• Anonym (-)

    Det här med att främlingar sätter sig bredvid en i bussen - why ?

    Jag har flera gånger varit med om att främlingar suttit sig vid mig i bussen för att det inte finns plats - helt ok varsågoda. Men sen när folk gått av och det finns lediga säten så hoppar dom inte över till ett ledigt säte utan sitter kvar. VARFÖR gör man så? Är dom så kär att dom måste sitta nära eller vill dom jävlas och ta upp platsen för min handväska?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-15 16:57
    Med "det finns inte plats" så menar jag att det inte finns två lediga parsäten ihop så man kan sitta själv.

  • Svar på tråden Det här med att främlingar sätter sig bredvid en i bussen - why ?
  • Anonym (Fredag?)
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 20:35:43 följande:

    Vad är tillfredställelsen i att sitta vid en främling?


    Vad är tillfredsställelsen med att flytta runt i var femte minut?
  • Aliona
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 20:29:52 följande:

    Varför?

    Och är det bättre sitta vid nån som typ luktar svett?


    Ja tusen gånger bättre! Svett luktar illa, men parfym ger huvudvärk och är obehagligt.
  • Anonym (Kille 34)
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 16:52:44 följande:

    Jag har flera gånger varit med om att främlingar suttit sig vid mig i bussen för att det inte finns plats - helt ok varsågoda. Men sen när folk gått av och det finns lediga säten så hoppar dom inte över till ett ledigt säte utan sitter kvar. VARFÖR gör man så? Är dom så kär att dom måste sitta nära eller vill dom jävlas och ta upp platsen för min handväska?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-15 16:57

    Med "det finns inte plats" så menar jag att det inte finns två lediga parsäten ihop så man kan sitta själv.


    TS åk inte till USA där är dom precis de du beskriver väldigt sociala och sätter sig ofta brevid personer inte där de är ledigt.

    De är vi svenskar som anses konstiga på denna punkten. Inte för Intet att många anser att svenskar är tråkiga.

    Värre är de väl med alla osociala som stirrar i sina mobiler de om något är störande enligt mig och osocialt.
  • Tom Araya
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 16:52:44 följande:

    Jag har flera gånger varit med om att främlingar suttit sig vid mig i bussen för att det inte finns plats - helt ok varsågoda. Men sen när folk gått av och det finns lediga säten så hoppar dom inte över till ett ledigt säte utan sitter kvar. VARFÖR gör man så? Är dom så kär att dom måste sitta nära eller vill dom jävlas och ta upp platsen för min handväska?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-15 16:57
    Med "det finns inte plats" så menar jag att det inte finns två lediga parsäten ihop så man kan sitta själv.


    Jag sitter oftast kvar där jag sitter, även om det blir helt tomma platser lediga.

    Varför hålla på och flytta runt när jag redan sitter?

    Det är bara om jag ska fortsätta en längre bit och vill ha fönstrplats att sova på som jag byter när det finns plats.
  • Anonym (E)
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 20:29:52 följande:
    Varför?

    Och är det bättre sitta vid nån som typ luktar svett?
    Parfym och röklukt ger mig astmaanfall, det gör inte svett.
  • Anonym (-)
    Anonym (E) skrev 2019-05-15 22:46:21 följande:
    Parfym och röklukt ger mig astmaanfall, det gör inte svett.
    Ja men inte fasiken sitter man väl vid en stinkande människa så länge man har ett val? luktar nån svett skulle jag fly så fort jag kan. 
  • Anonym (E)
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 22:47:58 följande:
    Ja men inte fasiken sitter man väl vid en stinkande människa så länge man har ett val? luktar nån svett skulle jag fly så fort jag kan. 
    Ja, jag tycker inte heller det är trevligt med svettlukt men ska jag t.ex. åka 3 hållplatser till och inte pallar resa mig och kånka min väska till ett tomt säte så sitter jag hellre kvar där tills jag ska gå av.
  • Anonym (-)
    Anonym (E) skrev 2019-05-15 22:49:38 följande:
    Ja, jag tycker inte heller det är trevligt med svettlukt men ska jag t.ex. åka 3 hållplatser till och inte pallar resa mig och kånka min väska till ett tomt säte så sitter jag hellre kvar där tills jag ska gå av.

    Tror den här tråden också baseras på en del missförstånd. 


    För de i större städer kanske tre busshållsplatser är 2 minuter. Jag som bor i Norrland reser tre timmar med buss när jag ska träffa mina föräldrar och det är tre busshållsplatser.  

  • Anonym (E)
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 22:51:59 följande:

    Tror den här tråden också baseras på en del missförstånd. 


    För de i större städer kanske tre busshållsplatser är 2 minuter. Jag som bor i Norrland reser tre timmar med buss när jag ska träffa mina föräldrar och det är tre busshållsplatser.  


    Jag bor ute på landet och 3 hållplatser kan ta upp till 20 minuter. Inte så illa som i Norrland men jag är bekväm av mig och orkar inte byta plats för så "kort" tid. Undantaget är om människan luktar parfym eller rök, då står jag hellre än sitter där.
  • Tiina87
    Anonym (-) skrev 2019-05-15 16:52:44 följande:

    Jag har flera gånger varit med om att främlingar suttit sig vid mig i bussen för att det inte finns plats - helt ok varsågoda. Men sen när folk gått av och det finns lediga säten så hoppar dom inte över till ett ledigt säte utan sitter kvar. VARFÖR gör man så? Är dom så kär att dom måste sitta nära eller vill dom jävlas och ta upp platsen för min handväska?

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-15 16:57

    Med "det finns inte plats" så menar jag att det inte finns två lediga parsäten ihop så man kan sitta själv.


    Antagligen för att de tycker det är onödigt att byta plats....
Svar på tråden Det här med att främlingar sätter sig bredvid en i bussen - why ?