• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Omstart2019

    Jaha nu var vi i stort sett färdiga att åka hem från BB, så var det ett hb-test på bebisen som var lite lågt. Så nytt blodprov och kanske 2 timmars väntan på provsvar. Drygt när man bara vill komma hem!

    Grattis BernieLollo också!


    2007, 2010, och 3/6 2019
  • Zary

    Uppdatering från spec mva: Nu har det bestämts att lilla tjejen ska få komma ut. Så nu väntar vi på plats på förlossningen där vi ska få bli igångsatta... kanske...

    Det var prat om igångsättning igår oxå men sen ändra de sig i natt och sen ändra de sig igen imorrse. Har varit en emotionell jo-jo här så vi vet inte säkert förrens jag fått medicinen.

  • Leeandra
    Linda2barnsmamma skrev 2019-06-05 07:40:46 följande:

    Ja håller med dig., bor i sovrummet på dagarna.. De tär hemskt med denna värme.. Haha. Ja längtar till fredag när regnet ska komma.. Haha

    Har du haft några känningar av något?! Här kommer bara SD o förvärkar som sen försvinner som vanligt. Känns hopplöst just nu... Men så får man tänka att de ändå är 10 dagar kvar.. Så den lilla har ju tid på sig o bråka.. Haha


    Sitter själv och svettas i vårt sovrum nu medan lilltjejen sover middag, skönt att få vila benen lite efter förmiddagens sysslor. Ikväll när barnen kommer hem ska vi iaf åka till stranden och svalka av oss .

    Inga känningar att något är på g här, men det förväntar jag mig inte innan BF heller. Brukar å andra sidan inte få så mycket förvarning heller, först händer ingenting och sen händer allt .
  • Leeandra
    Zary skrev 2019-06-05 11:39:18 följande:

    Uppdatering från spec mva: Nu har det bestämts att lilla tjejen ska få komma ut. Så nu väntar vi på plats på förlossningen där vi ska få bli igångsatta... kanske...

    Det var prat om igångsättning igår oxå men sen ändra de sig i natt och sen ändra de sig igen imorrse. Har varit en emotionell jo-jo här så vi vet inte säkert förrens jag fått medicinen.


    Usch, vad jobbigt att inte veta säkert. Hoppas ni slipper vänta så länge till på besked.

    Kram!
  • franksmatte
    BernieLollo skrev 2019-06-04 22:20:43 följande:

    Förlossningsdrinken:

    Lite champagne/mousserande

    1 msk mandelmjöl

    20 ml ricinolja

    1, 5 dl aprikospuré (fick bli en klämmis med aprikos)


    Tack det blir att köpa ricinolja på fredag om det inte hänt något har aldrig använt det innan, resten har jag hemma :)
  • Anatomy

    V.39 imorgon. Mått 36 idag och huvudet fixerat. Bara att vänta och vänta.. 31 grader här idag så har bara varit en pöl av svett. Njöt verkligen i bilen på väg till BM. :)

  • Leeandra
    Anatomy skrev 2019-06-05 19:35:00 följande:

    V.39 imorgon. Mått 36 idag och huvudet fixerat. Bara att vänta och vänta.. 31 grader här idag så har bara varit en pöl av svett. Njöt verkligen i bilen på väg till BM. :)


    Här är det v. 39 idag . Premiärbadade i havet igår och det var fantastiskt skönt. Vattnet var så kallt att jag hade normal kroppstemperatur i en hel kvart efteråt .

    Hade också velat ha en fixerad bebis, men den här verkar ännu ligga ganska högt tyvärr .
  • Canama

    Och här blir de v. 40! VART TAR TIDEN VÄGEN?! Idag ha jag cyklat och studsat på pilatesboll. Nu blir de lunch och sen dammsuga, torka av några hyllor i köket och sen PACKA BBväskan! Haha, har inte fått de gjort än...

    Ni som har barn, nått hemligt tips på saker att ta med sig? Jag ha köpt mineralvatten och halstabletter. Enligt barnmorskan behövs egentligen ingenting, möjligtvis eget shampoo om man är kräsen. Ha dock köpt en svart klänning som jag tänkte slänga på mig när de är dags för besök, i övrigt tänkte jag väl packa lite smink, tandborste, laddare, bodylotion. Till bebisen tänkte jag packa ner ett par ombyten kläder, en filt och babynestet.

    Vi har även bunkrat med godis och mikropizza här hemma. Mannen är nervös att han ska måsta gå hungrig haha!

  • LillaMy08
    Canama skrev 2019-06-06 10:01:15 följande:

    Och här blir de v. 40! VART TAR TIDEN VÄGEN?! Idag ha jag cyklat och studsat på pilatesboll. Nu blir de lunch och sen dammsuga, torka av några hyllor i köket och sen PACKA BBväskan! Haha, har inte fått de gjort än...

    Ni som har barn, nått hemligt tips på saker att ta med sig? Jag ha köpt mineralvatten och halstabletter. Enligt barnmorskan behövs egentligen ingenting, möjligtvis eget shampoo om man är kräsen. Ha dock köpt en svart klänning som jag tänkte slänga på mig när de är dags för besök, i övrigt tänkte jag väl packa lite smink, tandborste, laddare, bodylotion. Till bebisen tänkte jag packa ner ett par ombyten kläder, en filt och babynestet.

    Vi har även bunkrat med godis och mikropizza här hemma. Mannen är nervös att han ska måsta gå hungrig haha!


    Nu är det säkert olika mellan alla landsting, men jag hade packat enligt listan i preglife och det enda jag kände att vi verkligen använde var snacks/mat/dryck och mjukt toapapper!
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2