• Omstart2019

    Gravid BF juni 2019, del 2

    Jag har letat och letat men kan verkligen inte hitta vår BF-tråd! Jag läste i den för några timmar sedan och tänkte gå in och skriva i den nu.

    Om nån vet var den är så får ni säga till, annars kör vi väl på denna nu.


    2007, 2010, och BF 190610
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2019-05-27 09:37
    Nu hittade jag hur man uppdaterar ts.

    Här är BF-listan hur den ser ut idag 27/5:

    29 maj Beasmith86 snitt (BF 9 Juni)

    31 maj Dessiire, Värmlandsjänta

    3 juni Omstart (snitt) , franksmatte

    7 juni BernieLollo

    10 juni Ninjara

    11 juni isa94

    12 juni LillaMy08

    13 juni Canama

    15 juni Tiddelipom, Linda2barnsmamma

    19 juni ksrg8887, Anatomy, JHJ

    20 juni Leeandra

    27 juni Zary

    29 juni Syndrom
  • Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2
  • Syndrom
    Leeandra skrev 2019-06-14 13:34:44 följande:
    Härligt att du är positiv iaf . Brukar man inte säga att förlossning nr 2 tar halva tiden av den första ( på ett ungefär ). Då är det kanske bara 27 h pinvärkar att se fram emot .

    Inga andra känningar? Det här med att springa på toa sjukt ofta brukar ju vara ett bra tecken
    Om jag överanalyserar så har jag lite lite svag mensvärk ibland. Det är allt. Barnmorskan trodde det var en stor bebis igen (4,2 kg sist på bf +17, men då sa de att det verkade vara en normalstor runt bf) så känns ju ännu mindre roligt att gå över tiden nu , haha.

    Du skulle ha till midsommar va? Kul med nån mer som använder tygblöjor här i tråden förresten ^_^
  • Syndrom
    MelinaG skrev 2019-06-15 08:05:34 följande:
    Åh, grattis! Skönt att det är över nu även om det tog så lång tid, verkligen bra kämpat.

    Själv är jag nu inne i vecka 43 :( BF + 14. Känner mig besviken och samtidigt orolig att något ska vara fel eftersom det inte kommer igång. Bara 26 timmar kvar nu tills vi äntligen ska in på kontroll och förhoppningsvis igångsättning.
    Det är inget ovanligt att gå över två veckor, jag blev igångsatt för överburenhet sist, perfekt bebis som kom ut :) Förr satte de igång först efter 3 veckor så det får vi vara glad för att de ändrat ;)
  • MelinaG
    Leeandra skrev 2019-06-15 08:31:22 följande:

    Tror absolut inte att något är fel, tror fin bebis trivs väldigt bra i magen. Hur känns det inför igångsättning?


    Tack, känns bra att höra. Just nu känns det skönt med igångsättningen, att få ett avslut bara även om jag verkligen inte ser fram emot förlossningen. Har inte haft känningar alls nästan, så inga förhoppningar om att något ska hända spontant längre. Min första förlossning var rätt jobbig, men hoppas helt blint på att denna kommer att gå så mycket bättre (gör den inte det så sitter man ju där i skiten då ändå, så det hjälper ju inte att oroa sig för det). Man vill ju liksom bara komma över på andra sidan så man kan värja leva lite igen, har varit rätt apatisk senaste tiden och bara väntat.
  • MelinaG
    Syndrom skrev 2019-06-15 09:50:12 följande:

    Det är inget ovanligt att gå över två veckor, jag blev igångsatt för överburenhet sist, perfekt bebis som kom ut :) Förr satte de igång först efter 3 veckor så det får vi vara glad för att de ändrat ;)


    Tack, känns skönt att höra från någon som gick över så pass mycket att det kan vara helt okej :) Fick ju mitt första barn BF - 2 (då ju ALLA tjatar om att man kommer gå två veckor över tiden), så därför var jag dumt nog så himla inställd på att det skulle bli likadant den här gången, eller till och med lite tidigare. Så känns som att man har varit redo och laddad i nästan en månad nu, så det tar på krafterna mentalt. Sån himla tur att man sätter gräns på två veckor nu, hade aldrig orkat en vecka till!
  • Tiddelipom

    Vår lilla tjej kom igår 14/6 kl 20.11 på kvällen. Det blev ju igångsättning pga mitt blodtryck och det gick bra. Hon är nöjd och glad och tuttar på bra. Så himla lik min stora tjej med en massa fint hår. Nu är jag så trött så trött.

  • Leeandra
    Syndrom skrev 2019-06-15 09:48:08 följande:

    Om jag överanalyserar så har jag lite lite svag mensvärk ibland. Det är allt. Barnmorskan trodde det var en stor bebis igen (4,2 kg sist på bf +17, men då sa de att det verkade vara en normalstor runt bf) så känns ju ännu mindre roligt att gå över tiden nu , haha.

    Du skulle ha till midsommar va? Kul med nån mer som använder tygblöjor här i tråden förresten ^_^


    Får väl hoppas att du slipper vänta så länge den här gången också. Pratade häromdagen med en annan mamma som gått 2 v över tiden med första men sen fått de andra två barnen 2 v tidigare, så det kan ju vara väldigt olika.

    Jag är beräknad till den 20:e så vi får se om den blir en midsommarbebis, . Nu har slemproppen börjat lossna i omgångar, så kroppen förbereder sig iaf på att något ska hända .

    Jag kör tygblöjor i kombination med blöjfritt, fungerar himla bra! Nu ligger alla prydligt vikta på sin hylla och väntar på att bli använda
  • Leeandra
    MelinaG skrev 2019-06-15 10:32:35 följande:

    Tack, känns bra att höra. Just nu känns det skönt med igångsättningen, att få ett avslut bara även om jag verkligen inte ser fram emot förlossningen. Har inte haft känningar alls nästan, så inga förhoppningar om att något ska hända spontant längre. Min första förlossning var rätt jobbig, men hoppas helt blint på att denna kommer att gå så mycket bättre (gör den inte det så sitter man ju där i skiten då ändå, så det hjälper ju inte att oroa sig för det). Man vill ju liksom bara komma över på andra sidan så man kan värja leva lite igen, har varit rätt apatisk senaste tiden och bara väntat.


    Förstår att du är trött på att vänta! Mina första två kom på BF -1 och BF +1 så när 3:e barnet inte kom förrän på BF +13 så var det urjobbigt att bara gå och vänta, mycket jobbigare psykiskt än fysiskt helt klart.

    Det är bra att inte oroa sig i onödan, kroppen brukar ju fixa förlossning nr 2 bättre eftersom den redan har gjort allt förut.

    Håller verkligen tummarna att du snart sitter och gosar med din bebis ist för att vänta,
  • Leeandra
    Omstart2019 skrev 2019-06-14 16:02:42 följande:

    Stort grattis!! Hur fungerar det när man blir opererad för moderkakan, öppnas man som ett kejsarsnitt då?

    Fick just veta att sambon ska jobba natt hela helgen och sen även jobba (dagtid) resten av månaden... Han skulle egentligen börjat jobba på måndag då sonen blir 14 dagar, men hans arbetsgivare hävdar att han varit ledig 10 arbetspass nu. Så det känns förjäkligt, var inte beredd på att ta allt själv redan i natt.


    Usch, vad trist . Inte helt kul att stå ensam med allt redan när du var inställd på att ha mannen hemma lite till. Mår du bra annars efter snittet?
  • Anatomy
    Tiddelipom skrev 2019-06-15 10:40:04 följande:

    Vår lilla tjej kom igår 14/6 kl 20.11 på kvällen. Det blev ju igångsättning pga mitt blodtryck och det gick bra. Hon är nöjd och glad och tuttar på bra. Så himla lik min stora tjej med en massa fint hår. Nu är jag så trött så trött.


    Grattis!!! :)
Svar på tråden Gravid BF juni 2019, del 2