• Finlandia64

    Snål...ska jag lämna henne

    Anonym (Finlandia64) skrev 2019-07-28 13:02:05 följande:

    Hej lite hur jag lever..jag vill bara säga att jag är väldigt generös av mej.

    Jag är tillsammans med en kvinna ..hon tjänar bra.

    Hon har ett eget boände allt nytt och fräscht men hon bor hos mej och gjort i tre år vi delar på matpengar hon betalar 500 i månaden för ström vatten och sopor..inget för slitage.

    Jag tycker hon är snål.

    Jag bjöd hem mina barn på grillat..köpte 10 st karré men hon ville bara betala för två bitar.

    På tre år som vi varit tillsammans har hon spontan bjudit mej på mat 4 ggr.

    Vi kör alltid min bil...hennes bara står...hon kan betala lite bensin när vi kör längre sträckor.

    Jag hjälper henne i hennes trädgård och gjort om den till det bättre ..jag hjälper henne jätte mycket.

    Jag kan komma hem med blommor o presenter till henne....jag får inget.

    Jag gör all mat då jag inte jobbar.

    Hon kan inte äns ge fåglar bröd kastar det hellre.

    Hon räknar allt på kronan.

    Hon blir sur om jag ber henne damsuga.

    Jag tar hand om hela min egna trädgård.

    Jag frågade om hon kunde tänka sig betala ett bakdäck till min bil...det vill hon inte ..då säger hon att jag kan inte hjälpa att du har sådan dyr bil.

    Jag var väldigt generös i början...men är det inte mer till henne.....finns så mycket snålhet i henne som är svårt att sätta i meningar...händer dagligen. 

    Jag tycker det är jätte jobbigt nu......ska jag dumpa henne

    Hjälp

  • Svar på tråden Snål...ska jag lämna henne
  • Xenia

    Jag tror att om den ena är snål så blir den andra bitter och börjar själv räkna på kronan:

    "Vi kör alltid min bil...hennes bara står...hon kan betala lite bensin när vi kör längre sträckor.

    Jag hjälper henne i hennes trädgård och gjort om den till det bättre ..jag hjälper henne jätte mycket.

    Jag kan komma hem med blommor o presenter till henne....jag får inget.

    Jag gör all mat då jag inte jobbar.

    Hon kan inte äns ge fåglar bröd kastar det hellre.

    Hon räknar allt på kronan.

    Hon blir sur om jag ber henne damsuga.

    Jag tar hand om hela min egna trädgård."

    Det här tyder på både snålhet och lättja. Om hon inte vill ändra sig, så tycker jag det är bättre att ni går skilda vägar. Kärleken kan inte uthärda allt. Detta oavsett om en är snål eller om bägge är det.

  • Finlandia64

    Håller helt med dej..men bitter är jag inte...snarare ledsen att man inte kan fatta att ge lite tillbaka.

    Jag är inte en snål 55 årig man...aldrig varit...MEN jag kan inte ge mer till henne.

    Jag ska lämna henne....står inte ut.

  • Linda5

    Spännande hur man tolkar/läser.
    Jag läser det som att.
    1. Dom bor ihop men eftersom hon har ett annat boende/bil (som ej används) behöver hon inte hjälpa till med något ex städ,tvätt,disk,reparationer, bensin m.m.
    2. Dom har gemensamt matkonto och när grillfesten är över säger hon att maten för hans söner vill hon inte vara med att dela på dvs han får betala det utanför matkontot.

    Jag tycker att hon utnyttjar dig och det handlar nog inte om att hon är snål utan hon är inte snäll mot dig. 

  • Finlandia64

    Som en skrev...Parasit.

    Jo hon har problem att kunna ge tillbaka.

    Tre år har det varit så...älskar man varandra ..ger man och tar man..

    Jag lämnade henne två ggr tidigare...hon jagade mej hörde av sig från och till ..hon ville ha tillbaka mej..bägge ggr.

    Jag tog henne tillbaka ..trodde hon ändrat sig...men nej hon är samma snåla och Ogenerösa kvinna.

  • RakmenHänsynslös

    Är du dum eller? Uppenbarligen så är det inte dig hon är ute efter utan vad du kan föra för henne, jag har träffat många sådana genom åren och behandlat dem alla så som dom förtjänar. En tiger tappar aldrig sina ränder.. jag minns en speciellt , en dag var vi ute och körde och vi befann oss mitt i ingenstans. Jag stannade till bilen och ?släppte? av henne. Så var det med den saken. Man behandlar andra så som man själv vill bli behandlad. Beter man sig som ett svin brukar man få vad man förtjänar.

  • Finlandia64

    Jag säger att hon bott hos mej i tre år...hon säger att hon bara är här.

    Hur fan kan man säga så.

  • Xenia

    Undrar hur hon definierar "bo" då. Hon kanske ser det som att hon bara hälsar på då och då.

  • Finlandia64

    Hon annvänder mitt hem lika mycket som jag..tvättar sover Toa Äter Sover Städar ...ja allt.

    Men ändå säger hon att bara är där...hon har eget rum med sina kläder..hon rör sig hur hon.vill..

    Fattar inte..hon säger så för att hon inte vill betala 300 kr i månaden för att hon faktiskt bor här.

  • SylviaPlath
    Finlandia64 skrev 2019-07-31 17:39:49 följande:

    Som en skrev...Parasit.

    Jo hon har problem att kunna ge tillbaka.

    Tre år har det varit så...älskar man varandra ..ger man och tar man..

    Jag lämnade henne två ggr tidigare...hon jagade mej hörde av sig från och till ..hon ville ha tillbaka mej..bägge ggr.

    Jag tog henne tillbaka ..trodde hon ändrat sig...men nej hon är samma snåla och Ogenerösa kvinna.


    Hon ville väl ha tillbaka nån som betalar karrén... Dumpa henne! Snålhet är det värsta som finns.
  • SylviaPlath
    Finlandia64 skrev 2019-08-09 12:40:18 följande:

    Hon annvänder mitt hem lika mycket som jag..tvättar sover Toa Äter Sover Städar ...ja allt.

    Men ändå säger hon att bara är där...hon har eget rum med sina kläder..hon rör sig hur hon.vill..

    Fattar inte..hon säger så för att hon inte vill betala 300 kr i månaden för att hon faktiskt bor här.


    Hon borde väl betala halva hyran? Fattar inte detta. 
  • Xenia
    Finlandia64 skrev 2019-08-09 12:40:18 följande:

    Hon annvänder mitt hem lika mycket som jag..tvättar sover Toa Äter Sover Städar ...ja allt.

    Men ändå säger hon att bara är där...hon har eget rum med sina kläder..hon rör sig hur hon.vill..

    Fattar inte..hon säger så för att hon inte vill betala 300 kr i månaden för att hon faktiskt bor här.


    Så var bor hon då? 

    Hon kanske menar att hon bor där hon är skriven. Fast du kan ju säga att hon tillbringar "dygnsvilan" hos dig, alltså bor hon hos dig.

    Om hon anser att hon inte bor hos dig så är det bara att flytta tillbaka dit hon bor då. Som besök är det väl länge. 

    Det är bara att kicka ut henne. Det är ju inte som att hon blir hemlös och hamnar på gatan. 

    Är det svårt att göra slut? Säg att du vill att ni blir särbor då. Ni träffas bara i veckoslutet. Och då kan ni lika gärna övernatta i hennes bostad som i din.
Svar på tråden Snål...ska jag lämna henne