa lördag. Hur mår ni? Själv är jag trött och känner lite molvärk. Hunden brukar ligga nere på magen men det känns inte bra nu. Tungt och obehagligt bara.

Svar på tråden BIM Juni