• Anonym (Orkar inte mer)

    Sex medan jag sover

    Hej!

    Jag behöver er hjälp! Nu orkar jag inte mer! Min sambo penetrerar mig medan jag sover. Jag vaknar av att han håller på. Senast för några timmar sedan. Detta händer ofta. Jag mår extremt dåligt. Jag ber honom att sluta, men han skiter i detta och påstår att det är fel på mig, för jag borde ju vara glad över att han överhuvudtaget vill ha sex med mig. Jag måste lämna honom, men vet inte hur jag skall göra. Vi har barn ihop. Jag äger inget av huset vi bor i. Har inga pengar, ingen familj i Sverige... Inga vänner. Vad skall jag göra? Jag kan inte lämna barnen med honom. Vad gör jag? Han säger att om jag lämnar honom så kommer han få vårdnaden om barnen eftersom jag inte har bostad, pengar eller nätverk. Jag har inga bevis för att han våldtar mig.

  • Svar på tråden Sex medan jag sover
  • Pierott

    Det finns ju såna sömnappar som börjar spela in när den registrerar ljud (nån här vet säkert vad dom heter). Ladda ner en sån så kommer den spela in vad han sysslar med. Men var noga med att om du vaknar säga nej. Sen är det bara att anmäla honom.

    Men du måste även lämna honom, man ska kunna sova orörd i sin egen säng!

  • Anonym (Orkar inte mer)
    Pierott skrev 2019-07-13 12:16:36 följande:

    Det finns ju såna sömnappar som börjar spela in när den registrerar ljud (nån här vet säkert vad dom heter). Ladda ner en sån så kommer den spela in vad han sysslar med. Men var noga med att om du vaknar säga nej. Sen är det bara att anmäla honom.

    Men du måste även lämna honom, man ska kunna sova orörd i sin egen säng!


    Tack för tipset
  • Anonym (A)
    Pierott skrev 2019-07-13 12:16:36 följande:
    Det finns ju såna sömnappar som börjar spela in när den registrerar ljud (nån här vet säkert vad dom heter). Ladda ner en sån så kommer den spela in vad han sysslar med. Men var noga med att om du vaknar säga nej. Sen är det bara att anmäla honom.
    Men du måste även lämna honom, man ska kunna sova orörd i sin egen säng!
    Håller med.

    Styrka till dig.
  • Anonym (Camilla)

    Stackare! Lyssna på råden ovan. Ta först kontakt med kvinnojour. De hjälper dig med hur du går tillväga. Bra ide att försöka spela in. Kan vara bra om du säger nej osv, lockar honom att säga elakheterna. Då har du bra bevis.

    Du ska definitivt inte leva under de premisserna. Det är våldtäkt under äktenskapet och ska straffas.

    Vilket ärkesvin!

  • Anonym (Moa)
    Anonym (Orkar inte mer) skrev 2019-07-13 07:46:22 följande:
    Hej!
    Jag behöver er hjälp! Nu orkar jag inte mer! Min sambo penetrerar mig medan jag sover. Jag vaknar av att han håller på. Senast för några timmar sedan. Detta händer ofta. Jag mår extremt dåligt. Jag ber honom att sluta, men han skiter i detta och påstår att det är fel på mig, för jag borde ju vara glad över att han överhuvudtaget vill ha sex med mig. Jag måste lämna honom, men vet inte hur jag skall göra. Vi har barn ihop. Jag äger inget av huset vi bor i. Har inga pengar, ingen familj i Sverige... Inga vänner. Vad skall jag göra? Jag kan inte lämna barnen med honom. Vad gör jag? Han säger att om jag lämnar honom så kommer han få vårdnaden om barnen eftersom jag inte har bostad, pengar eller nätverk. Jag har inga bevis för att han våldtar mig.
    Är detta sant?
    Har du hört om målet som nyligen togs upp i högsta domstolen där mannen blev dömd till oaktsam våldtäkt?
    Om inte, så läs lite om det.
  • Anonym (Moa)
    Anonym (Moa) skrev 2019-07-13 13:36:07 följande:
    Spela in dig själv när du sover. smile1.gif
    Alternativt spela in de konversationer ni har utan att han vet om det. Är enkelt att göra via mobilen. Det är också alltid lagligt att spela in sina egna konversationer, även om den man pratar med inte vet att man spelar in.

    Ta hand om dig själv och barnen!

    *KRAM*
  • minst

    Hej! Ingen ska behöva ha det som du. Vad kan du göra för att skydda dig just nu? Är det möjligt att sova i ett annat rum? Kan du sova inne hos något av barnen? Kan du låsa en dörr om dig om natten? Spela in vad som händer, skrik och protestera och ring polisen! Spela också in ett samtal med honom som du har dagtid, när du talar om att du inte vill att han ska göra så mot dig så att du får på inspelning att han säger att han gör det och att du ska var "tacksam" över det. Socialtjänsten har tyvärr inte några lägenheter att "ge" bort men om du hittar en att hyra så har du möjlighet att få bostadsbidrag från försäkringskassan om din lön inte räcker till. 

  • Anonym (Moa)

    Står du i din stads, samt privata aktörers, bostadskö?
    Om inte, leta upp dem idag och skriv in dig på alla köer du hittar.

  • Anonym (Orkar inte mer)
    Anonym (Jag) skrev 2019-07-13 08:13:48 följande:

    Lycka till och ta hand om dig!


    Tack
Svar på tråden Sex medan jag sover